Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorChmielewski, Piotr
dc.date.accessioned2024-08-09T11:02:49Z
dc.date.available2024-08-09T11:02:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2451-1617
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/52949
dc.description.abstractCelem tekstu jest analiza modelu komunikacji z patronami Radia 357 – internetowej stacji radiowej finansowanej przez słuchaczy przy wykorzystaniu patronatu cyfrowego. Metodologia: dokonano jakościowej analizy treści znajdujących się na forum dla patronów rozgłośni. Na materiał empiryczny złożyło się 200 postów stacji, 21 081 komentarzy patronów oraz nagrania filmowe trwające łącznie 1050 minut. Analiza objęła okres od października 2020 r. do stycznia 2022 r. Wyniki i wnioski: przeprowadzona analiza wskazuje, że model komunikacji Radia 357 jest silnie uwarunkowany przez sposób fi nansowania rozgłośni. Stacja równolegle komunikuje się ze wszystkimi słuchaczami (za pośrednictwem strony internetowej oraz mediów społecznościowych) i moderuje odrębne fora dla najbardziej zaangażowanych patronów. Komunikacja wynika częściowo z indywidualnego modelu przyjętego przez rozgłośnię, częściowo zaś z ram i narzędzi narzuconych przez techniczne uwarunkowania platformy crowdfundingowej, na której prowadzona jest zbiórka. Wartość badawcza: analiza dostarcza wiedzy na temat charakterystyki oraz mocnych i słabych stron opisywanego modelu komunikacji. Co szczególnie ważne, zważywszy na ostatnie dekady dynamicznego rozwoju radiofonii, model ten istotnie różni się od dotychczasowego sposobu komunikowania tradycyjnych stacji radiowych.pl_PL
dc.description.sponsorshipBadanie zostało przeprowadzone w ramach projektu Ekonomia polityczna crowdfundingu radia finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki (2020/39/B/HS6/01095).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesStudia Medioznawcze;2
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectodbiorcy radiapl_PL
dc.subjectpatronat cyfrowypl_PL
dc.subjectpraktyki komunikacyjnepl_PL
dc.subjectradio internetowepl_PL
dc.subjectRadio 357pl_PL
dc.titleKomunikacja w radiu finansowanym przez społeczność. Przypadek internetowej stacji Radio 357pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number153–164pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.doi10.33077/uw.24511617.sm.2023.2.735
dc.relation.volume24pl_PL
dc.disciplinenauki o komunikacji społecznej i mediachpl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe