Wydział Nauk o Wychowaniu | Faculty of Educational Sciences: Recent submissions
Now showing items 921-940 of 1007
-
Instytucje wychowania przedszkolnego w wielokulturowej Łodzi w latach 1924–1939. Organizacja, zadania, formy działania.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2015) -
Rozwój zawodowy nauczycieli żłobków i przedszkoli w Reggio Emilia we Włoszech
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)One of the key aspects of educational experience of infant-toddler centers and preschools in Reggio Emilia in Italy is the unique approach to the professional development of all educators. Staff development in Reggio ... -
Obserwacja i dokumentowanie procesu edukacyjnego z użyciem nowoczesnych technologii
(Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2014) -
Emergent curriculum i progettazione - elastyczne planowanie w edukacji elementarnej
(Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011)The paper presents the approach to planning curriculum based on constructivist theories. In preschool and early school education it is described as emergent curriculum (USA) or progettazione (Italy). Th is approach is ... -
O rozdźwięku między kulturą edukacyjną w programach nauczania we wczesnej edukacji w Polsce i w USA (stan New Jersey)
(Problemy Wczesnej Edukacji, 2011) -
Oswajanie uczniów z problemem biedy i uwrażliwianie na nią
(Problemy Wczesnej Edukacji, 2010) -
Zdolności poznawcze dzieci w wieku 7-10 lat
(Problemy Wczesnej Edukacji, 2008)W tekście dokonałam analizy zdolności poznawczych dzieci w wieku 7–10–lat. Wykorzystałam w tym celu wykaz zdolności kognitywnych R. W. Langackera. Badania empiryczne przeprowadziłam w czterech szkołach podstawowych w Łodzi ... -
„Stary niedźwiedź mocno śpi...” – czyli o banalizowaniu edukacji przedszkolnej w PO(d)stawie programowej
(Problemy Wczesnej Edukacji, 2009)Mój głos w dyskusji jest wyrazem niepokoju nauczyciele akademickiego o zmianę jakości kształcenia najmłodszych dzieci w wyniku reformy oświatowej przeprowadzonej w politycznym uwikłaniu. Zajmę się czternastym obszarem ... -
Metoda projektów we wczesnej edukacji szansą demokratyzacji przestrzeni edukacyjnej dziecka
(Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, 2014) -
Miłość jest jak wiatrak - czyli o poznawczej naturze metafor dziecięcych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Książka Moniki Wiśniewskiej-Kin jest lekturą znakomitą teoretycznie, ale i mogącą zainspirować praktyków związanych z edukacją najmłodszych. -
Chcieć, pragnąć, myśleć, wiedzieć. Rozumienie pojęć przez dzieci
(Oficyna Wydawnicza Impuls, 2007)Książka Moniki Wiśniewskiej-Kin jest z punktu widzenia nauk społecznych wartościowym i nowatorskim przedsięwzięciem badawczym i wydawniczym, w którym ukazano konstruowanie znaczeń odnoszących się do życia psychicznego przez ... -
Dominacja a wyzwolenie. Wczesnoszkolny dyskurs podręcznikowy i dziecięcy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Refleksja nad dyskursem podręcznikowym skonfrontowanym z dyskursem dziecięcym, która miała mi pozwolić zinterpretować obszary napięć i uwikłań, okazała się dla mnie istotna z kilku powodów: 1. zdiagnozowane rozbieżności ... -
Rozwijanie dziecięcych sposobów rozumienia pojęć. Kiedy „rzeczywistość krzyczy”, czyli o problemach uczniowskiego rozumienia tekstów
(Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli;Kuratorium Oświaty w Krakowie;Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie, 2009) -
Dorośli czytają dzieciom
(Uniwersytet Łódzki, 2014) -
Troska o dziecko i jego potrzeby w działaniach Wydziału Opieki Społecznej Zarządu Miasta Łodzi w okresie międzywojennym
(Wydawnictwo Naukowe WSP w Łodzi, 2014)Wydział Opieki Społecznej (WOS), jako jednostka organizacyjna władz miasta Łodzi w okresie międzywojennym, oficjalną działalność rozpoczął 1 kwietnia 1921 r. Jego najważniejszym zadaniem była opieka nad ubogimi mieszkańcami ... -
Recenzja publikacji: Głodne dzieci w Polsce, Cz. Kępski (red.), Wydawnictwo KUL, Lublin 2011, ss. 499.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Przygotowanie nauczyciela wczesnej edukacji
(Uniwersytet Łódzki, 2014) -
Teaching for wisdom in modern early education
(Jesuit University Ignatianum in KrakowInstitute of Educational Sciences, 2013)Teaching for wisdom (especially at the early educational stages) requires personal competence by the teacher, interesting teaching aids and modern, motivating techniques that stimulate and develop the child’s potential ... -
Edukacja dla rozwoju potencjału i mądrości dziecka w świetle koncepcji R. Sternberga
(Wydawnictwo Universitas Rediviva, 2013)The wisdom is one of the most important features needed contemporary man. So conceptions of developing the wisdom have great significance for designing purposes of the education and the pedagogic practice. R. Sternberg is ...
