Witamy w Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego, które gromadzi i udostępnia materiały dydaktyczne oraz bieżący dorobek naukowy pracowników Uniwersytetu Łódzkiego z dziedzin reprezentowanych na uczelni. Jest to platforma udostępniająca otwarte zasoby naukowe oraz integrująca uczelnię z innymi źródłami informacji naukowej. | |
Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego funkcjonuje w oparciu o Zarządzenie Rektora Uniwersytetu Łódzkiego nr 51 z dnia 31.03.2015. |
W sprawie deponowania dokumentów autorzy proszeni są o kontakt: | |
Zespół Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego | |
Aleksandra Brzozowska, Lidia Mikołajuk, Joanna Mróz | |
Oddział Informacji Naukowej i Prac Naukowo-Dydaktycznych, Biblioteka Uniwersytetu Łódzkiego. p 106, I piętro, | |
e-mail: repozytorium@lib.uni.lodz.pl |
Zbiory w Repozytorium
Wybierz zbiór, którego kolekcje chcesz przeglądać.
Archiwum UŁ [771]
Biblioteka UŁ/Library [187]
Centrum Ceraneum [13]
Centrum Nauki UŁ [0]
Serie wydawnicze [341]
Ostatnio dodane
-
Granice (teorii) społecznych światów
(Uniwersytet Łódzki, 2011)Tekst podejmuje problem granic aplikowalności koncepcji społecznych światów zaproponowanej przez Anselma Straussa. Posługując się swoistym eksperymentem intelektualnym – próbą zastosowania tej koncepcji do opisu krańcowego ... -
Od redaktorów: Wokół koncepcji światów społecznych
(Uniwersytet Łódzki, 2011)Artykuł prezentuje problematykę numeru tematycznego PSJ. Zawarte w tym tomie teksty dotyczące bardzo różnych kwestii (granic światów społecznych, metod ich badania, teoretycznej przydatności koncepcji na gruncie socjologii ... -
Przekłady prac Niklasa Luhmanna na język polski
(Uniwersytet Łódzki, 2011)Artykuł przedstawia przekłady książek Niklasa Luhmanna na język polski i omawia społeczne czynniki wpływające na zakres i sposób ich dokonywania. Czynniki te są następnie interpretowane w świetle systemowej teorii ... -
Особенности лингвострановедческого подхода на примере крэш-курса по русскому языку как иностранному
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)В статье рассматриваются особенности лингвострановедческого подхода в процессе преподавания русского языка как иностранного в контексте крэш-курса как особого формата обучения. Основной целью курса является эффективное ... -
Создание событийных просветительских сетей на основе межкультурного диалога народов разных стран
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Обоснована необходимость изучения новых участников образовательных процессов – разновозрастных сообществ (со-бытийных общностей), создаваемых детьми, молодежью, взрослыми (родителями, педагогами, учеными, политиками, др.) ...