Show simple item record

dc.contributor.authorSobczak, Alicja
dc.date.accessioned2024-12-10T06:09:57Z
dc.date.available2024-12-10T06:09:57Z
dc.date.issued1985
dc.identifier.otherRPS3042
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/53943
dc.descriptionZ uwagi na obwiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY).pl_PL
dc.description.abstractRozprawa koncentruje się na zagadnieniu rozumienia w procesie przyswajania języka francuskiego jako obcego i na jego znaczeniu w praktyce pedagogicznej. Autorka wychodzi z założenia, że praktyka szkolna jest odległa od współczesnych teorii i naznaczona rutyną, a ponadto nie czerpie dostatecznie z doświadczenia innych krajów. Propozycja poszukiwania znaczenia w tekście zaproponowana w rozprawie jest ważna dla celów edukacyjnych i stanowi sposób na poszerzenie dostępu do kultury i edukacji w ich najszerszym sensie. Położenie nacisku na kategorię rozumienia w nauczaniu i uczeniu się języków obcych może wpłynąć na zharmonizowanie glottodydaktyki z innymi przedmiotami szkolnymi.pl_PL
dc.description.sponsorshipProjekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectglottodydaktykapl_PL
dc.subjectnauczanie języka obcegopl_PL
dc.subjectnauczanie języka francuskiegopl_PL
dc.subjectrozumienie w procesie przyswajania językapl_PL
dc.subjectjęzyk francuski jako obcypl_PL
dc.subjectglottodidactiquepl_PL
dc.subjectl'enseignement des langues étrangèrespl_PL
dc.subjectl'enseignement du françaispl_PL
dc.subjectla compréhension dans l'acquisition des languespl_PL
dc.subjectFrançais langue étrangèrepl_PL
dc.titleLa place de la comprehension dans le processus de l'assimilation en francais langue etrangere. Proposition pedagogique: emploi de l'element preorganisateurpl_PL
dc.title.alternativeRola rozumienia w procesie przyswajania języka francuskiego jako obcego. Propozycja pedagogiczna: wykorzystanie elementu preorganizującegopl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number135pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Filologii Romańskiejpl_PL
dc.dissertation.directorWoźnicki, Tadeusz


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe