dc.contributor.author | Juszczak-Szumacher, Grażyna | |
dc.date.accessioned | 2012-05-22T13:08:58Z | |
dc.date.available | 2012-05-22T13:08:58Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 0208-6018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/505 | |
dc.description.abstract | Podjęcie decyzji o przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej wywarło duży wpływ na funkcjonowanie naszej gospodarki. Zarówno w okresie przedakcesyjnym, jak i po 1 maja 2004 roku
zauważyć można istotne zmiany w strukturze wymiany handlowej z zagranicą, zarówno z punktu
widzenia asortymentu eksportowanych i importowanych towarów, jak też kierunków tej wymiany.
Zmiany te wymusiły reorientację produkcji niektórych branż, ale wpłynęły też na inne (poza
przemysłem) działy gospodarki. W referacie analizowany jest wpływ restrukturyzacji gospodarki
na funkcjonowanie transportu w zakresie przewozu ładunków, z uwzględnieniem gałęzi transportu, a przede wszystkim z wyróżnieniem transportu samochodowego i kolejowego. Zaprezentowano podstawowe charakterystyki aktywności transportu w Polsce dokonując porównań odpowied-
nich miar wyznaczonych dla krajów Unii Europejskiej. W celu uchwycenia związków przyczynowo-skutkowych opisujących funkcjonowanie transportu zastosowano analizę regresji, która potwierdziła hipotezę o wpływie członkostwa Polski w Unii Europejskiej na aktywność polskiego
transportu, jednak jedynie w stosunku do transportu drogowego. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica; | |
dc.subject | struktura i dynamika transportu w Polsce | pl_PL |
dc.subject | przewozy ładunków | pl_PL |
dc.subject | analiza regresji | pl_PL |
dc.title | Impact of Polish Membership in the EU on Transportation Sektor | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 215-227 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki; Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny; Instytut Ekonomik Stosowanych i Informatyki | |