dc.contributor.author | Kamińska-Jatczak, Izabela | |
dc.date.accessioned | 2024-04-17T11:29:06Z | |
dc.date.available | 2024-04-17T11:29:06Z | |
dc.date.issued | 2021-05-13 | |
dc.identifier.citation | Kamińska-Jatczak I., Aktywność asystentów rodziny: Analiza narracji w ujęciu transwersalnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2021, https://doi.org/10.18778/8220-455-1 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8220-455-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/51763 | |
dc.description.abstract | Monografia zawiera rozważania dotyczące aktywności asystentów rodzinnych. Autorka podejmuje próbę połączenia teorii naukowej – transwersalnej analizy aktywności Jeana-Marie Barbiera – z rozważaniami asystentów z pola praktyki. Jest to jednocześnie przykład wykorzystania koncepcji metateoretycznej do podejmowania refleksji nad praktyką. Publikacja może zaciekawić zarówno teoretyków, jak i refleksyjnych praktyków zajmujących się pracą socjalną z rodziną. Pierwsi mogą odnaleźć propozycję holistycznego i transwersalnego podejścia do analizowania aktywności, w którym uwzględniono różne jej przestrzenie, a drudzy – przykłady słownictwa, za pomocą którego będą mogli opisywać to, co robią w praktyce, nadając swoim wypowiedziom intencję naukową. Książka jest adresowana do osób poszukujących pogłębionego, naukowego namysłu nad praktyką pracy socjalnej. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.subject | asystent rodziny | pl_PL |
dc.subject | transwersalna analiza aktywności | pl_PL |
dc.subject | praca socjalna z rodziną | pl_PL |
dc.subject | komunikacja z rodziną | pl_PL |
dc.subject | autoprezentacja | pl_PL |
dc.subject | antropologia praktyki | pl_PL |
dc.title | Aktywność asystentów rodziny: Analiza narracji w ujęciu transwersalnym | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Izabela Kamińska-Jatczak, Łódź 2021; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2021 | pl_PL |
dc.page.number | 283 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Społecznej i Resocjalizacji | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8220-456-8 | |
dc.references | Adamczyk, L. (2013). Mentalizacja. Cz. 1: Wprowadzenie do zagadnienia, wymiary mentalizacji. „Psychoterapia”, nr 3(166), s. 25–36. http://www.psychoterapiaptp.pl/uploads/PT_3_2013/Adamczyk25_Psychoterapia3_2013.pdf [dostęp 13.08.2020]. | pl_PL |
dc.references | Alheit, P. (2002). Wywiad narracyjny, tłum. A. Kosowska. „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 2(18), s. 103−112. | pl_PL |
dc.references | Babbie, E. (2013). Podstawy badań społecznych, tłum. W. Betkiewicz, M. Bucholc, P. Gadomski, J. Haman, A. Jasiewicz-Betkiewicz, A. Kloskowska-Dudzińska, M. Kowalski, M. Mozga-Górecka. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Barbier, J.-M. (2006). Działanie w kształceniu i pracy socjalnej. Analiza podejść, tłum. G. Karbowska. Katowice, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”. Seria: Biblioteka Pracownika Socjalnego. | pl_PL |
dc.references | Barbier, J.-M. (2016). Leksykon analizy aktywności. Konceptualizacje zwyczajowych pojęć, tłum. i oprac. E. Marynowicz-Hetka. Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Barbier, J.-M. (2020). Konstruowanie aktywności i podmiotu w aktywności – wzajemne powiązania, [w:] Pedagogika społeczna. Spotkania, trwanie i zmienność, pogranicza, red. A. Walczak, L. Telka, M. Granosik. (s. 223−230). Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Seria: Stała Konferencja Pedagogiki Społecznej pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. | pl_PL |
dc.references | Barbier, J.-M., Durand, M. (red.) (2018) (w kooperacji z C. Cohen, M.-L. Vitali). Représenter/transformer. Débats en analyse des activités. Paris, L’Harmattan. | pl_PL |
dc.references | Bateman, N. (2000). Advocacy Skills for Health and Social Care Professionals. London–Philadelphia, Jessica Kingsley Publishers. | pl_PL |
dc.references | Bateson, G. (1996). Umysł i przyroda. Jedność konieczna, tłum. A. Tanalska-Dulęba. Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy. | pl_PL |
dc.references | Beresford, P., Croft, S., Adshead, L. (2008). ‘We don’t see her as a social worker’: A service user case study of the importance of the social worker’s relationship and humanity. „British Journal of Social Work”, t. 38, no. 7, s. 1388−1407. | pl_PL |
dc.references | Bernstein, B. (1980). Socjolingwistyczne ujęcie procesu socjalizacji: Uwagi dotyczące podatności na oddziaływania szkoły, tłum. Z. Babska, [w:] Badania nad rozwojem języka dziecka, red. W. Grace, W. Shugar, M. Smoczyńska. (s. 557−596). Warszawa, Państwowe Wydawnictwo Naukowe. | pl_PL |
dc.references | Biernat, R. (2016). Troska o poczucie własnej wartości dzieci w rzeczywistości szkolnej – wymiar teoretyczny i praktyczne implikacje. „Społeczeństwo. Edukacja. Język”, nr 4, s. 149−167. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-358f0949-563f-4270-a5a0350830a3ef09 [dostęp 04.09.2020]. | pl_PL |
dc.references | Björkenheim, J., Levälahti, J., Karvinen-Niinikoski, S. (2006). Procesy biograficzne – analiza przypadku z dziedziny pracy socjalnej, tłum. A. Golczyńska-Grondas, [w:] Metoda biograficzna w doradztwie zawodowym i pracy socjalnej, red. A. Golczyńska-Grondas, Ł. Dunajew-Tarnowska. (s. 63−85). Łódź, Łódzkie Towarzystwo Naukowe. | pl_PL |
dc.references | Blumer, H. (1969). Symbolic Interactionism. Perspective and Method. Berkeley–Los Angeles–London, University of California Press. | pl_PL |
dc.references | Bogucka,I.(1997).Funkcjajakorelacja.„FoliaPhilosophica”,nr15,s.135–145. http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Folia_Philosophica/Folia_Philosophica-r1997-t15/Folia_Philosophica-r1997-t15-s135-145/Folia_Philosophica-r1997-t15-s135-145.pdf [dostęp 08.09.2020]. | pl_PL |
dc.references | Bogusławska, A. (1971). Szkoła „jutrzejsza” i jej kierowniczka. „Zeszyty Historyczne”, t. 200, z. 19, s. 167–184. http://static.kulturaparyska.com/attachments/c3/22/dbd398f9e35ab6b334148e1e45491984aeea5606.pdf [dostęp 18.09.2020]. | pl_PL |
dc.references | Bokszański, Z. (1989). Tożsamość – interakcja – grupa. Tożsamość jednostki w perspektywie teorii socjologicznej. Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Byczkowska, D.(2012a). Objaśnienia(Accounts),[w:] K.T. Konecki, P. Chomczyński, Słownik socjologii jakościowej. (s. 193−195). Warszawa, Wydawnictwo Difin S.A. | pl_PL |
dc.references | Byczkowska, D. (2012b). Techniki neutralizacji (Techniques of neutralization), [w:] K.T. Konecki, P. Chomczyński, Słownik socjologii jakościowej. (s. 278−280). Warszawa, Wydawnictwo Difin S.A. | pl_PL |
dc.references | Bruner, J. (1990). Życie jako narracja. „Kwartalnik Pedagogiczny”, R. XXXV, nr 4(138), s. 3–17. | pl_PL |
dc.references | Charmaz, K. (2009). Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, tłum. B. Komorowska. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. Seria: Metodologia. | pl_PL |
dc.references | Chomczyński, P. (2012). Przekładalność perspektyw (Reciprocity of perspectives), [w:] K.T. Konecki, P. Chomczyński, Słownik socjologii jakościowej. (s. 234−236). Warszawa, Wydawnictwo Difin S.A. | pl_PL |
dc.references | Clark, C. (1990). Emotions and micropolitics in everyday life: Some patterns and paradoxes of place, [w:] Research Agendas in the Sociology of Emotions, ed. T.D. Kemper. (s. 303−333). Albany, State University of New York Press. | pl_PL |
dc.references | Connelly, F.M., Clandinin, D.J. (1999). Knowledge, context, and identity, [w:] Shaping a Professional Identity. Stories of Educational Practice, eds. F.M. Connelly, D.J. Clandinin. (s. 1−5). New York–London, Teachers College Press. | pl_PL |
dc.references | Cooley, Ch.H. (1922). Human Nature and the Social Order. New York–Chicago–Boston, Charles Scribner’s Sons. https://archive.org/stream/humannaturesocia00cool?ref=ol#page/n17/mode/2up [dostęp 09.09.2020]. | pl_PL |
dc.references | Croft, S., Beresford, P. (2002). A participatory approach to social work, [w:] Practising Social Work, eds. Ch. Hanvey, T. Philpot. (s. 63−80). London–New York, Taylor & Francis e-Library. | pl_PL |
dc.references | Czajkowska, M. (2010). Zaufanie w organizacji – filozoficzny zarys podstaw zagadnienia. „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica”, t. 234, s. 409–420. http://dspace.uni.lodz.pl:8080/xmlui/handle/11089/299?show=full [dostęp 07.09.2020]. | pl_PL |
dc.references | Czapska, M. (1971). Helena Radlińska. Rozmowy. „Zeszyty Historyczne”, t. 200, z. 19, s. 98–128. http://static.kulturaparyska.com/attachments/c3/22/dbd398f9e35ab6b334148e1e45491984aeea5606.pdf [dostęp 18.09.2020]. | pl_PL |
dc.references | Dalrymple, J., Boylan, J. (2013). Effective Advocacy in Social Work. London– Thousand Oaks–New Delhi–Singapore, SAGE Publications Ltd. | pl_PL |
dc.references | Dawson, K., Berry, M. (2002). Engaging families in child welfare services: An evidence-based approach to best practice. „Child Welfare”, vol. 81, no. 2, s. 293−317. | pl_PL |
dc.references | Dąbrowski, A. (2012). Wpływ emocji na poznawanie. „Przegląd Filozoficzny – Nowa Seria”, R. 21, nr 3(83), s. 315−335. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.doi-10_2478_v10271-012-0082-6 [dostęp18.09.2020]. | pl_PL |
dc.references | Dempsey, I., Dunst, C. (2004). Help giving styles and parent empowerment in families with a young child with a disability. „Journal of Intellectual & Developmental Disability”, vol. 29, no. 1, s. 40−51. | pl_PL |
dc.references | Dewey, J. (1988). Jak myślimy?, tłum. Z. Bastgenówna. Warszawa, Państwowe Wydawnictwo Naukowe. Seria: Biblioteka Klasyków Psychologii. | pl_PL |
dc.references | DuBois, B., Miley, K. (1999). Praca socjalna. Zawód, który dodaje sił, t. 1, tłum. K. Czekaj. Katowice, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”. Seria: Biblioteka Pracownika Socjalnego. | pl_PL |
dc.references | Durand, M. (2017). L’activité en transformation, [w:] Encyclopédie d’analyse des activités, eds. J.-M. Barbier, M. Durand. (s. 33−55). Paris, Presses Universitaires de France. | pl_PL |
dc.references | Elzenberg, H. (1999). Ekspresja pozaestetyczna i estetyczna, [w:] tenże, Pisma estetyczne, oprac. i wstęp L. Hostyński. (s. 51–68). Lublin, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. | pl_PL |
dc.references | Fiternicka-Gorzko, M. (2014). „Precypitacja”, doświadczenie ekstremalne, zwrotnica i zasób: Choroba z perspektywy biograficznej. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 10, nr 1, s. 116–145. http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/Volume25/PSJ_10_1_Fiternicka-Gorzko.pdf [dostęp 02.07.2016]. | pl_PL |
dc.references | Funkcjonowanie asystentów rodziny w świetle ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (2014). Najwyższa Izba Kontroli, Departament Pracy, Spraw Społecznych i Rodziny. https://www.nik.gov.pl/plik/id,8713,vp,10837.pdf [dostęp 30.11.2017]. | pl_PL |
dc.references | Gajek, K., Kamińska-Jatczak, I. (2019). Narativní přístup Fritze Schützeho v teorii a praxi. Podejście narracyjne Fritza Schützego w teorii i praktyce, tłum. G. Raková. Ostrava, Ostravská univerzita. https://dokumenty.osu.cz/fss/publikace/narativni-pristup-fritze-schutzeho-v-teorii-a-praxi.pdf [dostęp 18.08.2020]. | pl_PL |
dc.references | Glaser, B.G., Strauss, A.L. (2016). Świadomość umierania, tłum. P. Tomanek. Kraków, Zakład Wydawniczy NOMOS. | pl_PL |
dc.references | Goffman, E. (2000). Człowiek w teatrze życia codziennego, wstęp i oprac. J. Szacki, tłum. H. Datner-Śpiewak, P. Śpiewak. Warszawa, Wydawnictwo KR. | pl_PL |
dc.references | Goffman, E. (2006). Rytuał interakcyjny, tłum. A. Szulżycka. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. Seria: Biblioteka Socjologiczna. | pl_PL |
dc.references | Goffman, E. (2007). Piętno. Rozważania o zranionej tożsamości, tłum. A. Dzierżyńska, J. Tokarska-Bakir, wstęp do wydania polskiego J. Tokarska-Bakir. Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Seria: Jednostka * Kultura * Społeczeństwo. | pl_PL |
dc.references | Goffman, E. (2010). Spotkania. Dwa studia z socjologii interakcji, tłum. P. Tomanek. Kraków, Zakład Wydawniczy NOMOS. Seria: Współczesne Teorie Socjologiczne. | pl_PL |
dc.references | Granosik, M. (2002). Kształcenie – Tożsamość – Działanie. O biograficznym wymiarze pracy socjalnej, [w:] Badanie – Działanie – Kształcenie. Czyli o przydatności dyscyplin społecznych dla doskonalenia praktyki profesji społecznych w dziedzinie oświaty, kultury i pracy socjalnej, red. E. Marynowicz-Hetka. (s. 21−33). Łódź, Łódzkie Towarzystwo Naukowe. | pl_PL |
dc.references | Granosik, M. (2006). Profesjonalny wymiar pracy socjalnej. Katowice, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”. Seria: Biblioteka Pracownika Socjalnego. | pl_PL |
dc.references | Granosik, M. (2014). Diagnostyka interpretatywna: Między jakościową metodologią i praktyką, [w:] Badania w pracy socjalnej, red. M. Szpunar. (s. 154−172). Gdańsk, Wydawnictwo ANWI. | pl_PL |
dc.references | Gulczyńska, A. (2013). „Chłopaki z dzielnicy”. Studium społeczno-pedagogiczne z perspektywy interakcyjnej. Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Gustavsson, A., Zakrzewska-Manterys, E. (1997). Wprowadzenie: Społeczny kontekst upośledzenia, [w:] Upośledzenie w społecznym zwierciadle, red. A. Gustavsson, E. Zakrzewska-Manterys. (s. 9–31). Warszawa, Wydawnictwo Akademickie „Żak”. | pl_PL |
dc.references | Hałas, E. (2012). Interakcjonizm symboliczny. Społeczny kontekst znaczeń. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Hałas, E. (2013). W poszukiwaniu tożsamości. Wprowadzenie, [w:] A. Strauss, Zwierciadła i maski. W poszukiwaniu tożsamości, tłum. A. Hałas. (s. XXI− XXXI). Kraków, Zakład Wydawniczy NOMOS. Seria: Współczesne Teorie Socjologiczne. | pl_PL |
dc.references | Healy, K. (1998). Participation and child protection: The importance of context. „The British Journal of Social Work”, vol. 28, no. 6, s. 897−914. | pl_PL |
dc.references | Hochschild, A.R. (2009). Zarządzanie emocjami. Komercjalizacja ludzkich uczuć, tłum. J. Konieczny. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Hudson, B.L (1998). Praca socjalna w ujęciu behawioralnym, [w:] Podręcznik teorii dla nauczycieli praktyki w pracy socjalnej, wyb. J. Lishman, tłum. K. Czekaj. (s. 159−177). Katowice, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”. Seria: Biblioteka Pracownika Socjalnego. | pl_PL |
dc.references | Ingarden, R. (1987). Książeczka o człowieku. Kraków, Wydawnictwo Literackie. | pl_PL |
dc.references | Iwaniec, D. (2002). Praca z rodzinami zaniedbującymi dzieci, tłum. E. Jarosz. „Auxilium Sociale. Wsparcie Społeczne”, nr 2 (22), s. 9−33. | pl_PL |
dc.references | James, W. (2002). Psychologia, tłum. M. Zagrodzki, przedmowa i red. nauk. I. Kurcz. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. Seria: Biblioteka Klasyków Psychologii. | pl_PL |
dc.references | James, W. (2007). Philosophie de l’expérience. Un univers pluraliste. Paris, Les empêcheurs de penser en rond. | pl_PL |
dc.references | Jarkiewicz, A. (2013). Konstruowanie kategorii „szalona klientka” w ośrodku pomocy społecznej, [w:] Kobiety w pracy socjalnej, red. A. Kotlarska-Michalska. (s. 701−716). Poznań, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza. | pl_PL |
dc.references | Jarkiewicz, A. (2017). Rekonstrukcja działań pracowników socjalnych z osobami zaburzonymi psychicznie. Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Jaśkowska, A. (2011). Specyfika pracy asystenta rodzinnego na przykładzie projektu systemowego „Działanie szansą na przyszłość” realizowanego przez MOPR w Kielcach, [w:] Asystent rodziny. Nowy zawód i nowa usługa w systemie wspierania rodzin. Od opieki i pomocy do wsparcia, red. A. Żukiewicz. (s. 141−146). Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Kacperczyk, A. (2006). Wsparcie społeczne w instytucjach opieki paliatywnej i hospicyjnej. Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Kacperczyk, A. (2007). Badacz i jego poszukiwania w świetle Analizy Sytuacyjnej Adele E. Clarke. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 3, nr 2, s. 5−32. http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/archive_pl.php [dostęp 02.05.2017]. | pl_PL |
dc.references | Kacperczyk, A. (2013). Praca nad emocjami jako element aktywności górskiej i wspinaczkowej. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 9, nr 2, s. 70–103. www.przegladsocjologiijakosciowej.org [dostęp 17.07.2016). | pl_PL |
dc.references | Kamińska, I. (2012a). Koncepcja społecznych światów – propozycja ramy teoretycznej do analizy działania społecznego asystentów rodziny, [w:] Światy życia codziennego uczestników interakcji wychowawczych. Eksploracje | pl_PL |
dc.references | Analizy −Interpretacje, red. A. Korzeniecka-Bondar, B. Tołwińska, U. Wróblewska. (s. 43−55). Białystok, Trans Humana. Seria: Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, z. 17. | pl_PL |
dc.references | Kamińska, I. (2012b). Knowledge of biographical experiences of the mentally ill and the quality of empowerment. „Socialni Darbas. Patirtis ir metodai”, nr 1, s. 235−253. | pl_PL |
dc.references | Kamińska, I. (2013). Wymiana poprzez dar jako kategoria relacji społecznej refleksje z pola praktyki, [w:] Kobiety w pracy socjalnej, red. A. Kotlarska-Michalska. (s. 299−311). Poznań, Wydawnictwo Uniwersytetu Adama Mickiewicza. | pl_PL |
dc.references | Kamińska, I. (2016a). O (nie)udanej próbie odnalezienia się w roli praktykującego badacza. Refleksje z pola praktyki, [w:] Auto/biograficzne aspekty praktyk poznawczych, red. M. Kafar. (s. 255–269). Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Seria: Perspektywy Biograficzne. | pl_PL |
dc.references | Kamińska-Jatczak, I. (2016b). Logiki aktywności mentalnych asystentów rodziny – próba interpretacji, [w:] Praca socjalna jako dyscyplina naukowa? Współczesne wyzwania wobec kształcenia i profesji, red. M. Kawińska, J. Kurtyka-Chałas. (s. 275–295). Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. | pl_PL |
dc.references | Kamińska-Jatczak, I., Skoczylas-Namielska, E. (2016). Pedagogika społeczna w Uniwersytecie Łódzkim: Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość: Kulminacja obchodów 70-lecia Katedry Pedagogiki Społecznej UŁ. „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 2(3), s. 215−232. https://czasopismo.naukiowychowaniu.uni.lodz.pl [dostęp 13.08.2020). | pl_PL |
dc.references | Kamińska-Jatczak, I. (2017a). Tożsamość profesjonalna w narracjach asystentów rodziny, niepublikowana praca doktorska, http://dspace.uni.lodz.pl:8080/xmlui/handle/11089/23030 [dostęp 04.09.2020]. | pl_PL |
dc.references | Kamińska-Jatczak, I. (2017b). Linie aktywności w procesie przepływu informacji – przykład asystentów rodziny, [w:] Pedagog społeczny. Teoria i praktyka działalności społecznej, red. A. Żukiewicz. (s. 145–159). Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Kamińska-Jatczak, I. (2019a). Lines of activity adressed to families: Limiting the participatory approach as with casework practitioners, [w:] Participatory Social Work: Research, Practice, eds. M. Granosik, A. Gulczyńska, M. Kostrzyńska, B. Littlechild. (s. 211–233). Łódź–Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego–Jagiellonian University Press. | pl_PL |
dc.references | Kamińska-Jatczak, I. (2019b). Przejawy konstruowania tożsamości profesjonalnej podmiotu działającego. Przykład asystentów rodziny. „Pedagogika Społeczna”, R. XVIII, nr 2(72), s. 183–202. http://pedagogikaspoleczna.com/wp-content/uploads/2019/09/PS22019-183-202.pdf [dostęp 13.08.2020]. | pl_PL |
dc.references | Kamińska-Jatczak, I. (2019c). Myśląc o transformacjach: Sympozjum naukowe (Łódź, 23.05.2019). „Nauki o Wychowaniu. Studia interdyscyplinarne”, nr 1(8), s. 312–323. https://czasopismo.naukiowychowaniu.uni.lodz.pl [dostęp 13.08.2020]. | pl_PL |
dc.references | Kamińska-Jatczak, I. (2020a). Aktywności ukierunkowane na odczucia rodzin w pracy socjalnej asystentów rodziny. „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J. Paedagogia–Psychologia”, nr 33(1), s. 103–118. https://journals.umcs.pl/j/article/view/8298 [dostęp 04.09.2020]. | pl_PL |
dc.references | Kamińska-Jatczak, I. (2020b). Cechy aktywności oddziałujących na rozwój Drugiego – analiza aktywności asystentów rodziny. „Praca Socjalna”, nr 5(35), s. 23–44. | pl_PL |
dc.references | Kantowicz, E. (2010). Perspektywa transwersalna w badaniu rodziny ryzyka i wsparciu społecznym na rzecz dziecka i rodziny. „Roczniki Socjologii Rodziny”, t. XX, s. 209−223. https://repozytorium.amu.edu.pl/handle/10593/4464 [dostęp 16.08.2020]. | pl_PL |
dc.references | Kandyński, W. (2019). Punkt i linia a płaszczyzna. Przyczynek do analizy elementów malarskich, tłum. S. Fijałkowski, posłowie A. Rejniak-Majewska, wydanie pierwsze w tej edycji. Łódź, Wydawnictwo Officyna s.c. Seria: Biblioteka Bauhausu. | pl_PL |
dc.references | Kaźmierczak, T., Bąbska, B., Popłońska-Kowalska, M., Rymsza, M. (2013). Środowiskowe role zawodowe pracownika socjalnego. Raport dotyczący nowych ról zawodowych pracownika socjalnego. Białystok, Instytut Spraw Publicznych. https://www.isp.org.pl/uploads/drive/oldfiles/Program%20Polityki%20Spolecznej/Pomoc%20spoleczna/broszuraOSLwww.pdf [dostęp 18.09.2020]. | pl_PL |
dc.references | Klus-Stańska, D. (2010). Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń. Warszawa, Wydawnictwo Akademickie „Żak”. | pl_PL |
dc.references | Konecki, K.T. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Konecki, K.T. (2015). Anselm L. Strauss – pragmatyczne korzenie, pragmatyczne konsekwencje. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 11, nr 1, s. 12–39. http://bazhum.muzhp.pl/media/files/Przeglad_Socjologii_Jakosciowej/Przeglad_Socjologii_Jakosciowej-r2015-t11-n1/Przeglad_Socjologii_Jakosciowej-r2015-t11-n1-s12-39/Przeglad_Socjologii_Jakosciowej-r2015-t11-n1-s12-39.pdf [dostęp 07.09.2020]. | pl_PL |
dc.references | Korolko, M. (1990). Sztuka retoryki. Przewodnik encyklopedyczny. Warszawa, Wydawnictwo „Wiedza Powszechna”. | pl_PL |
dc.references | Kowalska, M. (2003). Wstęp. Dialektyka bycia sobą, [w:] P. Ricoeur, O sobie samym jako innym, tłum. B. Chełstowski. (s. VII−XXXVII). Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. Seria: Biblioteka Współczesnych Filozofów,. | pl_PL |
dc.references | Krasiejko, I. (2010). Metodyka działania asystenta rodziny. Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach. Katowice, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”. | pl_PL |
dc.references | Krasiejko, I. (2011). Praca socjalna w praktyce asystenta rodziny. Przykład Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach. Katowice, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”. Seria: Profesjonalny Pracownik Socjalny. | pl_PL |
dc.references | Krasiejko, I. (2012). Metodyka działania asystenta rodziny. Różne modele pracy socjalnej i terapeutycznej z rodziną. Katowice, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”. Seria: Profesjonalny Pracownik Socjalny. | pl_PL |
dc.references | Krasiejko, I. (2016). Asystentura rodziny. Rekomendacje metodyczne i organizacyjne. Warszawa, Wydawnictwo Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. https://www.gov.pl/attachment/a69c2fe4-1247-4ed69c33-f0a06c095f87 [dostęp 18.09.2020]. | pl_PL |
dc.references | Kwieciński, Z. (2002). Wykluczanie. Toruń, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. | pl_PL |
dc.references | Laks, B. (1996). Langage et cognition: L’approche connexionniste. Paris, Hermès. Lavelle, L. (1950). Traité des valeurs. Paris, Les Presses Universitaires de France. | pl_PL |
dc.references | LeCompte, M.D. (1994). Defining reality: Applying double description and chaos theory to the practice of practice. „Educational Theory”, no. 44(3), s. 277−299. | pl_PL |
dc.references | Littell, J., Tajima, E. (2000). A multilevel model of client participation in intensive family preservation services. „Social Service Review”, vol. 74, no. 3, s. 405−435. | pl_PL |
dc.references | Marciniak, Ł.T. (2008). Stawanie się nauczycielem akademickim. Analiza symboliczno-interakcjonistyczna. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 4, nr 2. Seria: „Stawanie się”…Becoming… http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/Volume7/PSJ_monografie_3.pdf [dostęp 10.08.2013]. | pl_PL |
dc.references | Marciniak, Ł.T. (2010). Konstruowanie tożsamości zawodowej: Procesy odniesienia i rozróżnienia, [w:] Procesy tożsamościowe. Symboliczno-interakcyjny wymiar konstruowania ładu i nieładu społecznego, red. K.T. Konecki, A. Kacperczyk. (s. 181−195). Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Markowski, A., Pawelec, R. (2001). Wielki słownik wyrazów obcych i trudnych. Warszawa, Wydawnictwo WILGA. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka, E. (1985). Praca socjalno-wychowawcza z rodziną niepełną. Warszawa, Instytut Związków Zawodowych. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka, E. (2003a). Podejście transwersalne w analizie obszarów działania społecznego. Przykład pedagogiki społecznej, [w:] Pedagogika społeczna w perspektywie europejskiej. Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość, red. S. Kawula, E. Marynowicz-Hetka, A. Przecławska. (s. 285−290). Olsztyn, Oficyna Wydawnicza „Kastalia”. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka, E. (2003b). Miejsce wartości w polu działania społecznego – czyli o aksjologicznym kryterium działania społecznego. Kilka refleksji od K. Kotłowskiego do L. Lavelle’a, [w:] Idee pedagogiki filozoficznej, red. S. Sztobryn, B. Śliwerski. (s. 161−177). Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka, E. (2006). Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki. Wykład, t. 1. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka, E. (2007). Uwagi na zakończenie – w kierunku transwersalności pedagogiki społecznej, [w:] Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. 2, red. E. Marynowicz-Hetka. (s. 552−569). Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka, E. (2008). Zintegrowany paradygmat analizy działania pedagoga społecznego w kierunku transwersalności pedagogiki społecznej, [w:] Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, red. B. Kromolicka. (s. 17−27). Szczecin, Ars Atelier. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka, E. (2016). Posłowie. Konceptualizacje zwyczajowych ram myślenia o aktywności – na marginesie pracy nad tekstem, [w:] J.-M. Barbier, Leksykon analizy aktywności. Konceptualizacje zwyczajowych pojęć, tłum. i oprac. E. Marynowicz-Hetka. (s. 271−289). Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka, E. (2018). Myśląc o życiu duchowym/mentalnym w kontekście aktywności: Transformacje bezszelestne versus modyfikacje. „Studia z Teorii Wychowania”, nr 1(22), s. 9–23. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-69259b89-0a08-430f-944208b770539917 [dostęp 13.08.2020]. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka, E. (2019). Pedagogika społeczna. Pojmowanie aktywności w polu praktyki. Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Menahem, S., Halasz, G. (2000). Parental non-compliance − a paediatric dilemma: A medical and psychodynamic perspective. „Child: Care, Health and Development”, vol. 26, no. 1, s. 61−72. | pl_PL |
dc.references | Merton, R.K. (1948). The self-fulfilling prophecy. „The Antioch Review”, no. 2(8), s. 193–210. https://entrepreneurscommunicate.pbworks.com/f/Merton.+Self+Fulfilling+Profecy.pdf [dostęp 13.08.2020]. | pl_PL |
dc.references | Motyl, K. (2015). Szkoła na krawędzi chaosu. Projekt możliwy? „Podstawy Edukacji. Między porządkiem a chaosem”, t. 8, s. 131–140. https://czasopisma.ujd.edu.pl/index.php/PE/article/view/678/545 [dostęp 22.08.2020]. | pl_PL |
dc.references | Nawroczyński, B. (1947). Życie duchowe. Zarys filozofii kultury. Kraków–Warszawa, Księgarnia Wydawnicza F. Pieczątkowski i Ska. | pl_PL |
dc.references | Niesporek, A., Trembaczowski, Ł., Warczok, T. (2013). Granice symboliczne. Studium praktyk kulturowych na przykładzie działań zawodowych pracowników socjalnych. Kraków, Zakład Wydawniczy NOMOS. | pl_PL |
dc.references | Nosal, C.S. (2000). Różnice indywidualne w stylach uczenia się i myślenia. „Przegląd Psychologiczny”, t. 43, nr 4, s. 469−480. | pl_PL |
dc.references | Olech, A. (2006). Etos zawodowy pracowników socjalnych. Wartości, normy, dylematy etyczne. Katowice, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”. Seria: Biblioteka Pracownika Socjalnego. | pl_PL |
dc.references | Otrębska-Popiołek, K. (1991). Człowiek w sytuacji pomocy. Psychologiczna problematyka przyjmowania i udzielania pomocy. Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. | pl_PL |
dc.references | Patela-Owczarczyk, A. (2011). Asystent – szansa na reintegrację?, [w:] Asystent rodziny. Nowy zawód i nowa usługa w systemie wspierania rodzin. Od opieki i pomocy do wsparcia, red. A. Żukiewicz. (s. 217−225). Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Pawłowska, B. (2013). Czynniki wpływające na powstawanie i/lub ukrywanie emocji w pracy przedstawiciela handlowego i nauczyciela. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 9, nr 2, s. 128–151. http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/Volume22/PSJ_9_2_Pawlowska.pdf [dostęp 20.08.2016]. | pl_PL |
dc.references | Peterson, J.B. (2018). 12 życiowych zasad: Antidotum na chaos, tłum. K. Zuber. Wrocław, Fijorr Publishing. | pl_PL |
dc.references | Prawda, M. (1989). Biograficzne odtwarzanie rzeczywistości. (O koncepcji badań biograficznych Fritza Schütze). „Studia Socjologiczne”, nr 4, s. 81−98. | pl_PL |
dc.references | Radlińska, H. (1935). Stosunek wychowawcy do środowiska społecznego. Szkice z pedagogiki społecznej. Warszawa, Wydawnictwo „Nasza Księgarnia” Sp. Akc. Związku Nauczycielstwa Polskiego. | pl_PL |
dc.references | Radlińska, H. (1981). Kształcenie pracowników społecznych, [w:] Problem kształcenia pracowników społecznych. W 50-lecie Studium Pracy Społeczno-Oświatowej WWP i 100-lecie urodzin Heleny Radlińskiej, red. I. Lepalczyk. (s. 15−27). Warszawa, Wydawnictwo Towarzystwa Wolnej Wszechnicy Polskiej. | pl_PL |
dc.references | Rapoport, L. (1968). Creativity in social work. „Smith College Studies in Social Work”, no. 3(38), s. 139–161. | pl_PL |
dc.references | Rapport, N. (2018). Natura ludzka: Założenie i nadzieja antropologii, tłum. Kaczmarek, P. Stankiewicz. „Teksty Drugie. Teoria literatury, krytyka, interpretacja”, nr 1, s. 201–221. http://journals.openedition.org/td/917 [dostęp 13.08.2020]. | pl_PL |
dc.references | Ricoeur, P. (2003). O sobie samym jako innym, tłum. B. Chełstowski. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. Seria: Biblioteka Współczesnych Filozofów. | pl_PL |
dc.references | Ricoeur, P. (2005). Refleksja dokonana: Autobiografia intelektualna, tłum. Bobowska-Nastarzewska. Kęty, Wydawnictwo „Antyk”. | pl_PL |
dc.references | Riemann, G. (2012). Znaczenie procedur etnograficznych i analizy narracyjnej w (auto)refleksji nad pracą profesjonalną, tłum. P. Polak, [w:] Metoda biograficzna w socjologii. Antologia tekstów, red. K. Kaźmierska. (s. 825−846). Kraków, Zakład Wydawniczy NOMOS. | pl_PL |
dc.references | Riemann, G., Schütze, F. (2012). „Trajektoria” jako podstawowa koncepcja teoretyczna w analizach cierpienia i bezładnych procesów społecznych, [w:] Metoda biograficzna w socjologii. Antologia tekstów, red. K. Kaźmierska. (s. 389−414). Kraków, Zakład Wydawniczy NOMOS. | pl_PL |
dc.references | Robertis de, C. (1998). Metodyka działania w pracy socjalnej, tłum. G. Karbowska. Katowice, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”. Seria: Biblioteka Pracownika Socjalnego. | pl_PL |
dc.references | Rompf, S.A. (2012). Trust and Rationality. An Integrative Framework for Trust Research. Mannheim, Springer VS. | pl_PL |
dc.references | Rudniański, J. (1969). Efektywność myślenia. Wybrane zagadnienia. Warszawa, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych. | pl_PL |
dc.references | Rurka, A., Hardy, G., Defays, Ch. (2013). Proszę, nie pomagaj mi! Pracownik socjalny w sytuacji paradoksu pomocy narzuconej, tłum. U. Bisek, M. Macińska. Warszawa, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich. | pl_PL |
dc.references | Sartre, J.-P. (2006). Szkic o teorii emocji, tłum. R. Abramciów. Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl_PL |
dc.references | Schütze, F. (1977). Die Technik des narrativen Interviews in Interaktionsfeldstudien: Dargestellt an einem Projekt zur Erforschung von kommunalen Machtstrukturen, [w:] Arbeitsberichte und Forschungsmaterialien, t. 1. (s. 1−62). Bielefeld, Universität Bielefeld, Fakultät für Soziologie. | pl_PL |
dc.references | Schütze, F. (1994). Strukturen des professionellen Handelns, biographische Betroffenheit und Supervision. „Supervision”, no. 26, s. 10−39. | pl_PL |
dc.references | Schütze, F. (2012). Analiza biograficzna ugruntowana empirycznie w autobiograficznym wywiadzie narracyjnym. Jak analizować autobiograficzne wywiady narracyjne, tłum. K. Waniek, [w:] Metoda biograficzna w socjologii. Antologia tekstów, red. K. Kaźmierska. (s. 139−278). Kraków, Zakład Wydawniczy NOMOS. | pl_PL |
dc.references | Scott, M.B., Lyman, S.M. (1968). Accounts. „American Sociology Review”, vol. 33, no. 1, s. 46−62. | pl_PL |
dc.references | Shemmings, D., Shemmings, Y. (1995). Defining participative practice in health and welfare, [w:] Empowerment in Community Care, ed. R. Jack. (s. 43−57). London, Chapman & Hall. | pl_PL |
dc.references | Shott, S. (1979). Emotions and social life. A symbolic interactionist analysis. „The American Journal of Sociology”, vol. 84, no. 6, s. 1317−1334. | pl_PL |
dc.references | Shibutani, T. (1955). Reference groups as perspectives. „American Journal of Sociology”, vol. 60, no. 6, s. 562–569. | pl_PL |
dc.references | Słownik Języka Polskiego (1965), t. 2: D–G, red. naczelny W. Doroszewski. Warszawa, Państwowe Wydawnictwo Naukowe. | pl_PL |
dc.references | Soulet, M.H. (1996). Działanie społeczne i jego wymiar pedagogiczny. Na przykładzie pracy socjalnej z rodziną, tłum. H. Kamińska, [w:] Pedagogika społeczna i praca socjalna. Przegląd stanowisk i komentarze, red. E. Marynowicz-Hetka, J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając. (s. 103−130). Warszawa, Wydawnictwo „Interart”. Seria: Biblioteka Pracownika Socjalnego. | pl_PL |
dc.references | Sowa, A. (2013). Koma. Opole, Wydawnictwo Sowa. | pl_PL |
dc.references | Söder, M. (1989). The labell approach revisited. „European Journal of Special Education Needs”, vol. 4, no. 2, s.117−129. | pl_PL |
dc.references | Spinoza de, B. (2008). Etyka w porządku geometrycznym dowiedziona, tłum. I. Myślicki, wstęp i oprac. L. Kołakowski,. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. Seria: Biblioteka Klasyków Filozofii. | pl_PL |
dc.references | Stanisławski, K. (1953). Praca aktora nad sobą. Część pierwsza. Praca aktora nad sobą w twórczym procesie przeżywania, tłum. H. Bieniewski, A. Męczyński. Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy. | pl_PL |
dc.references | Strauss, A. (1978). A social worlds perspective, [w:] Studies in Symbolic Interaction, ed. N. Denzin. (s. 119−128). Greenwich, JAI Press. | pl_PL |
dc.references | Strauss, A.L. (2013). Zwierciadła i maski. W poszukiwaniu tożsamości, tłum. A. Hałas. Kraków, Zakład Wydawniczy NOMOS. Seria: Współczesne Teorie Socjologiczne. | pl_PL |
dc.references | Strauss, A.L., Fagerhaugh, S., Suczek, B., Wiener, C. (2012). Praca nad odczuciami, tłum. K. Waniek, [w:] Metoda biograficzna w socjologii. Antologia tekstów, red. K. Kaźmierska. (s. 801−824). Kraków, Zakład Wydawniczy NOMOS. | pl_PL |
dc.references | Strauss, A.L., Fagerhaugh, S., Suczek, B., Wiener, C. (2012). Trajektorie choroby, tłum. K. Waniek, [w:] Metoda biograficzna w socjologii. Antologia tekstów, red. K. Kaźmierska. (s. 373−388). Kraków, Zakład Wydawniczy NOMOS. | pl_PL |
dc.references | Strauss, A.L., Fagerhaugh, S., Suczek, B., Wiener, C. (2014). Social Organization of Medical Work. London–Chicago, University of Chicago Press. | pl_PL |
dc.references | Stryker, S. (2004). Integrating emotion into identity theory. „Advances in Group Process”, no. 21, s. 1−23. | pl_PL |
dc.references | Szczepański, J. (1988). O indywidualności. Warszawa, Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych. | pl_PL |
dc.references | Szpunar, M. (2011a). Znaczenie asystentury rodzin i działań projektowych „Rodzina bliżej siebie” realizowanych w MOPS w Gdyni w recepcji jej beneficjentów, [w:] Asystentura rodziny. Analiza efektywności specjalizacji pracy socjalnej w kontekście projektu systemowego MOPS w Gdyni „Rodzina bliżej siebie”, red. M. Szpunar. (s. 87−149). Gdynia, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni. http://www.mopsgdynia.home.pl/pl/pliki/publikacje/02-Asystentura-rodziny-2.pdf [dostęp18.09.2020]. | pl_PL |
dc.references | Szpunar, M. (2011b). Ku profesjonalizacji zawodu asystenta, [w:] Asystentura rodziny − nowatorska metoda pomocy społecznej w Polsce. (s. 55−66). Gdynia, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni. http://www.mopsgdynia.pl/pliki/publikacje/01-Asystentura-rodziny-1.pdf [dostęp 18.09.2020]. | pl_PL |
dc.references | Sztompka, P. (2012). Socjologia. Analiza społeczeństwa. Kraków, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”. | pl_PL |
dc.references | Torrey, E.F. (1981). Czarownicy i psychiatrzy, tłum. H. Bartoszewicz. Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy. | pl_PL |
dc.references | Turnell, A. (1998). Aspiring to partnership, the signs of safety approach to child protection. (s. 1−12). Twelfth International Congress on Child Abuse and Neglect in Auckland, September 6–9. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.536.8066&rep=rep1&type=pdf [dostęp 30.11.2017]. | pl_PL |
dc.references | Turner, J.H., Stets, J.E. (2009). Socjologia emocji, tłum. M. Bucholc. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Turner, R.H. (2006). Koncepcja siebie w interakcji społecznej, tłum. A. Manterys, [w:] Współczesne teorie socjologiczne, t. 1, wyb. i oprac. A. Jasińska-Kania, L.M. Nijakowski, J. Szacki, M. Ziółkowski. (s. 272–292). Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Scholar. | pl_PL |
dc.references | Walczak, A. (2006). Dylematy w tworzeniu ram działania: Granice pomocy i ich usytuowanie, [w:] E. Marynowicz-Hetka, Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki. Wykład, t. 1. (s. 255−264). Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Witkowski, L. (2007a). Jürgena Habermasa teoria działania komunikacyjnego i jej implikacje dla pedagogiki (wybrane tropy i paradoksy w retrospekcji), [w:] Komunikacja społeczna a wartości w edukacji. Nowe znaczenie i sytuacje. Humanistyczne (i inne) konteksty komunikowania „się” i „Ja” w obszarze wartości wewnątrz edukacji, t. 1, red. W.J. Maliszewski. (s. 17–33). Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek. | pl_PL |
dc.references | Witkowski, L. (2007b). Zamiast wstępu. O zawodach, sytuacjach i zadaniach niemożliwych a zarazem koniecznych – poza filozofię Freuda i Flauberta, [w:] tenże, Między pedagogiką, filozofią i kulturą. Studia, eseje, szkice, t. 3. (s. 20−28). Warszawa, Instytut Badań Edukacyjnych & Lech Witkowski. | pl_PL |
dc.references | Witkowski, L. (2010). Praca socjalna i profesjonalizm pedagogiczny. O zarządzaniu humanistycznym: Między filozofią edukacji i pedagogiką społeczną. Łódź, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych. | pl_PL |
dc.references | Witkowski, L. (2014). Niewidzialne środowisko. Pedagogika kompletna Heleny Radlińskiej jako krytyczna ekologia idei, umysłu i wychowania. O miejscu pedagogiki w przełomie dwoistości w humanistyce. Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Ustawa z dnia 25 lutego 1964 roku Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. 2020, poz. 1359). | pl_PL |
dc.references | Ustawa z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz.U. 2004, nr 64, poz. 593). | pl_PL |
dc.references | Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. 2011, nr 149, poz. 887). | pl_PL |
dc.references | Ziemska, M. (1969). Postawy rodzicielskie. Warszawa, Wiedza Powszechna. Seria: Sygnały. | pl_PL |
dc.references | Ziemski, S. (1973). Problemy dobrej diagnozy. Warszawa, Wiedza Powszechna. Seria: Sygnały. | pl_PL |
dc.references | Zuziak, W. (2012). Aksjologia Louisa Lavelle’a. Wobec ponowoczesnego kryzysu wartości. Kraków, Wydawnictwo WAM. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8220-455-1 | |