dc.contributor.author | Oleska, Katarzyna | |
dc.date.accessioned | 2024-06-17T12:39:39Z | |
dc.date.available | 2024-06-17T12:39:39Z | |
dc.date.issued | 2024-06-17 | |
dc.identifier.citation | Oleska K., Integracja transportu kolejowego i rowerowego w regionach aglomeracyjnych na przykładzie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i publicznego systemu rowerowego Rowerowe Łódzkie, [w:] Rozwój zrównoważonych, inteligentnych i odpornych miejskich systemów transportowych – perspektywa mieszkańców, Podgórniak-Krzykacz A., Przywojska J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2024, s. 77-94, https://doi.org/10.18778/8331-459-4.5 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-8331-459-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/52523 | |
dc.description.abstract | Rozdział podejmuje problematykę integracji transportu kolejowego i rowerowego w regionach aglomeracyjnych. Integracja systemów roweru publicznego z koleją jest skutecznym rozwiązaniem poprawiającym dostępność przewozów kolejowych i ułatwiającym ekologiczny transport. Celem rozdziału jest identyfikacja roli systemów mikromobilności współdzielonej, w szczególności systemów rowerowych, w zwiększaniu dostępności do transportu kolejowego. Analizy w pracy prowadzone są na przykładzie systemu roweru wojewódzkiego – Rowerowe Łódzkie i dotyczą jego wykorzystania w dojazdach do przystanków kolejowych Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA). Rozdział prezentuje wyniki badania ankietowego zrealizowanego na próbie 116 respondentów będących użytkownikami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Z przeprowadzonych analiz wynika, że mimo iż respondenci pozytywie oceniają system pod względem jego wpływu na dostępność do ŁKA, w niewielkim stopniu z niego korzystają. Rozmieszczenie stacji rowerowych wskazuje, że poprawa tej dostępności dotyczy głównie większych gmin. | pl |
dc.description.abstract | The chapter addresses the integration of railway and bicycle transport in agglomerated regions. Integrating public bicycle systems with railways is an effective solution to improve access to railway transport and facilitate eco-friendly transportation. The aim of the chapter is to identify the role of shared micromobility systems, particularly bicycle systems, in increasing access to railway transport. The analysis in the study is conducted using the example of the provincial bicycle system – "Rowerowe Łódzkie," focusing on its use for commuting to Łódzka Kolej Aglomeracyjna (ŁKA) railway stations. The chapter presents the results of a survey conducted among 116 respondents who are users of Łódzka Kolej Aglomeracyjna. The analyses indicate that although respondents positively evaluate the system in terms of its impact on access to ŁKA, they use it to a limited extent. The distribution of bicycle stations suggests that the improvement in this accessibility mainly applies to larger municipalities. | en |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartof | Podgórniak-Krzykacz A., Przywojska J. (red.), Rozwój zrównoważonych, inteligentnych i odpornych miejskich systemów transportowych – perspektywa mieszkańców, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2024; | pl |
dc.relation.ispartofseries | Ekonomia | pl |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.title | Integracja transportu kolejowego i rowerowego w regionach aglomeracyjnych na przykładzie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i publicznego systemu rowerowego Rowerowe Łódzkie | pl |
dc.title.alternative | Integration of rail and bicycle transport in agglomeration regions on the example of the Łódź Agglomeration Railway and the public bicycle system Rowerowe Łódzkie | en |
dc.type | Book chapter | |
dc.page.number | 77-94 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Studentka kierunku Logistyka w gospodarce | pl |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8331-460-0 | |
dc.contributor.authorEmail | kasiaandrzejczak98@gmail.com | |
dc.identifier.doi | 10.18778/8331-459-4.5 | |