Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-20 z 86
Film tourism in Poland: potential and perspectives for development
(2022)
Travel has been inspired by films for many years, but only in the early 21st century did it begin to constitute a significant volume. In many places in the world, film tourism has become a true phenomenon. The paper ...
Szlaki turystyczne. Od pomysłu do realizacji
(Wydawnictwo PTTK "Kraj", 2014)
Publikacja:
• porządkuje pojęcia i definicje związane ze szlakami turystycznymi,
• przybliża klasyfikacje szlaków wg różnych kryteriów,
• jest bogatym źródłem wiedzy na temat szlaków turystycznych oraz inspiracją do ...
Wprowadzenie
(Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze Centralny Ośrodek Turystyki Górskiej PTTK Oficyna Wydawnicza „Wierchy”, 2021)
Turystyka a jakość życia
(PTTK Centralny Ośrodek Turystyki Górskiej, Kraków, 2022)
Na początku XXI w. jakość życia stała się bardzo popularnym terminem, często używanym zarówno w publikacjach naukowych, dyskusjach w mediach, jak i rozmowach zwykłych ludzi. Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie ...
Tourist Product in Experience Economy
(Lodz University Press, 2013)
The turn of the 20th and 21st c. was marked by the development of experience economy, in which the basic commodities are not
specific products, but the customers’ emotions, impressions and experiences. Tourism has always ...
Escape roomy w Polsce: ujęcie popytowe z wykorzystaniem badań netnograficznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
W ciągu pięciu lat niezwykle dynamicznego i żywiołowego rozwoju escape roomy na trwałe wpisały się w przestrzeń polskich miast. Równocześnie powstała też specyficzna społeczność miłośników tej formy rekreacji. Celem artykułu ...
Hotelarstwo w zabytkach - grupy markowe
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)
Duża konkurencja na rynku usług noclegowych zmusza do poszukiwania i przygotowywania coraz to nowych ofert, gwarantujących gościom unikalne doznania i satysfakcje. Jednym z możliwych działań jest adaptowanie na cele ...
O potrzebie rewolucji w polskim muzealnictwie XXI w.
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2007)
W latach 90. XX w. w polskich muzeach, podobnie jak we wszystkich innych dziedzinach życia w naszym kraju, zaszły olbrzymie zmiany ilościowe i jakościowe. Transformacja ustrojowa, rozwój wolnego rynku, przeobrażenia ...
Gastronomy as a Tourism Attraction for Łódź
(Lodz University Press, 2017-02-07)
Over the last 25 years, a rapid development in gastronomic services in Łódź and other large Polish cities has been observed, as a result of a growing interest in good cooking both on the part of inhabitants and visitors ...
New Spaces and Forms of Tourism in Experience Economy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014-10-08)
One of the best known economic theories of the early 21st c. is Pine & Gilmore’s of the experience economy (1999). This is nothing new for the tourism industry which has always been selling emotions, dreams and memories ...
Escape Rooms: A New Offer in the Recreation Sector in Poland
(Lodz University Press, 2017-02-18)
Globalization leaves its footprint on the leisure market contributing to the global popularization of brand new forms of recreation. A perfect example of such instant diffusion of innovation on a global scale is the rapid ...
Obszar jako produkt turystyczny
(Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie, 2005)
The area as a tourist product is then, a conglomerate of various, sometimes very different elements. They may be considered at several levels. These are:
- heritage – nature, culture, hgistory, economy etc.,
- infrastructure ...
Pilotaż wycieczek turystycznych. Testy i pytania egzaminacyjne
(2007)
W niniejszym, drugim już wydaniu testów i pytań egzaminacyjnych dla kandydatów na pilotów wycieczek uwzględniono wszystkie aktualnie obowiązujące przepisy (stan prawny na dzień 01.01.2007 r.).
Celem publikacji jest ...
Triada doświadczeń turystycznych i efekt „wow!” podstawą kreowania nowoczesnej oferty turystycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015)
Nowa ekonomia szczególne znaczenie przypisuje m.in. przekształceniom modelu konsumpcji. Jedną z teorii wyjaśniających związane z tym zjawiska jest tzw. ekonomia doświadczeń (experience economy) autorstwa B. Pine’a i J. ...
Wieś jako obszar turystyki społecznej
(Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego, 2011)
The countryside is a specific area generating and receiving tourist movement. The tourist activity of rural population in Poland is significantly lower than in case of urban citizens. The main barrier is related to the ...
Turystyczne logo
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2002)
Zagadnienia wizualnej identyfikacji firmy i produktu od dawna poruszane są w literaturze przedmiotu. Prace te rzadko jednak poświęcone są firmom i usługom turystycznym, a przecież problematyka efektywnego wykorzystywania ...
Produkt turystyczny w gospodarce doświadczeń
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Przełom XX i XXI w. to rozwoju tzw. gospodarki doznań, w której podstawowym towarem stają się nie konkretne produkty, ale emocje, przeżycia i doświadczenia klientów. Turystyka była i jest swoistym "przemysłem wakacyjnych ...
Przestrzeń turystyczna jako przestrzeń doświadczeń
(2019)
Specyfiką turystyki, wyróżniającą ją na tle innych gałęzi gospodarki, jest przestrzenny charakter doświadczeń (ścisłe powiązanie doświadczeń podróżnych z konkretną lokalizacją). W pracy przedstawiono definicję i rodzaje ...
Strategie rozwoju turystyki
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004)
Najstarsze strategie działania wywodzą się ze starożytności i dotyczą zarządzania państwem i dowodzenia wojskiem. Strategie gospodarcze pojawiły się zdecydowanie później, wraz z narodzinami nowoczesnego przedsiębiorstwa w ...
The role of regional products in preserving traditional farming landscapes in the context of development of peripheral regions – Lubelskie Province, Eastern Poland
(2020)
The article presents the functioning of traditional farming landscapes in Eastern Poland, using the example of Lubelskie Province. This peripheral region, situated on the border of the European Union, demonstrates how the ...