Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorTokarski, Daniel
dc.contributor.authorBilski, Tomasz
dc.date.accessioned2025-11-07T09:58:31Z
dc.date.available2025-11-07T09:58:31Z
dc.date.issued2025-11-06
dc.identifier.citationTokarski D., Bilski T., Zarządzanie procesem transportu drogowego w branży usług kurierskich, [w:] Zrównoważony transport w logistyce i handlu międzynarodowym, Tokarski D. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2025, s. 33-40, https://doi.org/10.18778/8331-833-2.3pl
dc.identifier.isbn978-83-8331-832-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/56660
dc.description.abstractCelem rozdziału jest zbadanie logistyki w sektorze KEP oraz roli transportu drogowego w kontekście rosnącego znaczenia e-commerce. W badaniach zastosowano podejście ilościowe, opierając się na analizie danych rynkowych oraz ankiet dotyczących preferencji klientów korzystających z usług DHL. Wykazano, że głównymi czynnikami wyboru firmy kurierskiej są czas dostawy i cena, a usługi kurierskie są wykorzystywane regularnie. Zidentyfikowano problemy, takie jak opóźnienia czy niska jakość obsługi. Praktyczne implikacje obejmują potrzebę poprawy jakości usług oraz elastycznego reagowania na zmienne potrzeby rynku. Rozdział podkreśla również znaczenie dostaw „door to door” i punktów odbioru przesyłek. W aspekcie społecznym i środowiskowym przedstawiono działania DHL w ramach inicjatywy GoGreen i Mission 2050, zmierzające do ograniczenia emisji CO₂. Wartość opracowania wynika z połączenia analizy rynku z oceną działań proekologicznych i preferencji konsumentów w sektorze KEP.pl
dc.description.abstractThis chapter examines logistics in the CEP sector and the role of road transport in the context of the growing importance of e-commerce. A quantitative approach was applied, based on the analysis of market data and surveys of customers using DHL services. The study shows that delivery time and price are the main factors influencing the choice of courier company, and that courier services are used regularly. Identified challenges include delays and low service quality. Practical implications concern the need to improve service quality and respond flexibly to changing market needs. The chapter also highlights the importance of door-to-door delivery and parcel collection points. From a social and environmental perspective, the authors discuss DHL's GoGreen and Mission 2050 initiatives aimed at reducing CO₂ emissions. The value of the study lies in its combination of market analysis with an evaluation of pro-environmental actions and consumer preferences in the CEP sector.en
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofTokarski D. (red.), Zrównoważony transport w logistyce i handlu międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2025;pl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleZarządzanie procesem transportu drogowego w branży usług kurierskichpl
dc.title.alternativeRoad Transport Process Management in the Courier Services Sectoren
dc.typeBook chapter
dc.page.number33-40
dc.contributor.authorAffiliationTokarski, Daniel - Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Biznesu i Handlu Międzynarodowegopl
dc.contributor.authorAffiliationBilski, Tomasz - Społeczna Akademia Nauk w Łodzi, Wydział Zarządzaniapl
dc.identifier.eisbn978-83-8331-833-2
dc.identifier.doi10.18778/8331-833-2.3


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/