dc.contributor.author | Horbaczewska, Dorota | |
dc.date.accessioned | 2015-05-18T12:38:58Z | |
dc.date.available | 2015-05-18T12:38:58Z | |
dc.date.issued | 1993 | |
dc.identifier.issn | 0208-6107 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/8885 | |
dc.description.abstract | Język nauk pedagogicznych wielokrotnie poddawany był krytyce. Jego porządkowanie należy
rozpocząć od sprecyzowania pojęć: „wychowanie” , „kształcenie” i „nauczanie” , uważanych za
podstawowe pojęcia pedagogiczne, a dotąd nieokreślone w sposób zyskujący aprobatę przynajmniej
większości pedagogów. Większość kontrowersji i sporów dotyczy przede wszystkim treści
i zakresu pojęcia „wychowanie ". Różnorodność ujęć i sposobów użycia tego terminu powoduje
trudności w porozumiewaniu się, wieloznaczność i chaos w dyskusjach i rozważaniach pedagogicznych.
Analiza literatury ze zwróceniem szczególnej uwagi na definicje omawianego pojęcia
i codzienna praktyka pedagogiczna pozwoliły na przeprowadzenie próby uświadomienia wszystkim
posługującym się językiem nauk pedagogicznych trudności, z jakimi borykają się pedagodzy
teoretycy w precyzowaniu swego języka. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica;9 | |
dc.title | Some Troubles with Defining Pedagogical Notions | pl_PL |
dc.title.alternative | O trudnościach w precyzowaniu pojęć pedagogiki | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 23-31 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Department of Logic, Łódź University | pl_PL |