Show simple item record

dc.contributor.authorAntczak, Mariola
dc.date.accessioned2025-07-01T09:50:41Z
dc.date.available2025-07-01T09:50:41Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.otherRPS4032
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/55818
dc.descriptionZ uwagi na obowiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY).pl_PL
dc.description.abstractRozprawa stanowi próbę analizy i refleksji nad stanem kultury czytelniczej młodzieży w wieku trzynastu i czternastu lat. Ukazuje jedną z możliwości wprowadzenia zmian w sposobie wywierania na nią pozytywnego wpływu, którą jest nowatorskie prowadzenie zajęć metodami pedagogiki zabawy. Może też być okazją do porównania uzyskanych w drodze podobnej ankiety wyników zainteresowanej szkoły z tymi, które są zamieszczone w niniejszej pracy. Badaniom ankietowym poddanych zostało 292 ósmoklasistów z wybranych losowo dziesięciu szkól łódzkich. Celem było ustalenie jaki procent młodzieży reprezentuje wysoki poziom kultury czytelniczej będący wynikiem wielu czynników: środowiska szkolnego i rodzinnego, miejsca zamieszkania, wyposażenia szkoły, charakteru, predyspozycji, płci oraz wielu innych. W pracy autorka omówiła czterech z nich: szkoły, wykształcenia rodziców, płci oraz najważniejszego (z punktu widzenia dysertacji) - bibliotekarza i prowadzonych przez niego lekcji.pl_PL
dc.description.sponsorshipProjekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectmetody pedagogiki zabawypl_PL
dc.subjectkultura czytelniczapl_PL
dc.subjectbadania ankietowepl_PL
dc.subjectscenariusze zajęć z przysposobienia czytelniczegopl_PL
dc.subjectbiblioteka szkolnapl_PL
dc.titleWybrane elementy kultury czytelniczej ósmoklasistów szkół łódzkich. Metody pedagogiki zabawy w dziedzinie upowszechniania czytelnictwapl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number204pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowejpl_PL
dc.dissertation.directorTadeusiewicz, Hanna


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe