Show simple item record

dc.contributor.authorŁapczyński, Mariusz
dc.date.accessioned2015-03-16T07:18:49Z
dc.date.available2015-03-16T07:18:49Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/7309
dc.description.abstractThe purpose of this article is to describe data mining applications in marketing research. The author outlined shortly main CRM areas: customer acquisition, customer profitability, churn analysis and cross-selling. He also focused on segmentation research, market basket analysis and analysis of questionnaire data with CHAID algorithm.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;179/1
dc.titleData mining w badaniach rynkowych i marketingowych - obszary zastosowańpl_PL
dc.title.alternativeData Mining Applications in Marketing Researchpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[503]-509pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Ekonomiczna w Krakowie, Katedra Analizy Rynku i Badań Marketingowychpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record