Projektmethode im Fremdsprachenunterricht
Streszczenie
Celem rozprawy jest wykazanie, że metoda projektowa wprowadza urozmaicenie do rutyny życia szkolnego i oprócz nauki języków obcych rozwija kompetencje edukacyjne, takie jak aktywność w nauce, samodzielność, odpowiedzialność za siebie i umiejętność pracy w zespole. Na podstawie analizy literatury fachowej na temat uczenia się opartego na projektach oraz rozwoju metody projektowej na poziomie socjologicznym i dydaktycznym, a także badania empirycznego sformułowano wnioski, które przedstawiają znaczenie metody projektowej i jej zastosowania w praktyce szkolnej. Na podstawie konkretnych doświadczeń zawodowych związanych ze stosowaniem metody projektowej napisano raport, w którym szczegółowo opisano niektóre projekty zrealizowane przez autorkę rozprawy. Badania empiryczne przeprowadzone w pierwszej klasie liceum w Łodzi, na pierwszym roku studiów w kolegium języków obcych oraz podczas różnych seminariów doskonalenia zawodowego pokazują, że różne warianty nauczania opartego na projektach mogą wspierać rozwój umiejętności komunikacyjnych. Wykazano również, że umożliwiają one rozwój kompetencji społeczno-kulturowych.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: