Show simple item record

dc.contributor.authorGarbarski, Lechosław
dc.date.accessioned2015-03-12T07:39:53Z
dc.date.available2015-03-12T07:39:53Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/7262
dc.description.abstractEvery business is related first with customer acquisition and next with customer retention. This paper examines relationships between costs and effects in these processes. During customer acquisition firms try to increase the willingness to buy and the ability to buy. Retention is connected with activities focused on increasing customer loyalty or inertia. Acquisition and retention requires using marketing instruments at different costs and effects. In analysing above problems a category of customer value was mentioned and final model of relationships proposed.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;179/1
dc.titleKoszty a efekty pozyskiwania i utrzymywania nabywcówpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[235]-243pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Główna Handlowa w Warszawie, Katedra Rynku i Marketingupl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record