Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPiotrkowski, Maciej Sergiusz
dc.date.accessioned2015-05-25T12:32:27Z
dc.date.available2015-05-25T12:32:27Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/9105
dc.description.abstractThe author analyses the role of the radio news bulletin, based on the example of “Fakty” on the RMF FM radio station. In this, he uses the theory of persuasive techniques researched by M. Gajlewicz; however, he also takes into account linguistic aspects of the communication and modern rhetoric understood as effective persuading. The purpose of the article is to prove that radio news on a commercial radio station is not actually just “pure” information; a neutral informative style is consequently displaced by the rhetorical style, full of intentionally used linguistic mechanisms, to make the information more persuasive.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;1
dc.subjectradio stationpl_PL
dc.subjectnewspl_PL
dc.subjectpersuasionpl_PL
dc.titleTechniki perswazyjne w radiowych tekstach dziennikarskich na przykładzie serwisów informacyjnych „Fakty RMF FM” (czerwiec–sierpień 2013)pl_PL
dc.title.alternativePersuasive techniques in broadcast journalism texts illustrated with an example from “Fakty RMF FM” Radio News Programmes (June–August 2013)pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[71]-90pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteMaciej Sergiusz Piotrkowski – absolwent Wydziału Filozoficznego Uniwersytetu Jagiellońskiego, reporter i serwisant w krakowskim oddziale Antyradia (Eurozet). Autor kilkunastu artykułów o tematyce podróżniczej i kulturalnej (drukowanych m.in. w „Dzienniku Polskim” i „Niedzieli”). Jego zainteresowania naukowe skupiają się wokół praktycznych zastosowań języka i procesu komunikacji.pl_PL
dc.referencesAbramowska J., Topos i niektóre miejsca wspólne badań literackich, „Pamiętnik Literacki” 1982, nr 1–2.pl_PL
dc.referencesBoyd A., Dziennikarstwo radiowo-telewizyjne, przeł. A. Sadza, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesCialdini R.B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, przeł. B. Wojciszke, Gdańsk 2004.pl_PL
dc.referencesGajlewicz M., Techniki perswazyjne. Podstawy, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesHogan K., Speakman J., Ukryta perswazja. Psychologiczne taktyki wywierania wpływu, przeł. D. Kuczyńska-Szymala, Gliwice 2007.pl_PL
dc.referencesŁacińska terminologia prawnicza, red. J. Zajadło, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesOlechnicki K., Załęcki P., Słownik socjologiczny, wyd. 6, Toruń 2002.pl_PL
dc.referencesPraktyczny słownik współczesnej polszczyzny, red. H. Zgółkowa, Poznań 2000.pl_PL
dc.referencesSzekspir W., Hamlet, przeł. J. Paszkowski, Warszawa, 1974.pl_PL
dc.referenceshttp://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/Information_society_statistics/pl [dostęp: 2.09.2013].pl_PL
dc.referenceshttp://www.wirtualnemedia.pl/artykul/glowne-rozglosnie-radiowe-stracily-w-2012-roku-rmf-fm-liderem [dostęp: 2.09.2013].pl_PL
dc.referenceshttp://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kto-slucha-rmf-fm_1 [dostęp: 2.09.2013].pl_PL
dc.referenceshttp://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ranking-najpopularniejszych-stacji-radiowych-w-wojewodztwach-podlaskim-pomorskim-i-slaskim_1/page:3 [dostęp: 2.09.2013].pl_PL
dc.contributor.authorEmailmspiotrkowski@gmail.compl_PL
dc.relation.volume23


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord