Search
Now showing items 1-10 of 24
E-learning w kształceniu na kierunkach turystycznych
(Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, 2013)
Celem artykułu jest próba określenia bieżących problemów związanych z wykorzystywaniem narzędzi e-learningu w edukacji na kierunkach, specjalizacjach i specjalnościach turystycznych, w państwowych uczelniach wyższych w ...
Finansowanie rozwoju turystyki w województwie łódzkim i hrabstwie Oppland (Norwegia)
(Centrum Badań i Innowacji Pro-Akademia, Oddział Polskiej Akademii Nauk w Łodzi, 2012)
In this paper, the authors determined the specific features of the construction of budgets in Poland and Norway and showed areas of tourism occurrence in the budget classifications of both countries. Then, thoroughly ...
„Energia Kaszub” – Gniewino
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
Budżet samorządowy jako narzędzie stymulacji rozwoju turystyki w gminach wiejskich województwa łódzkiego
(2013)
Głównym celem badań było wskazanie, czy budżet gminy może być wykorzystany jako narzędzie realizacji planów strategicznych dotyczących rozwoju turystyki w gminie. Badania zrealizowano w wybranych gminach wiejskich województwa ...
Charakterystyka rozmieszczenia hoteli sieciowych w Polsce
(Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk o Ziemi, 2013)
The aim of the paper was to depict branded hotels in Poland. Number of branded hotels in Poland is relatively low, but nevertheless the quantity of rooms offered by branded hotels is significant. Author showed characteristic ...
Analiza SWOT w małym przedsiębiorstwie turystycznym. Nowe spojrzenie na starą metodę
(Wydawnictwo WSTH, 2008)
The aim of this paper is to present a detailed characteristic of possibility of SWOT analysis’ use in the process of strategic planning in small tourist enterprises. The author based conclusions on his own research, but ...
Komisja Geografii Turyzmu
(Polskie Towarzystwo Geograficzne, Wydział Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
Impact of Technology Acceptance by Employees on Hotel Competitiveness
(Mersin University, 2019)
The main goal of the paper is to identify technology acceptance by employees of 5-star hotels located in Antalya region (Turkey), and to investigate its impact on hotel competitiveness. Selection of research area was ...
Towards More and Better: Geographical Factors of Hotel Online Ratings
(Mersin University, 2019)
Aim: The aim of this enquiry is to determine the impact of various geographical factors on the rating and popularity of hotels in selected social media The criteria for the selection of mentioned social media were their ...
Przestrzenne zróżnicowanie cen usług hotelowych w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)