Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWich-Szymczak, Urszula
dc.date.accessioned2015-05-20T07:20:16Z
dc.date.available2015-05-20T07:20:16Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8979
dc.description.abstractThe article discusses image development in “Parallax” (an internet magazine devoted to computer games), with a special focus on aspects of visual identification. The article presents the characteristics of “Parallax”, the stages of building its image, and the building of the brand, with special attention paid to issues such as the design of name, logo, typography, and the selection of the appropriate color. The aim of the study is to demonstrate how conscious image building affects perceptions of the e-zine. Thanks to developments in interactivity, the mass media communication model is changing. The engagement of the sender and receiver provides clues for the proper functioning of this new-born journalism type, which is a key contributor that is rapidly gaining importance in relation to traditional media types. The author reveals plans to increase the contribution of graphic, visual aspects in internet media models when comparing them to “paper” media, which often seems to be underestimated by publishers and explains its importance for identity creation in internet media.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;1
dc.subjectinternetpl_PL
dc.subjecthypertextpl_PL
dc.subjecte-zinepl_PL
dc.subjectimagepl_PL
dc.subjectlogopl_PL
dc.subjecttypographypl_PL
dc.titleWizerunek e-zinu „Parallax” – charakterystyka, identyfikacja, budowanie markipl_PL
dc.title.alternative„Parallax” e-zin image – characteristic, identification and brand buildingpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[265]-279pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej; Łódź, 90-236, ul. Pomorska 171/173.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteUrszula Wich-Szymczak – jej zainteresowania badawcze oscylują w kręgu teorii komunikacji literackiej i społecznej oraz dziennikarstwa internetowego, a także w kręgu literatury staropolskiej i oświeceniowej. Autorka opracowań: Poeta ludens. Problemy komunikacji literackiej i społecznej XIV–XVIII wieku (Kraków 2011); E-zines – genological aspects of development (on Polish market). Reconnaissance Research, “Journal of International Scientific Publications: Media & Mass Communication”, Vol. 2, Bułgaria 2013; News agencyjny – cechy genologiczne, zasady redagowania. Z agencji prasowej do Internetu, [w:] Dziennikarstwo internetowe – teoria i praktyka, red. G. Habrajska, J. Mikosz, Łódź 2010.pl_PL
dc.referencesBartoszewski A., Badanie funkcjonalności serwisów i aplikacji internetowych, http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=2&ved=0CDIQFJAB&url=http%3A%2F%2Fwww.bartoszewski. pr.radom.pl%2Fdorobek%2F2011_a_Bartoszewski_Badanie_funkcjonalno%25C5%259Bci.pdf&ei=F6nXUvetN6eDywPJxYDYCA&usg=AFQJCNEvEFif0dkbbohB3t2pB6IlGNhRvQ&bvm=bv.59568121,d.bGE [dostęp: 17.01.2014].pl_PL
dc.referencesBenicewicz-Miazga A., Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej – logotypy, wizytówki oraz papier firmowy, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesMrozińska A., Czyte-link (kilka uwag o czytelniku), [w:] „Słowa w Sieci” 2002, nr 3 (9).pl_PL
dc.referencesNielsen J., Loranger H., Optymalizacja funkcjonalności serwisów internetowych, przeł. Z. Smogur, Gliwice 2007.pl_PL
dc.referencesOlins W., Podręcznik brandingu, przeł. M.A. Boruc, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesOlszański L., Dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesPisarek W., Tytuł utworu swoistą nazwą własną, „Zeszyty Naukowe WSP w Katowicach. Prace Językoznawcze III” 1967.pl_PL
dc.referencesPisarski, Hipertekst – definicje, http://techsty.art.pl/hipertekst/definicje.htm [dostęp: 17.01.2014].pl_PL
dc.referencesPsychologia koloru, http://www.denigma.pl/index.php/psychologia-koloru-podstawowe-znaczenie-kolorow [dostęp: 17.01.2014].pl_PL
dc.referencesRozwadowska B., Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesRychter J., Chmielewski Z., Tworzydło D., Tożsamość wizualna. Znak, system, wizerunek, Rzeszów 2012.pl_PL
dc.referencesSłowo od redakcji, http://neoqueto.byethost7.com/numery/numer_1/materialy/ art1.html [dostęp: 17.01.2014].pl_PL
dc.referencesTypografia w Identyfikacji Wizualnej – czyli ważny element kreacji wizerunku, http://cweb.pl/pl/blog/541-typografia-w-identyfikacji-wizualnej-czyli-ważny-element-kreacji-wizerunku [dostęp: 17.01.2014].pl_PL
dc.referencesWojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesWoźniak W., Gatunek w sieci, [w:] Internetowe gatunki dziennikarskie, red. K. Wolny-Zmorzyński, W. Furman, Warszawa 2010.pl_PL
dc.contributor.authorEmailuwich@vp.plpl_PL
dc.relation.volume23


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord