Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMalinowska-Olszowy Monikaen
dc.date.accessioned2015-04-28T11:25:17Z
dc.date.available2015-04-28T11:25:17Z
dc.date.issued2012-01-13en
dc.identifier.issn1508-2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8273
dc.description.abstractIn the clothing sector the partnership networks are being created between the economic subject, because such actions are aimed at minimising the risk, as well as to reducing the production and distribution costs. The most often encountered networks in the textile-clothing branch are the franchising networks. The present article concentrates on the competitiveness aspect of the global clothing networks. A comparative analysis of the action of the commercial clothing networks was made, in order to show some features of its operation and proceeding, while focusing on the specified elements of the marketing-mix strategy. The obtained results allowed to show the differences and similarities in the used marketing strategies.en
dc.description.abstractW niniejszym artykule skoncentrowano się na aspekcie konkurencyjności globalnych sieci odzieżowych. Dokonano analizy porównawczej działania odzieżowych sieci handlowych, w celu ukazania pewnych cech jego działalności i postępowania skupiając się na określonych elementach strategii marketing-mix. Uzyskane wyniki pozwoliły na pokazanie róznic i podobieństw w stosowanych strategiach marketingowych.en
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen
dc.relation.ispartofseriesComparative Economic Research;14en
dc.rightsThis content is open access.en
dc.titleFunctioning of the Clothing Networks on the Global Markets - Comparative Analysisen
dc.page.number87-100en
dc.contributor.authorAffiliationTechnical University of Łódźen
dc.identifier.eissn2082-6737
dc.referencesLachiewicz S. (2006), Przedsiębiorstwa sektora tekstylnego - teraźniejszość i przyszłość Monografie Politechniki Łódzkiej, Łódźen
dc.referencesOlczak A. (2008), Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw odzieżowych w perspektywie Rynku Unii Europejskiej, Monografie Politechniki Łódzkiej, Łódźen
dc.referencesPenc J. (2003), Zarządzanie w warunkach globalizacji, Centrum Doradztwa i Informacji, Difin, Warszawaen
dc.referencesRymarczyk J. (2010), Międzynarodowe stosunki gospodarcze, PWE Warszawaen
dc.referencesWysokińska Z. (2010), Konkurencyjność w międzynarodowym i globalnym handlu technologiami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Łódźen
dc.referencesWysokińska Z. (2005), Strategie prokonkurencyjne w przemyśle tekstylno - odzieżowym a tle tendencji rozwojowych na rynkach europejskich, Komitet Redakcyjny Wydawnictw Politechniki Łódzkiej, Łódźen
dc.referencesZiółkowska M. J. (2010), Franczyza, nowoczesny model rozwoju biznesu, Wydawca CeDeWu, Warszawaen
dc.identifier.doi10.2478/v10103-011-0020-4en


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord