Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKlejsa, Konrad
dc.date.accessioned2025-08-13T06:47:17Z
dc.date.available2025-08-13T06:47:17Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.otherRPS4857
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/56121
dc.descriptionZ uwagi na obowiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY).pl_PL
dc.description.abstractRozprawa poświęcona została kinu kontestacyjnemu — autor koncentruje się na kinie Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych w latach 60. XX wieku. Charakterystyczna dla tej dekady kontestacja nie była, zdaniem autora, zjawiskiem jednorodnym, lecz zbiorem dynamicznych procesów, które z trudnością poddają się historycznemu bądź teoretycznemu uspójnieniu. Próbę uspójnienia podjęto w dwóch pierwszych rozdziałach dysertacji. Rozdział pierwszy zawiera podstawowe informacje dotyczące genezy i chronologii ruchu kontestacyjnego; zwraca także uwagę na problemy definicyjne i relacje pomiędzy terminami „kontestacja" i „kontrkultura". Cześć pierwsza rozprawy w całości poświęcona została kontestacji jako zjawisku kulturowemu. Część druga dotyczy amerykańskiego kina kontestacji (m.in. dzieł Dennisa Hoppera i Michelangelo Antonioniego), część trzecia zaś — kinematografii Europy Zachodniej (tu m.in. filmów Salvatore Samperiego, Alexandra Klugego czy Lindsaya Andersona). Do rozprawy dołączono filmografię.pl_PL
dc.description.sponsorshipProjekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectkino kontestacyjnepl_PL
dc.subjectkino lat 60. XX wiekupl_PL
dc.subjectkino amerykańskie XX wiekupl_PL
dc.subjectkino europejskie XX wiekupl_PL
dc.subjectzjawiska kulturowe lat 60.pl_PL
dc.titleProblem kontestacji w kinematografii Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych lat 60. i 70.pl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number353pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnychpl_PL
dc.dissertation.directorNurczyńska-Fidelska, Ewelina


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe