Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMorawińska, Iwona
dc.date.accessioned2025-04-23T06:25:28Z
dc.date.available2025-04-23T06:25:28Z
dc.date.issued2024-12-30
dc.identifier.issn2084-851X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/55413
dc.description.abstractTraditional African fabrics occupy a very important place in the contemporary art of young artists of African origin. They are treated as a symbol of returning to a lost identity. The article aims to introduce the figures of several young artists, thanks to whom we can understand their need to return to their roots and see their attempts to identify with their own culture of African regions.en
dc.description.abstractTradycyjne tkaniny afrykańskie zajmują bardzo ważne miejsce we współczesnej sztuce młodych artystów pochodzenia afrykańskiego. Traktowane są jako symbol powrotu do utraconej tożsamości. Artykuł ma na celu przybliżenie twórczości kilku młodych artystów, dzięki którym możemy zrozumieć ich potrzebę powrotu do korzeni i zobaczyć próby identyfikowania się z własną kulturą z krajów afrykańskich.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesTECHNE. Seria Nowa;14pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjecttextileen
dc.subjectcontemporary arten
dc.subjectsymbolen
dc.subjectAfrican diasporaen
dc.subjectankaraen
dc.subjectsanyanen
dc.subjecttkaninapl
dc.subjectsztuka współczesnapl
dc.subjectsymbolpl
dc.subjectdiaspora afrykańskapl
dc.subjectankarapl
dc.subjectsanyanpl
dc.titleTradycyjna tkanina afrykańska i jej współczesne symboliczne zastosowanie w sztucepl
dc.title.alternativeTraditional African textiles and their contemporary symbolic uses in arten
dc.typeArticle
dc.page.number83-95
dc.contributor.authorAffiliationMuzeum Warszawypl
dc.identifier.eissn2720-149X
dc.referencesANKORA 2022 – Mirabel Ankora, Material Culture, African Textiles and National Identity, Guelph 2022.pl
dc.referencesBINDER 2011 – Lisa Binder, El Anatsui: When I Last Wrote to You about Africa, New York 2011.pl
dc.referencesHEMMINGS 2007 – Jessica Hemmings, Post-cultural hybrid: Yinka Shonibare, „Surface Design Journal”, Gothenburg 2007.pl
dc.referencesEkow Eshun, Zohra Opoku’s Evocative Reflections on Mortality and Resilience, Aperture, 21 września 2023, https://aperture.org/editorial/zohra-opokus-evocative-reflections-on-mortality-and-resilience/ [dostęp: 29.11.2024].pl
dc.referencesJulia Grosse, Zohra Opoku: Empowering Children of Color to Love Themselves, Contemporary And, 6 września 2024, https://contemporaryand.com/magazines/zohra-opokuempowering-children-of-color-to-love-themselves/ [dostęp: 28.11.2024].pl
dc.referencesNengi Omuku, Houldsworth, https://www.houldsworth.co.uk/artists/168-nengi-omuku/works/12869-nengi-omuku-repose-2022/ [dostęp: 26.11.2024].pl
dc.referencesNengi Omuku, Kasmin Gallery, https://www.kasmingallery.com/artists/329-nengi-omuku/[dostęp: 25.11.2024].pl
dc.referencesObjects, Explore, https://www.explore-vc.org/en/objects/el-anatsui-rising-sea.html [dostęp: 27.11.2024].pl
dc.referencesYinka Shonibare RA (b. 1962), Royal Academy of Arts, https://www.royalacademy.org.uk/art-artists/name/yinka-shonibare-ra [dostęp: 28.11.2024].pl
dc.referencesZohra Opoku, https://www.zohraopoku.com/unraveled-threads [dostęp: 29.11.2024].pl
dc.contributor.authorEmailmorawinska.iwona@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/2084-851X.18.07
dc.relation.volume2


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0