dc.contributor.author | Alewell, Karl | |
dc.date.accessioned | 2015-02-06T18:02:55Z | |
dc.date.available | 2015-02-06T18:02:55Z | |
dc.date.issued | 1988 | |
dc.identifier.issn | 0208-6018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/6572 | |
dc.description.abstract | Celem artykułu jest ukazanie znaczenia strategii marketingowej
oraz trudności jej formułowania przez przedsiębiorstwa w gospodarce
rynkowej. Autor definiuje koncepcję marketingu i ukazuje jej ewolucję w formie trójetapowego modelu. Opracowanie strategii wymaga
orientacji przedsiębiorstwa na przyszłość i dominacji myślenia długookresowego. Pociąga to za sobą objęcie planowaniem coraz to nowych
dziedzin działalności przedsiębiorstwa oraz uwzględnienie różnych
aspektów jego otoczenia (także pozarynkowego). Strategia marketingowa
służy nie tylko dostosowaniu się przedsiębiorstwa do przyszłego popytu, lecz również pozwala kształtować rozwój struktury rynku. Wymaga to prowadzenia szerokiej analizy rynku, dotyczące j m. in . przedsiębiorstw konkurencyjnych oraz ich udziału na rynku. Analiza ta obejmuje również profile percepcji produktu, krzywe kosztów oraz metodę portfolio. Wybór strategii kanałów rynku autor uważa za kluczowe decyzje o przedsiębiorstwie, podkreślając konkurencyjność różnych kanałów rynku. Wobec stosowanych dotychczas metod analizy rynku, opierających się na wskaźnikach udziału przedsiębiorstw na rynku oraz stopy wzrostu obrotów, autor wyraża sceptycyzm. Uważa je za zbyt uproszczone, nie oddające złożoności sytuacji rynkowej. Metody te
winny być uzupełnione w przyszłości o informacje dotyczące otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego przedsiębiorstwa. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;85 | |
dc.title | Strategic Thinking in Marketing | pl_PL |
dc.title.alternative | Myślenie strategiczne w marketingu | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 11-32 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Justus Liebig University in Giessen | pl_PL |