Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 2541-2560 z 47060
-
Last Years of Peter’s Reign (963–969)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018-12-30) -
Foreign Policy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018-12-30) -
The Internal Situation
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018-12-30) -
The Byzantine Consort of the Bulgarian Ruler: Maria Lekapene
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018-12-30) -
Peace
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018-12-30) -
Bulgarian-Byzantine Relations during the Reign of Symeon I the Great (893–927)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018-12-30) -
Peter’s Way to the Bulgarian Throne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018-12-30) -
Sources and Modern Scholarship
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018-12-30) -
Foreword
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018-12-30) -
The Bulgarian State in 927-969. The Epoch of Tsar Peter I: № XXXIV
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018-12-30)Tsar Peter (927-969), the book’s protagonist, is all too frequently presented in modern scholarship as a weak ruler, devoid of any grander political aspirations, focused on religious matters, indeed – pious, but neglecting ... -
Nowy ateizm
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018-12-30)Być może pojęcie światopoglądu pozwala nam wyrazić to, co w nas zachowawcze. […] Światopoglądy to nasze punkty oparcia, autoidentyfikacje pozwalające zachować poczucie stałości, sposoby naszego uczestnictwa w kulturze, ale ... -
Łódzki szlak naukowczyń
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-30)W ramach Łódzkiego Szlaku Kobiet odbywają się spacery hipotetycznym szlakiem niesłusznie zapomnianych naukowczyń. Trasa takiego spaceru opisana jest w tekście. Znajdują się w nim także biogramy wybranych łódzkich naukowczyń, ... -
Psia kość! Kreatywność językowa w nazwach gier planszowych i karcianych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)W niniejszym artykule omówiono kreatywne na płaszczyźnie formalnej i znaczeniowej oraz podporządkowane celom pragmatycznym nazwy gier planszowych i karcianych. Do przejawów kreatywności językowej w zebranym materiale ... -
Miasto kobiet w obiektywie dokumentalisty, czyli kilka uwag o łódzkich prządkach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-30)W artykule omówiono trzy filmy dokumentalne wybitnych polskich twórców, którzy portretują w swoich dziełach łódzkie włókniarki. Wszystkie obrazy powstały w podobnym momencie historycznym, pod koniec lat 60. lub w pierwszej ... -
Wybrane problemy pracy kobiet w branży filmowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-30)Tekst ma na celu zaprezentowanie pola pracy kobiet w Łodzi związanych z filmem i kinem. Perspektywa historyczna i socjologiczna (socjologia kina i filmu, socjologia pracy, socjologia miasta) wymaga pogłębienia podejmowanej ... -
Partyjne kariery kobiet w Komitecie Łódzkim PZPR
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-30)Tekst jest poświęcony karierom politycznym kobiet łodzianek w Komitecie Łódzkim PZPR. Autor prezentuje zarówno analizę ilościowego udziału kobiet w KW, jego egzekutywie i wśród delegatów, jak i sylwetki poszczególnych ... -
Łódzkie pionierki psychologii naukowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-30)Niewiele jest publikacji poświęconych historii polskiej psychologii pomimo znaczącego dorobku jej rodzimych badaczy. Niniejszy tekst ma za zadanie przybliżyć sylwetki pierwszych działających w Łodzi przedstawicielek tego ... -
Wykorzystanie haseł reklamowych w obszarze marketingu komunalnego – wybrane aspekty
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Marketing komunalny odgrywa centralne znaczenie w pozycjonowaniu samorządów m.in. na rynku inwestycyjnym, turystycznym czy kulturalnym. W opracowaniu autorzy ukazują determinanty marketingu komunalnego, wskazują czynniki, ... -
Kreatywność językowa i wartościowanie w nagłówkach serwisów informacyjnych (na przykładzie Wiadomości i Wydarzeń)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Główne zadanie telewizyjnych serwisów informacyjnych to przekazywanie wiadomości odbiorcom. Język, którego w tym celu używają prezenterzy i nadawcy, charakteryzuje się pewnymi cechami. Celem artykułu jest analiza ilościowa ... -
„Złap sen na całą noc”. Charakterystyka reklam w czasopismach medycznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Celem artykułu była analiza reklam leków pochodzących z czasopisma specjalistycznego „Medycyna po Dyplomie”, które jest kierowane do wyspecjalizowanego typu odbiorcy, którym jest lekarz (lub lekarz będący specjalistą), a ...