Show simple item record

dc.contributor.authorNeugebauer, Jens
dc.date.accessioned2015-02-09T08:25:41Z
dc.date.available2015-02-09T08:25:41Z
dc.date.issued1988
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/6608
dc.description.abstractHandel detaliczny w RFN charakteryzuje znaczne zróżnicowanie. Przeprowadzono typologię tych instytucji, uwzględniając kilka jej kryteriów m.in.: świadczone usługi, organizację, strukturę nakładów i zatrudnionych czynników produkcji oraz powiązania z otoczeniem. Omówiono rozwój i strategię handlu indywidualnego za równo, sklepów branżowych, jak i specjalistycznych, różne rodzaje sklepów samoobsługowych, domy towarowe i handlowe, domy wysyłkowe, handel dyskontowy, łańcuchowy i spółdzielczość. Następnie przedstawiono różne formy integracji znajdujące wyraz w rozwiązaniach przestrzennych. Wskazano na kierunki rozwoju różnych form instytucjonalnych, a także ich znaczenie w ogólnej sprzedaży. Wreszcie przedstawiono wskaźniki charakteryzujące porównawczo efektywność czynników produkcji zatrudnionych w różnych typach handlu detalicznego w latach 1980-1983.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;85
dc.titleDevelopment of Retailing Institutions in the Federal Republ ic of Germanypl_PL
dc.title.alternativeRozwój instytucji handlu detalicznego w Republice Federalnej Niemiecpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number143-160pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationJustus Liebig University in Giessenpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record