Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMielczarek, Rafał
dc.date.accessioned2012-07-09T09:18:07Z
dc.date.available2012-07-09T09:18:07Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn0208-600X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/847
dc.description.abstractArtykuł jest próbą aplikacji koncepcji dramatu społecznego autorstwa Victora W. Turnera do opisu zjawiska „kina moralnego niepokoju”. To zjawisko, obok najlepiej dostrzegalnej warstwy artystycznej, posiadało także płaszczyzną społeczną, na której rozgrywał się pokoleniowy dramat społeczny. Szczególne znaczenie miało wykorzystanie pojęcia liminalności, przy pomocy którego autor tekstu starał się pokazać pewne aspekty kolektywnego działania turnerowskich paradygmatów źródłowych. Ten proces znajdował swoje odzwierciedlenie także w filmach reżyserów „kina moralnego niepokoju”. Dlatego w drugiej części tekstu analiza skoncentrowana jest na twórczości Krzysztofa Zanussiego, jednego z najważniejszych twórców opisywanego nurtu.pl_PL
dc.language.isootherpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesFolia Sociologica 33;
dc.subjectdramat społecznypl_PL
dc.subjectliminalnośćpl_PL
dc.titleRZECZYWISTOŚĆ W FAZIE LIMINALNEJ. „KINO MORALNEGO NIEPOKOJU” JAKO FORMA MIĘDZYPOKOLENIOWEGO DRAMATU SPOŁECZNEGOpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number223-240
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Medyczny w Łodzi; Katedra Nauk Humanistycznych


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord