Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSakowski, Bogdan
dc.date.accessioned2015-05-20T09:21:44Z
dc.date.available2015-05-20T09:21:44Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8994
dc.description.abstractThis publication aims to familiarize Polish Language teachers with various issues connected with the Theatrical Education in Schools. Part 1 is an attempt to define the set role of a School Theatre Supervisor (what should be emphasized here is that the teacher’s knowledge of the subject, set designing skill, and also acting and directing skill and his/her knowledge of the pupil’s psyche at different stages in the development of an young man). Part 2 deals with the Theatrical Education as a part of Polish language lessons, set in the early 21st century Polish reality (extracts from interesting theatre lessons, dramatic elements in the lesson, activities in the theatre lessons and theatre-journalism classes). Part 3 is a proposition of how to organize work in the school drama theatre (a suggestion on practice and methodology exposing various advantages gained through the school theatre activities).pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;6
dc.titleTeatr szkolny w pracy nauczyciela polonisty. Wybrane zagadnieniapl_PL
dc.title.alternativeSchool theatre in Polish teacher’s work. Chosen problemspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[493]-519pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord