Edukacyjne właściwości coworkingu
Streszczenie
Celem badania była identyfikacja rzeczywistych edukacyjnych właściwości coworkingu. Wyniki badania wskazują, że w coworkingu występują nie tylko „spontaniczne” możliwości uczenie się, ale złożone struktury myśli, działań, celów, wartości, praktyk, zachowań i przedmiotów angażujących dorosłych w edukację, co można nazwać coworkingową kulturą całożyciowego uczenia się. Kultura ta opiera się na ukierunkowaniu funkcjonowania coworkingu na edukacyjne potrzeby i aspiracje pracujących w nim osób, na pomocy w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych, na wspieraniu rozwoju osobistego i zawodowego oraz pomocy w osiąganiu sukcesów zawodowych., a jej główne elementy to: zaprojektowanie architektoniczne, wyposażenie, relacje międzyludzkie, wartości, narzędzia cyfrowe, meetup'y i regulaminy. Coworking zakreśla nowy i perspektywiczny dla pedagogiki (w szczególności pedagogiki pracy, andragogiki i pedagogiki społecznej) obszar badań. Dalsze pedagogiczne badanie coworkingu, próby zrozumienia i wyjaśnienia jego edukacyjnego wymiaru i pedagogicznej problematyki może rzucić nowe światło na od dawna w pedagogice podejmowane problemy jak: samowychowanie, uczenie się w miejscu pracy, rozwój, relacje człowiek-wychowanie-praca, socjalizacja i autokreacja.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: