Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzczęsny, Tomasz
dc.date.accessioned2015-05-18T06:42:52Z
dc.date.available2015-05-18T06:42:52Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-83-7969-471-6
dc.identifier.issn2391-8551
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8853
dc.description.abstractThe author tries to examine the reasons for the popularity of the Western film convention manifested by the game "Call of Juarez". It seems surprising because Western – once a popular genre – currently seems to be almost extinct. The key to the investigation of "Call of Juarez" appears to be the analysis of the intertextual references and the remediation of the Western convention. In order to explain the popularity of Western themed games, the author argues that the reasons responsible for the death of Western were mainly economic and not as it was previously considered – sociological.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesReplay. The Polish Journal of Game Studies;01/2014
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/
dc.subjectevolution of a western genrepl_PL
dc.subjectintertextualitypl_PL
dc.subjectnarration in the modern cinemapl_PL
dc.subjectremediationpl_PL
dc.subjectgenre in video gamespl_PL
dc.titleSposoby funkcjonowania odniesień intertekstualnych oraz konsekwencje remediacji formuły gatunkowej westernu w grze „Call of Juarez”pl_PL
dc.title.alternativeThe functioning of intertextual references and the consequences of remediation of the Western genre in "Call of Juarez"pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number19-28pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Mediów i Kultury Audiowizualnejpl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnotemgr Tomasz Szczęsny – doktorant w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego; jego zainteresowania naukowe oscylują przede wszystkim wokół historii filmu powszechnego, w szczególności zaś kina popularnego i różnego rodzaju dyskursów, które kształtowały sposób mówienia oraz pisania o nim.pl_PL
dc.referencesBazin, André, 1963, Western, czyli film amerykański par excellence, [w:] A. Bazin, Film i rzeczywistość, przeł. Bolesław Michałek, Warszawa: Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe.pl_PL
dc.referencesKitses, Jim, 2004, Horizons West. Directing The Western from John Ford to Clint Eastwood, London: Palgrave Mcmillian.pl_PL
dc.referencesLegutko, Ryszard, 1994, Koniec świata westernu, [w:] R. Legutko, Etyka absolutna i społeczeństwo otwarte, Kraków: Arcana, s. 199–209.pl_PL
dc.referencesMüller, E. Jürgen, 2010, Remediacje w światach sekundarnych (i prymarnych). O gatunkowej specyfice paratekstualności gier cyfrowych, przeł. Krystyna Krzemieniowa [w:] Andrzej Gwóźdź (red.) Pogranicza audiowizualności, Kraków: Universitas.pl_PL
dc.referencesPih, Jong-Ho, 2010, Zagadnienia narratologiczne w grach komputerowych, przeł. Krystyna Krzemieniowa [w:] Andrzej Gwóźdź (red.) Pogranicza audiowizualności, Kraków: Universitas.pl_PL
dc.referencesSyska, Rafał, 2003, Film i przemoc, Kraków: Rabid.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska