dc.contributor.author | Barwińska-Małajowicz, Anna | |
dc.date.accessioned | 2012-05-21T13:26:32Z | |
dc.date.available | 2012-05-21T13:26:32Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 0208-6018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/493 | |
dc.description.abstract | Podlegająca przeobrażeniom gospodarka poszerzonej Unii Europejskiej wymaga od absolwentów szkół wyższych wiedzy i umiejętności na miarę XXI w., a zmieniający się rynek pracy
stawia przed nimi wysokie wymagania – wiedza teoretyczna zdobyta na studiach musi być poparta
umiejętnościami praktycznymi.
Niniejszy artykuł porusza problematykę perspektyw zawodowych absolwentów szkół wyższych w „starych” i „nowych” krajach Unii Europejskiej na przykładzie Niemiec i Polski na przełomie XX i XXI w. W artykule przedstawione zostały wybrane wyniki badań ankietowych, które
przeprowadzono wśród absolwentów szkół wyższych w dwóch miastach partnerskich (Bielefeld /
Rzeszów), w zakresie uwarunkowań startu zawodowego absolwentów. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica; | |
dc.subject | rynek pracy | pl_PL |
dc.subject | perspektywy zawodowe | pl_PL |
dc.subject | absolwenci szkół wyższych | pl_PL |
dc.subject | Polska | pl_PL |
dc.subject | Niemcy | pl_PL |
dc.subject | badania ankietowe | pl_PL |
dc.title | Professional Prospects for Graduates from Higher Education Institution – Comparative Analysis of the Poll Research Results in Rzeszów (Poland) and Bielefeld (Germany) | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 59-75 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Rzeszowski; Wydział Ekonomii; Katedra Teorii Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych | |