Show simple item record

dc.contributor.authorHorbaczewska, Dorota
dc.date.accessioned2015-05-18T12:38:58Z
dc.date.available2015-05-18T12:38:58Z
dc.date.issued1993
dc.identifier.issn0208-6107
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8885
dc.description.abstractJęzyk nauk pedagogicznych wielokrotnie poddawany był krytyce. Jego porządkowanie należy rozpocząć od sprecyzowania pojęć: „wychowanie” , „kształcenie” i „nauczanie” , uważanych za podstawowe pojęcia pedagogiczne, a dotąd nieokreślone w sposób zyskujący aprobatę przynajmniej większości pedagogów. Większość kontrowersji i sporów dotyczy przede wszystkim treści i zakresu pojęcia „wychowanie ". Różnorodność ujęć i sposobów użycia tego terminu powoduje trudności w porozumiewaniu się, wieloznaczność i chaos w dyskusjach i rozważaniach pedagogicznych. Analiza literatury ze zwróceniem szczególnej uwagi na definicje omawianego pojęcia i codzienna praktyka pedagogiczna pozwoliły na przeprowadzenie próby uświadomienia wszystkim posługującym się językiem nauk pedagogicznych trudności, z jakimi borykają się pedagodzy teoretycy w precyzowaniu swego języka.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica;9
dc.titleSome Troubles with Defining Pedagogical Notionspl_PL
dc.title.alternativeO trudnościach w precyzowaniu pojęć pedagogikipl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number23-31pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationDepartment of Logic, Łódź Universitypl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record