Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKotras, Marcinen
dc.date.accessioned2015-04-28T11:05:11Z
dc.date.available2015-04-28T11:05:11Z
dc.date.issued2011-05-09en
dc.identifier.issn1508-2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8250
dc.description.abstractThe main aim of this article is to present the influence of corporate culture on company's stakeholders. This paper signalises the tendency in corporate communication with its internal and external publics. It is focused on two issues: corporate social responsibility and employer branding. Those two categories are consequences of corporate culture model.en
dc.description.abstractGłównym celem artykułu jest zaprezentowanie wpływu jaki wywiera charakter kultury korporacyjnej na związanych z przedsiębiorstwem interesariuszy (stakeholders). W artykule zasygnalizowane zostały główne tendencje wyznaczające charakter komunikacji między organizacją a jej wewnętrznym i zewnętrznym otoczeniem. Tekst koncentruje się na dwóch kwestiach: społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (corporate social responsibilty) i budowanie wizerunku pracodawcy (employer branding), które zaprezentowane zostały jako efekty określonego modelu kultury organizacyjnej.en
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen
dc.relation.ispartofseriesComparative Economic Research;13en
dc.rightsThis content is open access.en
dc.titleCorporate Culture and Its Connection with External and Internal Public Relationsen
dc.page.number27-47en
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Łódźen
dc.identifier.eissn2082-6737
dc.referencesBjerke B. (2004), Kultura a style przywództwa, Oficyna Wydawnicza, Krakówen
dc.referencesBrown I. C. (2005), Człowiek i kultura, [in:] Piotr Sztompka, Marek Kucia (ed.), Socjologia. Lektury, Znak, Krakówen
dc.referencesCBOS (2006), Społeczna odpowiedzialność wielkich firm - opinie ludności 33 krajów świata, BS/49/2006en
dc.referencesCBOS (2007), Etyka zawodowa - opinie społeczne i faktyczne zachowania pracowników, BS/41/2007en
dc.referencesConner P. E., Becker B. W. (1975), Values and the organization: Suggestions for research, ‘Academy of Management Journal’, Briarcliff Manor, NY, 18(3) doi: 10.2307/255684en
dc.referencesDonaldson Th., Preston L. E. (1995), The stakeholder theory of corporation: concepts, evidence and implications, ‘Academy of Management Review’, JSTOR, Briarcliff Manor, NY, vol. 20, no. 1en
dc.referencesEvan W. M., Freeman R. E. (1993), A Stakeholder Theory of the Modern Corporation: Kantian Capitalism, [in:] T. L. Beauchamp, N. E. Bowie, Ethical Theory and Business, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJen
dc.referencesHofstede G., Bond M. H. (1988), The Confucius connection: from cultural roots to economic growth, ‘Organizational Dynamics’, American Management Association, New York, Spring, vol. 16en
dc.referencesInglehart R. (1977), The silent revolution: Changing Values and Political Styles Among Western Publics, Princeton University Press, Princetonen
dc.referencesKłoskowska A. (2005), Kultura masowa. Krytyka i obrona, Wydawnictwo PWN, Warszawaen
dc.referencesKopec J. A. (1982), The communication audit, ‘Public Relations Journal’, New York, 38(5)en
dc.referencesKotler Ph., Lee N. (2005), Corporate Social Responsibility, John Wiley & Sons Inc., Hoboken, New Jerseyen
dc.referencesKotras M. (2006), Zastosowanie audytu komunikacyjnego w działaniach komunikacyjnych organizacji, ‘Humanizacja Pracy’, Płock, nr 1-2en
dc.referencesMiles S. J., Mangold W. G. (2007), Growing the Employee Brand at ASI: A Case Study, ‘Journal of Leadership and Organizational Studies’, Briarcliff Manor, NY, vol. 14, no. 1en
dc.referencesMunilla L. S., Miles M. P. (2005), The Corporate Social Responsibility Continuum as a Component of Stakeholder Theory, ‘Business and Society Review’, Centre of Business Ethics at Berkley College, Berkley, no. 110en
dc.referencesParsons P. J. (2004), Ethics in Public Relations: A Guide to Best Practice, Kogan Page, Londonen
dc.referencesSchein E. H. (1985), Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass, San Franciscoen
dc.referencesSmircich L. (1983), Concepts of culture and organizational analysis, ‘Administrative Science Quaterly’, 28(3)en
dc.referencesSmith R. D. (2005), Strategic Planning for Public Relations, LEA Publishers, Londonen
dc.referencesWalczak-Duraj D. (2006), Podstawy współczesnej socjologii, Omega Praksis, Pabianiceen
dc.identifier.doi10.2478/v10103-010-0002-yen


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord