Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorIwińska-Knop Krystynaen
dc.contributor.authorLinka Jarosławen
dc.date.accessioned2015-04-28T11:15:11Z
dc.date.available2015-04-28T11:15:11Z
dc.date.issued2011-07-25en
dc.identifier.issn1508-2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8255
dc.description.abstractGlobalization has resulted in increasing transfer of firms operations, regardless of their size, to other countries. The recent dynamic emergence of China in the global economy, connecting with the vast inflows of foreign direct investment in their territory and common adjustments problems of many Western companies, has resulted in growing interest for best suitable business practices to this culturally and socially different environment. In this article, the key factors critical to the success of international companies in this region are introduced, with particular consideration to indigenous cultural elements and specific operation requirements of small and medium-sized enterprises in Business-to-Business sectors. The presented information are based on the broad literature review, five years of direct observation and thirty eight interviews conducted with Polish managers directly residing in China. In addition, some practical recommendations for managers and further research are given.en
dc.description.abstractGlobalizacja wymusza na firmach, niezależnie od ich wielkości, coraz częstsze przenoszenie operacji do innych krajów. Dynamiczne pojawienie się Chin w światowej gospodarce i szeroki napł;yw zagranicznych inwestycji bezpośrednich na ich teren oraz problemy adaptacyjne wielu zachodnich przedsiębiorstw, spowodował;y zainteresowanie najlepszymi praktykami biznesowymi dostosowanymi do tego odmiennego kulturowo i społ;ecznie otocznia. W artykule zaprezentowane został;y najważniejsze czynnik mające wpł;yw na osiągnięcie sukcesu przez firmy międzynarodowe na tym obszarze, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów kulturowych i specyfiki dział;ania mał;ych i średnich podmiotów na rynkach B2B. Prezentowane informacje są oparte na przeglądzie literatury, pięcioletnich obserwacjach bezpośrednich oraz trzydziestu ośmiu wywiadach przeprowadzonych z menadżerami polskich przedsiębiorstw odpowiedzialnymi za operacje w Chinach. Dodatkowo wskazano kilka praktycznych rekomendacji menadżerskich oraz możliwości dalszych badań.en
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen
dc.relation.ispartofseriesComparative Economic Research;14en
dc.rightsThis content is open access.en
dc.titleSuccess Factors of Small and Medium-Sized International Enterprises in the Chinese Market from the Perspective of Polish Direct Investment (Cultural Approach)en
dc.page.number19-40en
dc.contributor.authorAffiliationIwińska-Knop Krystyna - University of Ł;ódźen
dc.contributor.authorAffiliationLinka Jarosław - China Business Consultanten
dc.identifier.eissn2082-6737
dc.referencesAbramson N.R., Ai J.X. (1997), Using guanxi-style buyer-seller relationships in China: Reducing uncertainty and improving performance outcomes, 'The International Executive', No. 6en
dc.referencesBerry J.W. (1989), Imposed etics-emics-derived etics: The operationalization of a compelling idea, 'International Journal of Psychology', No. 24/4en
dc.referencesBjörkman I., Kock S. (2001), Social relationships and business networks: the case of western companies in China, 'International Business Review', No. 4/4en
dc.referencesBrahm L. J. (1997), Sun Tzu's art of negotiating in China, Naga, Hong Kongen
dc.referencesChina Daily (1.10.2010), Foreign, Chinese firms' tax burdens unified, Vol.30, No. 9543en
dc.referencesChen M.J. (2001), Inside Chinese Business: A Guide for Managers Worldwide, Harvard Business School Press, Bostonen
dc.referencesChee, H., West Ch. (2006), China Mythos und Realität. Die Wahrheit über Geschäfte im Reich der Mitte, Wiley-VCH Verlag GmbH & Co, Weinheimen
dc.referencesFang T. (2006), From ‘Onion’ to ‘Ocean’ Paradox and Change in National Cultures, ‘International Studies of Management & Organization’, No. 4/35en
dc.referencesFang T., Faure G.O. (2008) Changing Chinese values: Keeping up with paradoxes, 'International Business Review', No. 17 doi: 10.1016/j.ibusrev.2008.02.007 ThomsonISI: http://gateway.webofknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcApp=PARTNER_APP&SrcAuth=LinksAMR&KeyUT=000256606300007&DestLinkType=FullRecord&DestApp=ALL_WOS&UsrCustomerID=b7bc2757938ac7a7a821505f8243d9f3en
dc.referencesGao Yongqiang (2007), Dealing with Non-market Stakeholders in the International Market: Case Studies of US-Based Multinational Enterprises in China, ‘Singapore Management Review’, Vol, 29, No. 2en
dc.referencesHwang K. K. (1999), Face and Favor: the Chinese power game, 'American Journal of Sociology', No. 4en
dc.referencesInvest in China: http://www.fdi.gov.cn/pub/FDI_EN/Statistics/FDIStatisticsofForeignInvestment/t20100118_117104.htmen
dc.referencesIwińska-Knop K., Linka J. (2009), Marketing relacji w dział;alności polskich firm na rynku chińskim, [In:] G. Rosa, A. Smalec (ed) Marketing przyszł;ości - Trendy, strategie, instrumenty. Partnerstwo w marketingu, 'Ekonomiczne Problemy Usł;ug', Szczecin, No. 41en
dc.referencesKajdański E. (2005), Chiny. Leksykon. Historia, gospodarka, kultura, KiW, Warszawaen
dc.referencesKonecki K. (1994), Kultura organizacyjna japońskich przedsiębiorstw przemysł;owych. Studium socjologiczne UŁ;, Ł;ódźen
dc.referencesKonecki K. (2000), Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, PWN, Warszawaen
dc.referencesKvale S. (2004), Interview. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego, Trans Humana, Biał;ystoken
dc.referencesLinka J. (2009), Marketing relacji-perspektywa dwóch cywilizacji. Implikacje guanxi dla polskich inwestorów, [in:] A. Piotrowska-Piątek (ed) Marketing sektorowy w teorii i praktyce współ;czesnych organizacji, WSEiP, Kielceen
dc.referencesLuo Y. (1997), Guanxi and performance of foreign-invested enterprise in China: an empirical inquiry, 'Management International Review', 1997, No. 1en
dc.referencesLuo Y. (2000), Guanxi and Business, Word Scientific Publishing, Singaporeen
dc.referencesMelewar T.C. (2006), Danone branding strategy in China, 'Brand Management', Vol. 13, No. 6en
dc.referencesMinistry of Commerce (2010), China's Absorption of FDI in the First 9 Months of 2010- http://english.mofcom.gov.cn/aarticle/statistic/foreigninvestment/201011/20101107222134.htmlen
dc.referencesNational Bureau of Statistics of China (2010): http://www.stats.gov.cn/english/statisticaldata/Quarterlydata/en
dc.referencesPay L. (1982), Chinese Commercial Negotiating Style. Gunn and Hain Publishers, Cambridgeen
dc.referencesUsunier J-C., Lee J.A. (2005), Marketing Across Culture. Financial Times Press, Edinburghen
dc.referencesWang Y.H, Leong T.K.P. (2001), Guanxi: Relationship marketing in a Chinese Context, International Business Press, New Yorken
dc.referencesWu Jinglian (2005), Understanding and Interpreting Chinese Economic Reform, Thomson, Mason/Ohioen
dc.referencesWu Jianlian (2008), An Analysis of Business Challenges Faced by Foreign Multinationals Operating the Chinese Market, 'International Journal of Business and Management', Vol. 3, No.12en
dc.referencesYan R. (1998), Short-term results: the limits test for success in China, 'Harvard Business Review', September-Octoberen
dc.referencesYao J. (2008), Why Danone's ventures failed, 'International Financial Law Review', Vol. 27/3en
dc.referencesYeung I.Y.M, Tung R.L. (1996), Achieving business success in Confucian societies: The importance of guanxi (connections), 'Organizational Dynamic', No. 2en
dc.identifier.doi10.2478/v10103-011-0002-6en


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord