dc.contributor.author | Sobczak, Alicja | |
dc.date.accessioned | 2024-12-10T06:09:57Z | |
dc.date.available | 2024-12-10T06:09:57Z | |
dc.date.issued | 1985 | |
dc.identifier.other | RPS3042 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/53943 | |
dc.description | Z uwagi na obwiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY). | pl_PL |
dc.description.abstract | Rozprawa koncentruje się na zagadnieniu rozumienia w procesie przyswajania języka francuskiego jako obcego i na jego znaczeniu w praktyce pedagogicznej. Autorka wychodzi z założenia, że praktyka szkolna jest odległa od współczesnych teorii i naznaczona rutyną, a ponadto nie czerpie dostatecznie z doświadczenia innych krajów. Propozycja poszukiwania znaczenia w tekście zaproponowana w rozprawie jest ważna dla celów edukacyjnych i stanowi sposób na poszerzenie dostępu do kultury i edukacji w ich najszerszym sensie. Położenie nacisku na kategorię rozumienia w nauczaniu i uczeniu się języków obcych może wpłynąć na zharmonizowanie glottodydaktyki z innymi przedmiotami szkolnymi. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Projekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. | pl_PL |
dc.language.iso | fr | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | glottodydaktyka | pl_PL |
dc.subject | nauczanie języka obcego | pl_PL |
dc.subject | nauczanie języka francuskiego | pl_PL |
dc.subject | rozumienie w procesie przyswajania języka | pl_PL |
dc.subject | język francuski jako obcy | pl_PL |
dc.subject | glottodidactique | pl_PL |
dc.subject | l'enseignement des langues étrangères | pl_PL |
dc.subject | l'enseignement du français | pl_PL |
dc.subject | la compréhension dans l'acquisition des langues | pl_PL |
dc.subject | Français langue étrangère | pl_PL |
dc.title | La place de la comprehension dans le processus de l'assimilation en francais langue etrangere. Proposition pedagogique: emploi de l'element preorganisateur | pl_PL |
dc.title.alternative | Rola rozumienia w procesie przyswajania języka francuskiego jako obcego. Propozycja pedagogiczna: wykorzystanie elementu preorganizującego | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 135 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Filologii Romańskiej | pl_PL |
dc.dissertation.director | Woźnicki, Tadeusz | |