Pricing-to-market as an Example of Price Differentiation in European Markets
Streszczenie
The aim of the research is to assess the degree of the pricing-to-market (PTM) strategy used in selected European countries, focusing on selected groups of consumer goods.The study uses a literature review in the field of macroeconomics and international finance, as well as statistical and econometric methods.The results of the research confirmed the occurrence of PTM in selected European countries, although the level differed significantly between countries. There is a positive correlation between the level of PTM and a country’s level of economic development. The highest PTM levels occurred for homogeneous rather than heterogeneous consumer goods.Our findings are extremely important, especially from the perspective of international companies. Understanding the elasticity of demand in different markets helps businesses set prices that maximize revenue. Setting prices too low or too high can affect how a brand is perceived in the market. By employing a PTM strategy, businesses can balance profitability with market competitiveness. To date, no comprehensive research has been conducted into PTM strategies in European markets. Therefore, this research fills the gap in this area, constituting a significant contribution to empirical research in the field of pricing strategies. Celem podjętych badań jest ocena stopnia stosowania strategii pricing-to-market (PTM) w wybranych krajach europejskich, ze szczególnym uwzględnieniem tego zjawiska w odniesieniu do określonych grup dóbr konsumpcyjnych.W artykule wykorzystano przegląd literatury z zakresu makroekonomii i finansów międzynarodowych oraz metody statystyczne i ekonometryczne.Wyniki przeprowadzonych badań potwierdziły występowanie zjawiska PTM w wybranych krajach europejskich, choć poziom tego zjawiska różnił się istotnie pomiędzy krajami. Wykazano dodatnią korelację pomiędzy poziomem PTM a poziomem rozwoju gospodarczego kraju. Najwyższy poziom PTM występował w przypadku dóbr konsumpcyjnych jednorodnych, a nie heterogenicznych.Wyniki badań są niezwykle istotne, szczególnie z punktu widzenia firm międzynarodowych. Zrozumienie elastyczności popytu na różnych rynkach pomaga firmom ustalać ceny, które maksymalizują przychody. Ustalanie zbyt niskich lub zbyt wysokich cen może mieć wpływ na postrzeganie marki na rynku. Stosując strategię PTM, przedsiębiorstwa dążą do zrównoważenia rentowności z konkurencyjnością na rynku. Do chwili obecnej nie przeprowadzono kompleksowych badań nad zjawiskiem strategii pricing-to-market na rynkach europejskich. Tym samym niniejsze badanie wypełnia istniejącą lukę w tym obszarze, stanowiąc istotny wkład w badania empiryczne z zakresu strategii cenowych.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Powiązane pozycje
Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.
-
Fluktuacje cenowe surowców pochodzenia rolniczego na przykładzie ziemniaków i ich wpływ na przemysł przetwórczy
Kuczyński, Marcin (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)This article deals with the impact of agricultural raw materials, especially potatoes, on the food industry. Unpredictable price changes and raw material availability for the production of chips and French fries influences ... -
Wpływ ceny ropy naftowej na eksport usług transportowych w Europie
Kozłowski, Remigiusz; Gajewski, Radosław; Pilichowska, Klaudia (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Artykuł przedstawia charakterystykę rynku usług transportowych w Europie. Celem artykułu jest analiza wpływu cen ropy naftowej na eksport usług transportowych. Zawarto w nim charakterystyki zmian tych cen oraz największych ... -
Wpływ światowych cen ropy naftowej na wartość kazachstańskich spółek
Akanayeva, Tolkyn; Tishtykbayeva, Arnagul (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-10-27)The article examines the impact of world oil prices on the value of Kazakh companies based on their own calculations. The subject of the analysis is the shares of companies from various sectors of the economy. The purpose ...