Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDixon, Rob
dc.contributor.authorSmith, David R.
dc.date.accessioned2015-01-27T09:33:30Z
dc.date.available2015-01-27T09:33:30Z
dc.date.issued1997
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/6359
dc.description.abstractIn increasingly dynamic business environment, provision of strategically relevant information is crucial for the formulation and realisation of a firm’s strategy. This paper outlines a new method for supplying such information, called strategic management accounting. This study has drawn on the vast specialist literature of the subject, and particularly on the contributions by Porter and Simmonds. By presenting key concepts of strategic management accounting, the paper may be a useful source of reference for the theorists and practitioners wishing to use its potential for improving the flow of information in the process of evaluating business strategy.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;145
dc.titleStrategiczna rachunkowość zarządczapl_PL
dc.title.alternativeStrategic Management Accountingpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number15-39pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationDurham University Business School,pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord