The Strategie Piloting of Change in the Company
Streszczenie
Gwałtowne zmiany w otoczeniu współczesnych przedsiębiorstw zmuszają je do zmian wewnętrznych, które powinny być prowadzone w sposób "strategiczny". Zmiany te mają charakter ekonomiczny, techniczny, społeczny, kulturowy i psychologiczny, a reakcja na nie przybiera postać polityki albo utrwalania stanu istniejącego lub permanentnych zmian nakierowanych na przyszłość. W realizacji tych zmian napotyka się liczne hamulce, które winny być zlikwidowane, m.in. przez właściwą strategię. Obejmuje ona trzy kluczowe stadia postępowania: początkowe (konfrontacja idei zmian z realiami organizacji i prowadzenie procesu zmian), stadium uruchomienia i aktualizowania, gdzie uwaga powinna być zwrócona na cele i kontekst zmian - ekonomiczny, społeczny itd., oraz stadium zarządzania, aktywowania i integracji wszystkich czynników funkcjonowania przedsiębiorstwa. Na zakończenie przedstawiono modele sterowania zmianami, ich elementy składowe, ilustrowane dwoma przykładami modeli działań w kierunku zmian we francuskich przedsiębiorstwach.
Collections