• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Szukaj 
  •   Repozytorium UŁ
  • Wydział Nauk o Wychowaniu | Faculty of Educational Sciences
  • Szukaj
  •   Repozytorium UŁ
  • Wydział Nauk o Wychowaniu | Faculty of Educational Sciences
  • Szukaj
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTen zbiórDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

ZalogujZarejestruj

Odkryj

Autor
Kowalska-Dubas, Elżbieta (7)
Dubas, Elżbieta (2)
Tematstarość (3)badania biograficzne (2)old age (2)a task and a challenge (1)activity (1)aktywizacja seniorów (1)aktywność (1)Alzheimer’s disease (1)andragogika (1)andragogy (1)... zobacz więcejData wydania2015 (3)2014 (2)2016 (2)2019 (2)Has File(s)Yes (9)

Szukaj

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filtry

Użyj filtrów by uściślić zapytanie.

Wyświetlanie pozycji 1-9 z 9

  • Opcje sortowania:
  • Znaczenie
  • Tytuł (rosnąco)
  • Tytuł (malejąco)
  • Data wydania (rosnąco)
  • Data wydania (malejąco)
  • Wyników na stronę:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Refleksje nad starością. Obiektywny i subiektywny wymiar starości – wprowadzenie w debatę 

Kowalska-Dubas, Elżbieta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
W tekście autorka zastanawia się, czym są refleksje nad starością i jakie mają znaczenie dla rozwoju wiedzy gerontologicznej oraz dla pomyślności praktyki starzenia się. Ukazuje początki takiego podejścia badawczego w ...
Thumbnail

Starość – darem, zadaniem i wyzwaniem. Rola aktywności i edukacji (wybrane wątki) 

Kowalska-Dubas, Elżbieta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
Poniższy tekst ukazuje starość poprzez pryzmat postaw wobec starości, jako trzy sposoby spostrzegania, rozumienia i doświadczania zjawiska starości oraz procesu starzenia się: jako daru, jako zadania i jako wyzwania. Dar ...
Thumbnail

Wstęp 

Dubas, Elżbieta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Thumbnail

Andragogiczne badania biografii – zakresy, trudności, etyka badacza (wybrane aspekty) 

Dubas, Elżbieta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Autorka prezentuje aktualnie realizowane w polskiej andragogice badania w podejściu biograficznym. Określa ich zakresy, do których zalicza: biografię edukacyjną, doświadczenia edukacyjne, potencjał edukacyjny, biograficzne ...
Thumbnail

Biograficzność w kontekście całożyciowego uczenia się 

Dubas, Elżbieta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Autorka przedstawia biograficzność jako ważną kategorię poznawczą oraz teoretyczną koncepcję w badaniach biograficznych. Ukazuje obecność biograficzności w refleksji polskich badaczy, w szczególności andragogów. Prezentuje ...
Thumbnail

Wstęp 

Kowalska-Dubas, Elżbieta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
Thumbnail

Ja przez całe życie nie przeczytałem książki...” Nietypowa biografia edukacyjna – uczenie się „poza” książką 

Kowalska-Dubas, Elżbieta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
Tekst ukazuje analizę biografii edukacyjnej na przykładzie wywiadu z 46-letnim mężczyzną. Analiza ta ujawnia instytucjonalny przebieg edukacji (edukację formalną – szkolną) oraz edukację nieformalną, ze szczególnym ...
Thumbnail

Wstęp 

Dubas, Elżbieta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
Refleksje zawarte w tomie mieszczą się pomiędzy dwoma biegunami nurtu życiowego – społeczno-kulturowym i jednostkowym przeżywaniem starości. Publikacja dotyczy procesów migracyjnych, które coraz częściej wpływają na ludzi ...
Thumbnail

„Towarzyszenie w drodze” jako relacja w chorobie Alzheimera (na podstawie doświadczeń opiekunów rodzinnych) 

Dubas, Elżbieta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
Autorka ukazuje chorobę Alzheimera jako przykład trudnych doświadczeń egzystencjalnych współczesnego człowieka, w szczególności dotyczących opiekunów rodzinnych chorego. Opisuje relację w chorobie Alzheimera jako ...

Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności
 

 


Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności