Innovativeness of Small and Medium Enterprises as a Means to Increase their Market Competitiveness
Streszczenie
Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw jest ściśle powiązana z możliwością
wprowadzania w nich innowacji. Zagadnienia te są częścią omawianej w artykule analizy opartej
na badaniach ankietowych oraz rozmowach, przeprowadzonych w losowo wybranych firmach
z sektora MŚP. Celem tych badań było stwierdzenie, jaki jest poziom innowacyjności polskich
przedsiębiorstw oraz czy firmy wprowadzające innowacje zwiększają swoją konkurencyjność
na poszerzającym się rynku. Określono również przeszkody utrudniające prowadzenie działalności
innowacyjnej oraz źródła wykorzystywane przez MŚP do finansowania nowych rozwiązań.
Stosunkowo niski poziom innowacyjności polskich MŚP związany jest głównie z brakiem odpowiednich
środków finansowych, wysokim ryzykiem oraz brakiem współpracy firm z instytucjami
badawczo-rozwojowymi.
Collections