Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzews, Przemysław
dc.date.accessioned2024-11-04T14:27:30Z
dc.date.available2024-11-04T14:27:30Z
dc.date.issued2020-02-27
dc.identifier.citationSzews P., Infografika w prasie i Internecie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8142-737-1pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-737-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/53595
dc.description.abstractPublikacja dotyczy komunikacji wizualnej w mediach na przykładzie infografiki w prasie i Internecie. Na podstawie przykładów zaczerpniętych z miesięcznika „PRESS”, dwóch gazet codziennych – „Faktu” i „Gazety Wyborczej” – oraz z wybranych realizacji internetowych (dwóch czołowych portali internetowych i serwisu specjalizującego się w dziennikarstwie danych) autor zwraca uwagę m.in. na: ruchomość infografik, ewentualne przejawy manipulacji, błędy i odchylenia konstrukcyjne, efektywność przekazu, rodzaj grafiki, użyte środki wyrazu, wiarygodność, elementy budowy, a także powiązania między blokami i informacjami. Ocenia również spójność, wypełnianie podstawowych celów infografiki oraz zaspokajanie potrzeb informacyjnych odbiorcy z uwzględnieniem jego kompetencji wizualnych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleInfografika w prasie i Interneciepl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Przemysław Szews, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl_PL
dc.page.number197pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-738-8
dc.referencesAbdullah R., Huebner R., Pictograms, Icons&Signs: A Guide to Information Graphics, Thames & Hudson, New York 2006.pl_PL
dc.referencesAdamowski J., O warsztacie dziennikarskim, Oficyna Wydawnicza Aspra, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesAdamski A., Media w analogowym i cyfrowym świecie, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesAllan S., Newsy w sieci. Internet i dziennikarstwo, przeł. A. Sadza, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesAmbrose G., Harris P., Layout. Zasady– kompozycja– zastosowanie, przeł. J. Jagiełło, U. Kowalczyk, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesAntos G., Opiłowski R., W drodze do lingwistyki obrazu, „Tekst i Dyskurs” 2015, nr 8, s. 11–36.pl_PL
dc.referencesAouil B., Komunikowanie się w Internecie – narzędzia, specyfika i właściwości, [w:] Komunikacja społeczna w świecie wirtualnym, red. M. Wawrzak-Chodaczek, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2008, s. 179–192.pl_PL
dc.referencesBalcerzan E., W stronę genologii multimedialnej, [w:] Genologia dzisiaj, red. W. Bolecki, I. Opacki, Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich, Warszawa 2000, s. 88–106.pl_PL
dc.referencesBałuk K., „Do licha! Ileż tu informacji!”. Infografika jako gatunek dziennikarski, „Dziennikarstwo i Media” 2013, nr 4, s. 153–174.pl_PL
dc.referencesBanks M., Materiały wizualne w badaniach jakościowych, przeł. P. Tomanek, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesBarańska A., Źródła informacji dziennikarza internetowego, [w:] Dziennikarstwo internetowe – teoria i praktyka, red. G. Habrajska, J. Mikosz, Primum Verbum, Łódź 2010, s. 75–92.pl_PL
dc.referencesBauer Z., Dziennikarstwo wobec nowych mediów, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesBaylon Ch., Mignot X., Komunikacja, przeł. M. Sowa, Wydawnictwo Flair, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesBelting H., Antropologia obrazu. Szkice do nauki o obrazie, przeł. M. Bryl, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesBenjamin W., Twórca jako wytwórca, przeł. J. Sikorski, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 1975.pl_PL
dc.referencesBergström B., Komunikacja wizualna, przeł. J. Tarnawska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesBiecek P., Odkrywać! Ujawniać! Objaśniać! Zbiór esejów o sztuce prezentowania danych, Fundacja Naukowa Smarter Poland.pl, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesBiniewicz J., Blog polityczny, czyli o kreowaniu wizerunku politycznego słów kilka, [w:] Nowe media we współczesnym społeczeństwie, red. M. Jeziński, A. Seklecka, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń 2011, s. 229–252.pl_PL
dc.referencesBińczyk E., Obraz, który nas zniewala. Współczesne ujęcia języka wobec esencjalizmu i problemu referencji, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, Kraków 2007.pl_PL
dc.referencesBoczkowski P.J., Digitizing the News. Innovation in Online Newspapers, The MIT Press, Cambridge 2004.pl_PL
dc.referencesBorkowski I., Woźny A., Nowe media. Nowe w mediach, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2001.pl_PL
dc.referencesBrogan C., Trust Agents: Using the Web to Build Influence, Improve Reputation and Earn Trust, John&Sons, Hoboken 2010.pl_PL
dc.referencesBurgess J., Green J., Youtube. Wideo online a kultura uczestnictwa, przeł. T. Płudowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesCastells M., Galaktyka Internetu. Refleksjenad Internetem, biznesemispołeczeństwem, przeł. T. Hornowski, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2003.pl_PL
dc.referencesCastells M., Społeczeństwo sieci, przeł. M. Morody, K. Pawluś, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesChmielecki K., Estetyka intermedialności, Rabid, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesChmielecki K., Tekst w sieci obrazów. Internet jako medium zapośredniczonej komunikacji wizualnej, [w:] Komunikowanie (się) w mediach elektronicznych. Język, edukacja, semiotyka, red. M. Filiciak, G. Ptaszek, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009, s. 298–313.pl_PL
dc.referencesChudziński E., Słownik wiedzy omediach, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesCudak R., Polska genologia lingwistyczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesCybulski M., Geneza i rozwój gatunków użytkowych, [w:] Od mediów drukowanych do elektronicznych. Skrypt dla studentów Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, red. E. Pleszkun-Olejniczakowa, J. Bachura, M. Worsowicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 115–128.pl_PL
dc.referencesCzyżewski M., Wokół analizy ramowej jako perspektywy badawczej, [w:] Zawartość mediów czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych, red. T. Gackowski, Oficyna Wydawnicza Aspra-JR, Warszawa 2011, s. 135–156.pl_PL
dc.referencesDewdney A., Ride P., The New Media Handbook, Routledge, London–New York 2006.pl_PL
dc.referencesDijk van J., The Network Society: Social Aspects of New Media, Sage, London 2006.pl_PL
dc.referencesDziedzic B., Konstruowanie i rozumienie znaczeń w komunikowaniu mediowanym komputerowo, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2005.pl_PL
dc.referencesFisher B., Świerczyńska-Głownia W., Dostęp do informacji ustawowo chronionych, zarządzanie informacją – zagadnienia podstawowe dla dziennikarzy, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesFlusser V., Ku uniwersum obrazów technicznych, [w:] Po kinie?… Audiowizualność w epoce przekaźników elektronicznych, red. A. Gwóźdź, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, Kraków 1994, s. 53–67.pl_PL
dc.referencesFras J., Dziennikarski warsztat językowy, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005.pl_PL
dc.referencesFras J., Otypologii wypowiedzimedialnych i dziennikarskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2013.pl_PL
dc.referencesGackowski T., Nowe media – wyzwania i ograniczenia, Aspra, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesGajda S., Gatunkowe wzorce wypowiedzi, [w:] Encyklopedia kultury polskiej XX wieku, t. 2, red. A. Kłoskowska, „Wiedza o Kulturze”, Wrocław 2001, s. 252–270.pl_PL
dc.referencesGawroński S., Polak R., Dziennikarstwo i komunikacja społeczna – nowe wyzwania. Kierunki zmian w kształceniu w zakresie dziennikarstwa i komunikacji społecznej, Konsorcjum Akademickie – Wydawnictwo WSE w Krakowie, WSIiZ w Rzeszowie i WSZiA w Zamościu, Kraków–Rzeszów–Zamość 2010.pl_PL
dc.referencesGillian R., Interpretacja materiałów wizualnych, przeł. E. Klekot, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesGoban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasa, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa– Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesGoban-Klas T., Powstanie i rozwój mediów. Od malowideł naskalnych do multimediów, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej w Krakowie, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesGoban-Klas T., Sienkiewicz P., Społeczeństwo informacyjne: szanse, zagrożenia, wyzwania, Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji, Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesGogołek W., Komunikacja sieciowa. Uwarunkowania, kategorie, paradoksy, Oficyna Wydawnicza Aspra-JR, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesGołębiewska M., Pytania o estetykę obrazu cyfrowego, [w:] Aesthetica perennis?, red. L. Sosnowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2001, s. 15–22.pl_PL
dc.referencesGombrich E.H., Sztuka i złudzenie, przeł. J. Zarański, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1981.pl_PL
dc.referencesGórska-Olesińska M., Słowowsieci. Elektroniczne dyskursy, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2009.pl_PL
dc.referencesGrabarczuk A., Infotainment w amerykańskiej telewizji, [w:] Rozrywka w mediach, red. K. Burska, P. Czarnek-Wnuk, Primum Verbum, Łódź 2012, s. 146–155.pl_PL
dc.referencesGrzenia J., Komunikacja językowa w Internecie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesGwóźdź A., Ekrany piśmienności. O przyjemnościach tekstu w epoce nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesGwóźdź A., Obraz i rzeczy. Film między mediami, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesGwóźdź A., Zmęczone obrazy, [w:] Styl późny w muzyce, literaturze i kulturze, red. W. Kalaga, E. Knapik, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice 2002, s. 171–184.pl_PL
dc.referencesHaber L.H., Społeczeństwo informacyjne. Wizja czy rzeczywistość, t. 2, Akademia Górniczo-Hutnicza, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesHarrower T., Podręcznik projektanta gazet, przeł. W. Horabik, Z. Domaniewska, LIDEX Centrum Tłumaczeń i Obsługi Konferencji, exPress, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesHeidegger M., Budować, mieszkać, myśleć, przeł. K. Wolicki, Czytelnik, Warszawa 1977.pl_PL
dc.referencesHeinz A., Językoznawstwo ogólne, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Kraków 1969.pl_PL
dc.referencesHofman I., Kępa-Figura D., Gatunki w mediach elektronicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2017.pl_PL
dc.referencesHopfinger M., Czy obraz wypiera słowo?, [w:] Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, red. K. Wolny-Zmorzyński i in., Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2013, s. 11–19.pl_PL
dc.referencesHopfinger M., Doświadczenia audiowizualne, o mediach w kulturze współczesnej, Wydawnictwo SIC, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesHopfinger M., Rekonfiguracja komunikacji społecznej, [w:] Internetowe gatunki dziennikarskie, red. W. Furman, K. Wolny-Zmorzyński, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010, s. 11–20.pl_PL
dc.referencesJakubowicz K., Nowa ekologia mediów. Konwergencja a metamorfoza, Poltext, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesJastrzębski J., Chaos, baza danych i internetowe gatunki dziennikarskie, [w:] Internetowe gatunki dziennikarskie, red. W. Furman, K. Wolny-Zmorzyński, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010, s. 27–35.pl_PL
dc.referencesJenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowychmediów, przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesJęzyk a media. Zjawiska komunikacyjne we współczesnych mediach, red. B. Skowronek, E. Horyń, A. Walecka-Rynduch, Collegium Columbinum, Kraków 2015.pl_PL
dc.referencesJung B., Wokół mediów ery Web 2.0, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesKadaj-Kuca K., Moda na blogowanie. Blog jako komentarz, element polityki redakcyjnej i narzędzie kreacji politycznej rzeczywistości, [w:] Internetowe gatunki dziennikarskie, red. W. Furman, K. Wolny-Zmorzyński, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010, s. 70–79.pl_PL
dc.referencesKahneman D., Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, przeł. P. Szymczak, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań 2012.pl_PL
dc.referencesKapuścińska A., Gdy tekst staje się obrazem. Funkcja wizualna tekstu na przykładzie wybranych tekstów medialnych, „Prace Językoznawcze” 2012, z. 14, s. 111–118.pl_PL
dc.referencesKita M., Loewe I., Język w Internecie, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2016.pl_PL
dc.referencesKluszczyński R.W., Film – wideo – multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Rabid, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesKluszczyński R.W., Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesKomunikacja wizualna w prasie i mediach elektronicznych, red. K. Wolny-Zmorzyński i in., Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesKononiuk T., Profesjonalizacja w dziennikarstwie. Między modernizmem a ponowoczesnością, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesKovach B., Rosenstiel T., Blur: How to Know What’s Trues in the Age of Information Overload, Bloomsbury, London 2010.pl_PL
dc.referencesKozieł A., Publicystyka wizualna w prasie: karykatura, rysunek satyryczny, fotomontaż, [w:] Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, red. K. Wolny-Zmorzyński i in., Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2013, s. 35–47.pl_PL
dc.referencesLandow G., Hypertext. The Convergence of Contemporary Critical Theory and Technology, John Hopkins University Press, Baltimore 1992.pl_PL
dc.referencesLankow J., Ritchie J., Infographics. The Power of Visual Storytelling, John Wiley & Sons, New York 2012.pl_PL
dc.referencesLevinson P., Miękkie ostrze. Naturalna historia i przyszłość rewolucji informacyjnej, przeł. H. Jankowska, Wydawnictwo Muza, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesLevinson P., Nowe nowe media, przeł. M. Zawadzka, Wydawnictwo WAM, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesLisowska-Magdziarz M., Analiza tekstu w dyskursie medialnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesLisowska-Magdziarz M., Analiza zawartości mediów, Uniwersytet Jagielloński „Nieruchomości i Finanse”, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesLisowska-Magdziarz M., Media powszednie. Środki komunikowania masowego i szerokie paradygmaty medialne w życiu codziennym Polaków u progu XXI wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesLoewe I., Gatunki paratekstowe w komunikacji medialnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007.pl_PL
dc.referencesLogan R.K., Understanding New Media, Peter Lang Publishing, New York 2010.pl_PL
dc.referencesManovich L., Język nowych mediów, przeł. P. Cypryański, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesMazurczyk L., Zrozumieć infografikę, [w:] Biblia dziennikarstwa, red. A. Skworz, A. Niziołek, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 2010, s. 346–378.pl_PL
dc.referencesMcGovern G., Zabójczo skuteczne treści internetowe. Jak przykuć uwagę internauty?, przeł. A. Jurczak, Helion One-Press, Gliwice 2009.pl_PL
dc.referencesMichalewski K., Tekst w mediach, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2002.pl_PL
dc.referencesMroziewicz A., Dziennikarz w globalnej wiosce, Oficyna Wydawnicza Branta, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesMrozowski M., Media masowe. Władza, rozrywka i biznes, Oficyna Wydawnicza Aspra-JR, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesMulder A., From Image to Interaction. Meaning and Agency in the Arts, V2_Publishing, NAi publishers, Rotterdam 2010.pl_PL
dc.referencesNewsom D., Haynes J., Public Relations Writing: Form& Style, Wadsworth Publishing, Australia 2010.pl_PL
dc.referencesNiczyperowicz A., Dziennikarstwo od kuchni, Wydawnictwo Tomasz Szukała, Poznań 2001.pl_PL
dc.referencesNuckowski J., O komunikacji wizualnej, [w:] Oblicza komunikowania wizualnego, red. R. Polak, Konsorcjum Akademickie – Wydawnictwo WSE w Krakowie, WSIiZ w Rzeszowie i WSZiA w Zamościu, Kraków–Rzeszów–Zamość 2011, s. 24–44.pl_PL
dc.referencesOblicza komunikowania wizualnego, red. R. Polak, Konsorcjum Akademickie – Wydawnictwo WSE w Krakowie, WSIiZ w Rzeszowie i WSZiA w Zamościu, Kraków–Rzeszów–Zamość 2011.pl_PL
dc.referencesOlczyk T., Politrozrywka i popperswazja. Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych XXI wieku, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesOlechnicki K., Antropologia obrazu. Fotografia jako metoda, przedmiot i medium nauk społecznych, Oficyna Naukowa, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesOlechnicki K., Fotoblogi – pamiętniki z opcją przekazu. Fotografia i fotoblogerzy w kulturze konsumpcyjnej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesOlechowska P., Wizualizacja treści na przykładzie jedynek wybranych dzienników z całego świata, [w:] Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, red. K. Wolny-Zmorzyński i in., Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2013, s. 53–69.pl_PL
dc.referencesOlszański L., Media i dziennikarstwo internetowe, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesOsuchowska B., Poradnik autora, tłumacza i redaktora, Akademicka Oficyna Wydawnicza Exit, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesPiekot T., Słowo w kulturze multimediów, [w:] Język @ multimedia, red. A. Dytman-Stasieńko, J. Stasieńko, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2005, s. 285–297.pl_PL
dc.referencesPisarek W., O mediach i języku, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, Kraków 2007.pl_PL
dc.referencesPlayfair W., The Commercial and Political Atlas, Cambridge University Press, London 1786.pl_PL
dc.referencesPłaneta P., Infografika w prasie: między przejrzystą informacją a jałową estetyzacją, [w:] Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, red. K. Wolny-Zmorzyński i in., Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2013, s. 45–58.pl_PL
dc.referencesPokorna-Ignatowicz K., Bierówka J., Stare media w obliczu nowych, nowe w obliczu starych, Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2013.pl_PL
dc.referencesPokorna-Ignatowicz K., Jędrzejewski S., Nowe media a praktyki komunikacyjne, Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2013.pl_PL
dc.referencesPorębski M., Ikonosfera, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1972. Poulet B., Śmierć gazet i przyszłość informacji, przeł. O. Hedemann, Wydawnictwo Czarne, Wołowiec 2011.pl_PL
dc.referencesPrzywara P., Ikoniczność w komunikowaniu, [w:] Oblicza komunikowania wizualnego, red. R. Polak, Konsorcjum Akademickie – Wydawnictwo WSE w Krakowie, WSIiZ w Rzeszowie i WSZiA w Zamościu, Kraków–Rzeszów–Zamość 2011, s. 233–261.pl_PL
dc.referencesPulak I., Wieczorek-Tomaszewska M., Infografika – graficzne piękno informacji, [w:] Człowiek, media, edukacja, red. E. Musiał, I. Pulak, Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Kraków 2011, s. 3–20.pl_PL
dc.referencesRodowick D.N., The Virtual Life of Film, Harvard University Press, Cambridge–London 2007.pl_PL
dc.referencesRose G., Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badańnadwizualnością, przeł. E. Klekot, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesSiemes A., Liczby w mediach: Rola i funkcja rzeczywistości liczb w komunikacji medialnej – wyniki badania empirycznego, [w:] Styl, dyskurs, media, red. B. Bogołębska, M. Worsowicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010, s. 419–432.pl_PL
dc.referencesSłownik terminologii medialnej, red. W. Pisarek, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesSnopek J., Uwagi o hipertekście, [w:] Internetowe gatunki dziennikarskie, red. W. Furman, K. Wolny-Zmorzyński, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010, s. 20–26.pl_PL
dc.referencesSokołowski M., Nowe media i wyzwania współczesności, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2013.pl_PL
dc.referencesSontag S., O fotografii, przeł. S. Magala, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2012.pl_PL
dc.referencesSzczęsna E., Znak w cyfrowym świecie. Semiotyczne aspekty komunikacji komputerowej, [w:] Komunikowanie (się) w mediach elektronicznych. Język, edukacja, semiotyka, red. M. Filiciak, G. Ptaszek, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009, s. 267–279.pl_PL
dc.referencesSzews P., Dane i liczby w dziennikarstwie internetowym, „ Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2014, nr 1(17), s. 263–274.pl_PL
dc.referencesSzews P., Tworzenie historii, które znikają – o sposobach komunikacji w usłudze Snapchat, [w:] Zjawiska komunikacyjne we współczesnych mediach, red. B. Skowronek, E. Horyń, A. Walecka-Rynduch, Collegium Columbinum, Kraków 2015, s. 179–197.pl_PL
dc.referencesSzews P., Wizualne formy komunikacji w Internecie, [w:] Medialne reprezentacje kultury, t. 2, red. A. Duda, Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin 2015, s. 77–93.pl_PL
dc.referencesSzot L., Dziennikarze mediów lokalnych. Między profesjonalizmem a koniecznością przetrwania, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2013.pl_PL
dc.referencesSzpunar M., Nowe-stare medium. Internet między tworzeniem nowych modeli komunikacyjnych a reprodukowaniem schematów komunikowania masowego, Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Socjologia wizualna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesSzylko-Kwas J., Fotograficzny przegląd tygodnia – fotografia w tygodnikach opinii, [w:] Komunikacja wizualna w prasie i mediach elektronicznych, red. K. Wolny-Zmorzyński i in., Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2013, s. 75–86.pl_PL
dc.referencesTufte E., The Visual Display of Quantitative Information, Graphics Press, Cheshire 2002.pl_PL
dc.referencesTyczkowski K., Lettera Magica, Wydawnictwo „Polski Drukarz”, Łódź 2005.pl_PL
dc.referencesWallis M., Sztuki i znaki – pisma semiotyczne, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1983.pl_PL
dc.referencesWenz K., Tekst w dobie jego reprodukcji elektronicznej, [w:] Ekrany piśmienności, red. A. Gwóźdź, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2008, s. 109–121.pl_PL
dc.referencesWildbur P., Burke M., Information Graphics: Innovative Solutions in Contemporary Design, Thames & Hudson, New York 1999.pl_PL
dc.referencesWilk E., Kolasińska-Pasterczyk I., Nowa audiowizualność – nowy paradygmat kultury?, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesWojtak M., Analiza gatunków prasowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2008.pl_PL
dc.referencesWojtak M., Gatunki dziennikarskie, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2005.pl_PL
dc.referencesWojtak M., Gatunki prasowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2004.pl_PL
dc.referencesWolny-Zmorzyński K., Źródła informacji dla dziennikarza, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesWolny-Zmorzyński K., Kozieł A., Genologia dziennikarska, „Studia Medioznawcze” 2013, nr 3(54), s. 23–38.pl_PL
dc.referencesWolny-Zmorzyński K., Kaliszewski A., Furman W., Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesWong D.M., The Wall Street Journal Guide to Information Graphics: The Dos and Don’ts of Presenting Data, Facts, and Figures, W.W. Norton & Company, New York 2010.pl_PL
dc.referencesZawojski P., Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów, Oficyna Naukowa, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesZeidler-Janiszewska A., Estetyka postmodernistyczna a współczesna kultura medialna, „Sztuka i Filozofia” 2005, t. 25, s. 259–271.pl_PL
dc.referencesŻydek-Bednarczuk U., Tekst w internecie i jego wyznaczniki, [w:] Dialog a nowe media, red. M. Kita, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2004, s. 11–21.pl_PL
dc.referencesCzapiewski B., 12 zasad i narzędzi niezbędnych przy tworzeniu infografik, https://skuteczneraporty.pl/blog/12-zasad-i-narzedzi-niezbednych-przy-tworzeniu-infografik/pl_PL
dc.referencesDiep F., Algorithms May Have Written More of What You Read Than You Think, http://www.popsci.com/article/technology/associated-press-will-use-robots-write-articles?dom=PSC&loc=recent&lnk=4&con=associated-press-will-use-robots-to-write-articlespl_PL
dc.referencesGrey D., What Is Infographic, http://communicationnation.blogspot.com/2007/04/what-is-infographic.htmlpl_PL
dc.referencesHirst T., Sports Data Journalism and „Datatainment”, http://blog.ouseful.info/2011/11/04/sports-data-journalism-and-datatainment/pl_PL
dc.referencesKopacz G., Agora uruchamia serwis data journalism, kieruje nim Vadim Makarenko, http://www.press.pl/tresc/36984,agora-uruchamia-serwis-data-journalism_-kieruje-nim-vadim-makarenkopl_PL
dc.referencesKurasiński B., Vadim Makarenko (BIQdata.pl) – dziennikarstwo wyjaśniające czytelnikowi rzeczywistość jest przejściem naszego zawodu na nowy cyfrowy etap, http://blog.kurasinski.com/2014/09/vadim-makarenko-biqdata-pl-dziennikarstwo-wyjasniajace-czytelnikowi-rzeczywistosc-jest-przejsciem-naszego-zawodu-na-nowy-cyfrowy-etap/pl_PL
dc.referencesLeszkowicz M., Projektowanie graficzne a proces czytania i tworzenia wizualnych znaczeń, https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/5977/1/Infographics-M-E-K-2012.pdfpl_PL
dc.referencesMakarenko V., Startuje BIQdata.pl, „Oksfordzki przecinek. Mediamorfozy Vadima Makarenko”, http://oxfordcomma.blox.pl/2014/09/breakingnews-Startuje-BIQdatapl.htmlpl_PL
dc.referencesManovich L., Data Beautiful, http://www.manovich.net/Data_beautiful.htmlpl_PL
dc.referencesManovich L., Interaction as an Aesthetic Event, http://www.receiver.vodafone.com/17/articles/pdf/17_09pdfpl_PL
dc.referencesMarczak G., Dobry dziennikarz + dane = BIQdata.pl czyli nowy projekt Agory, http://antyweb.pl/dobry-dziennikarz-dane-biqdata-pl-czyli-nowy-projekt-agory/pl_PL
dc.referencesMayer R., Research-Based Principles for Designing Multimedia Instruction, Applying Science of Learning in Education, http://hilt.harvard.edu/files/hilt/files/background_reading.pdfpl_PL
dc.referencesMoll J., Sztuczna inteligencja może w przyszłości zastąpić dziennikarzy, http://tylkonauka.pl/wiadomosc/sztuczna-inteligencja-moze-w-przyszlosci-zastapic-dziennikarzypl_PL
dc.referencesNAP, Teens Know What They Want From Online News, https://www.americanpressinstitute.org/wp-content/uploads/2013/09/NIE_Teens-know-what-they-want.pdfpl_PL
dc.referencesOgonowska A., Kultura, komunikacja i kompetencja wizualna w kontekście wybranych zagadnień współczesnej humanistyki, [w:] Komunikologia. Teoria i praktyka komunikacji, red. E. Kulczycki, M. Wendland, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań 2012, Repozytorium Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/2851/1/Agnieszka%20Ogonowska%20-%20Kultura%2C%20komunikacja%20i%20kompetencja%20wizualna%20w%20kontek%C5%9Bcie%20wybranych%20zagadnie%C5%84%20wsp%C3%B3%C5%82czesnej%20humanistyki.pdf.pl_PL
dc.referencesRobotycka A., Social TV daje więcej niż TV i social razem wzięte, http://nowymarketing.pl/a/1991,social-tv-daje-wiecej-niz-tv-i-social-razem-wzietpl_PL
dc.referencesSiwek K., Drożejąca energia podnosi ceny mieszkań, http://abcnieruchomosci.pl/drozejaca-energia-podnosi-ceny-mieszkanpl_PL
dc.referencesStevens J., Multimedia Storytelling, „Knight Digital Media Center”, https://multimedia.journalism.berkeley.edu/tutorials/starttofinish/pl_PL
dc.referencesTwardoch E., Losy języka/tekstu i obrazu w nowych mediach – w stronę nowej kultury, „Kultura i Historia”, online: http://www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/archives/5001pl_PL
dc.referencesWirtualne Media, Agora uruchamia BIQdata.pl z dziennikarstwem danych, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-uruchamia-biqdata-pl-z-dziennikarstwem-danychpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-737-1


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/