dc.contributor.author | Gaudin, Claude | |
dc.date.accessioned | 2015-05-15T07:15:32Z | |
dc.date.available | 2015-05-15T07:15:32Z | |
dc.date.issued | 1993 | |
dc.identifier.issn | 0208-6107 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/8813 | |
dc.description.abstract | Artykuł stanowi uzasadnienie twierdzącej odpowiedzi na pytanie, czy możliwa jest „Nauka
o książce Katalogi oraz bibliografie pełnią funkcję przewodników wskazujących czytelnikom
drogi poznania; zawierają one wiedzę szczególną i specyficzną. Przedmiotem rozważań jest analiza
definicji bibliografii sformułowanych przez teoretyków zajmujących się tą problematyką: scharakteryzowane
zostały koncepcje, których autorami są: W. Greg, F. Bowers, D. P. Mc Kenzie.
Porównanie różnych poglądów, dotyczących przedmiotu, zakresu oraz zadań bibliografii, jest
źródłem refleksji, ukazującej znaczenie pracy bibliografa w różnych aspektach. „Nauka o książce”
jako główny przedmiot swych zainteresowań uznaje tę oryginalną wiedzę, która jest rezultatem
pracy bibliografa. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę. | pl_PL |
dc.language.iso | fr | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica;9 | |
dc.title | Une „Science des livres” est-elle possible? | pl_PL |
dc.title.alternative | Czy możliwa jest „Nauka o książce"? | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 5-21 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Université Lyon III, France | pl_PL |