Teatralizacja w edukacji początkowej. Kreatywny nauczyciel, kreatywny uczeń
Streszczenie
Tematem rozważań podjętych w ramach niniejszego artykułu jest metoda teatralizacji, którą autorka wykorzystywała podczas zajęć na etapie edukacji początkowej. W pierwszej części artykułu przedstawiona została geneza terminu teatralizacja, a także podjęto próbę sformułowania definicji tego terminu w odniesieniu do przestrzeni działań edukacyjnych. W tej części również została zaprezentowana teatralizacja jako aktywizująca metoda dydaktyczno-wychowawcza wraz z narzędziami, dzięki którym można ją badać. W drugiej części artykułu przedstawione zostały korzyści, jakie mogą zyskać uczniowie dzięki nauce metodą teatralizacji. Ostatnia część artykułu to opis doświadczeń autorki w tym zakresie oraz przykładowe sugestie do wykorzystania podczas zajęć. The subject of the considerations undertaken in this article is the presentation of the theatrical method that I used during the classes at the stage of initial education. The first part of the article presents the genesis of the term theatralization, and attempts to formulate a definition of this term in relation to the space of educational activities. This part also presents theatricalisation as an activating didactic and educational method along with tools that allow it to be studied. The second part of the article presents the benefits that can be gained by students thanks to learning through the theatrical method. The last part of the article is a description of the author’s experiences in this area and some examples of suggestions for use during the classes.
Collections