Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGaudin, Claude
dc.date.accessioned2015-05-15T07:15:32Z
dc.date.available2015-05-15T07:15:32Z
dc.date.issued1993
dc.identifier.issn0208-6107
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8813
dc.description.abstractArtykuł stanowi uzasadnienie twierdzącej odpowiedzi na pytanie, czy możliwa jest „Nauka o książce Katalogi oraz bibliografie pełnią funkcję przewodników wskazujących czytelnikom drogi poznania; zawierają one wiedzę szczególną i specyficzną. Przedmiotem rozważań jest analiza definicji bibliografii sformułowanych przez teoretyków zajmujących się tą problematyką: scharakteryzowane zostały koncepcje, których autorami są: W. Greg, F. Bowers, D. P. Mc Kenzie. Porównanie różnych poglądów, dotyczących przedmiotu, zakresu oraz zadań bibliografii, jest źródłem refleksji, ukazującej znaczenie pracy bibliografa w różnych aspektach. „Nauka o książce” jako główny przedmiot swych zainteresowań uznaje tę oryginalną wiedzę, która jest rezultatem pracy bibliografa.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica;9
dc.titleUne „Science des livres” est-elle possible?pl_PL
dc.title.alternativeCzy możliwa jest „Nauka o książce"?pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number5-21pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversité Lyon III, Francepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord