Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSkonieczko, Dariusz
dc.date.accessioned2025-04-04T10:09:11Z
dc.date.available2025-04-04T10:09:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/55288
dc.description.abstractThe main objective of the research work was to investigate the possibilities of using 3D hologram technology and Pepper’s Ghost in the museum’s exhibition spaces as a means of interactive communication with the viewer and to assess the methods of their implementation. The research concerned in particular the placement of the technologies in question in the exhibition setting, their impact on the viewer’s perception and the possibilities of expanding the substantive and educational offer. An important element was also to examine the impact of holographic installations on museum exhibits. Another objective was the implementation activity consisting in implementing the Pepper’s Ghost installation in the exhibition space. a. Research objective, concerning the assessment of the potential of the technologies studied, their history in a specific exhibition environment. b. familiarization with the theoretical foundations of 3D technology and holography through a review of literature, source materials and Internet sources; c. conducting interviews with scientists, museum professionals and employees of companies creating the technologies in question; - conducting research with the museum audience (quantitative and qualitative research, surveys, participatory research) in order to identify their needs and expectations; - inquiries in museum institutions in Poland and around the world using holographic and 3D technologies in exhibition spaces.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectHologrampl_PL
dc.subjectMuzeumpl_PL
dc.subjectAfrykapl_PL
dc.subjectwystawiennictwopl_PL
dc.subjecthistoriapl_PL
dc.subjectHolographypl_PL
dc.subjectMuseumpl_PL
dc.subjectAfricapl_PL
dc.subjectHistorypl_PL
dc.subjectExhibitionpl_PL
dc.titleWykorzystanie technologii hologramu 3D oraz Pepper’s Ghost w przestrzeniach wystawowych muzeum jako środek interaktywnej komunikacji z widzem. Sposoby i ocena implementacjipl_PL
dc.title.alternativeThe use of 3D hologram and Pepper Ghost technology in the museum's exhibition spaces as a means of interactive communication with the viewer. Methods and assessment of implementation.pl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number215pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Doktorska Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteJestem z wykształcenia historykiem sztuki. Studia magisterskie ukończyłem na Uniwersytecie Łódzkim na Wydziale Historii Sztuki. Pracę magisterską nt. „Współczesna rzeźba Kamienna z Zimbabwe” złożyłem i obroniłem w 2008 r. z wynikiem bardzo dobrym. Jestem kuratorem oraz autorem scenariusza wystawy stałej „Afrykańskie wyprawy. Azjatyckie drogi”, byłem autorem licznych wystaw czasowych. Jestem organizatorem konferencji naukowych na terenie PME takich jak: - Stefan Szolc Rogoziński – Enfant Terrible czasu kolonizacji Afryki; - Wielkie cywilizacje Afryki; - Międzynarodowy Kongres afrykanistyczny;. - V Konferencja Afrykanistyczna. Afryka – niewykorzystany potencjał. Jestem autorem licznych artykułów naukowych m.in. w pismach znajdujących się w wykazie MNiSW. Jestem również autorem albumu Stefan Szolc Rogoziński -podróżnik, patriota, wizjoner. - Jestem także współautorem książki Stefan Szolc Rogoziński – Zapomniany odkrywca Afryki, komiksu Stefan Szolc Rogoziński – Rejs ku przygodzie oraz współautorem filmów Królowie, palawary i zapomniany odkrywca (2016, reż. Władysław Rybiński), Wyprawa (2016 reż. Mariusz Raniszewski), Powrót wędrowca (2023, reż. Władysław Rybiński). Ponadto jestem uczestnikiem wypraw naukowych do Afryki. Byłem również kierownikiem merytorycznym wpraw Vivat Polonia! z 2014 r. oraz Vivat Polonia 2! z 2016 r. Z wypraw tych przywiozłem liczne eksponaty, które wzbogaciły zarówno zbiory PME jaki i MAiE. W 2016 r. zostałem wyróżniony tytułem Doradca i Dostojnika Królewskiego Dworu Mondoli przez króla ludu Mondoli (Kamerun) dr Ekoke Molindo. Ponadto w 2023 r. koordynowałem merytorycznie projekt finansowany ze środków Kancelarii Prezesa Rady Ministrów pt.: „Sprowadzenie do Polski szczątków Stefana Szolc Rogozińskiego – ekshumacja, powtórny pogrzeb upamiętnienie”, realizowany przez Fundację Nowe Drzewo Życia. Realizacja tego zadania była możliwa m.in. dzięki moim pracom badawczym, podróżom i podejmowanym staraniom.pl_PL
dc.contributor.authorEmaildarekskony@wp.plpl_PL
dc.dissertation.directorPawłowska, Aneta
dc.dissertation.directorPłaza, Dominik
dc.dissertation.reviewerDeluga, Waldemar
dc.dissertation.reviewerŁukaszewicz, Aleksandra
dc.dissertation.reviewerRóżański, Jarosław
dc.disciplinenauki o sztucepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe