Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorHereźniak, Grażyna
dc.date.accessioned2015-02-18T10:32:41Z
dc.date.available2015-02-18T10:32:41Z
dc.date.issued1989
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/6779
dc.description.abstractIn view of irrational use of resources in the social services sphere and constraints on the side of supply of social services, an enhanced significance is attributed to rationalization of the process? of their generation and distribution. The authoress points at the necessity of searching for methods and ways of activity, which would force out more effective solutions within the framework of the existing systtem of social services. One of such instruments paving the way for increasing socio-economic effectiveness of these services is considered to be adoption of the commercialization principles lo the systom of their distribution. This gives rise to a question “to what extent should there be developed free services, which of them can be corrmerciaIized and what will be its consequences?"pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;93
dc.titleKomercjalizacja jako narzędzie podziału usług społecznychpl_PL
dc.title.alternativeCommercialization as an Instrument for Distribution of Social Servicespl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number37-47pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Obrotu Towarowego, Uniwersytet Łódzkipl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord