Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorIlnicki, Dariusz
dc.contributor.authorJanc, Krzysztof
dc.contributor.authorKryza, Maciej
dc.contributor.authorSzymanowski, Mariusz
dc.date.accessioned2012-06-01T13:25:03Z
dc.date.available2012-06-01T13:25:03Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/660
dc.description.abstractThe purpose of this study is to identify the applicability of the Geographically Weighted Re- gression for determination of relationships between the size of population and the distribution of shops in the urban space. The paper presents the analyzed dependencies and diversities of urban space on the example of Wroclaw. The study includes information concerning e.g.: location of shops, population density and cubic capacity of residential buildings. Theoretical census enumeration areas were used as spatial reference units. Using local statistics of Moran and Getis–Ord, patterns of local spatial dependencies were determined. Attempts were also made to identify determinants of shop distribution using global and spatial regression techniques – Geographically Weighted Regression.pl_PL
dc.language.isootherpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;
dc.titleCechy rozmieszczenia sklepów w przestrzeni wielkomiejskiej na przykładzie Wrocławia - zastosowanie regresji ważonej geograficzniepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number253-268
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Wrocławski; Wydział Nauk o Ziemi i Kształtowania Środowiska; Instytut Geografii i Rozwoju Regionalnego


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord