Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMięsowska, Lidia
dc.date.accessioned2015-05-19T11:29:54Z
dc.date.available2015-05-19T11:29:54Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1427-9681
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8909
dc.description.abstractThe article is an attempt to show connections of Vladimir Sorokin with OBERIU’s tradition as well as Russian futurism. The dramatist experiments with language creating his own version of postmodern zaum, thanks to that he can be called a real “word manipulator” (D. Tokariev). In this way Sorokin is always situated on the border of two orders: the past and the future one. At the same time he is an inheritor and continuator of Daniil Kharm’s theatre of the Absurd, on the other hand he is also an innovator who introduces dramatic genre into the stage of surprising, aesthetic experiments.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Rossica;Zeszyt Specjalny
dc.subjectSorokinpl_PL
dc.subjectoberiupl_PL
dc.subjectpost modernismpl_PL
dc.subjectcontemporary Russian dramaturgypl_PL
dc.subjecttransrational languagepl_PL
dc.titlePowrót do korzeni. Władimira Sorokina język pozarozumowypl_PL
dc.title.alternativeReturn to roots. Vladimir Sorokin’s zaumpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[185]-198pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Śląski, Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiej, Zakład Historii Literatury Rosyjskiej, 42-205 Sosnowiec, ul. Gen. S. Grota-Roweckiego 55pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord