Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorReczulski, Łukasz
dc.date.accessioned2023-10-17T19:58:14Z
dc.date.available2023-10-17T19:58:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-83-963463-7-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/48095
dc.descriptionEdycja poprawiona.pl_PL
dc.description.abstractPublikacja stanowi próbę opisania dziejów obecności japońskich komiksów i filmów animowanych w Polsce i omówienia procesu wchodzenia, a następnie zadamawiania się obu tych produktów w polskiej popkulturze oraz w obrębie naszej rodzimej przestrzeni medialnej. W pracy szczegółowo omówiono historię kinowej i telewizyjnej emisji japońskich filmów animowanych w naszym kraju oraz dzieje najstarszych polskich przedsiębiorstw zajmujących się dystrybucją i lokalizacją japońskiej popkultury. Ponadto, opisano w niej także proces kształtowania się polskiej społeczności fanów japońskich komiksów i filmów animowanych oraz obszernie scharakteryzowano większość form oddolnej fanowskiej działalności mających na celu jak najszersze rozpropagowanie japońskiej popkultury w naszym kraju.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherInstytut Archeologii Uniwersytetu Łódzkiego; Stowarzyszenie Naukowe Archeologów Polskich, Oddział w Łodzipl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectmangapl_PL
dc.subjectanimepl_PL
dc.subjectfandompl_PL
dc.subjectpopkulturapl_PL
dc.subjecthistoria popkulturypl_PL
dc.titleNarodziny i rozkwit Polskiej Rzeczypospolitej Mangowejpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number295pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWydział Filozoficzno-Historyczny Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.contributor.authorAffiliationBiblioteka Humanistyczna Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.referencesAbramczyk E., Fantastyka siedzi w głowie, „Gazeta Pomorska”, 1999, nr 280 (15593), s. 13.pl_PL
dc.referencesAlberska A., Polityka gromadzenia, opracowywania i przechowywania dokumentów życia społecznego, [w:] Dokumenty życia społecznego w badaniach i praktyczne ich wykorzystanie: materiały z ogólnopolskiej konferencji „Dokumenty życia społecznego w badaniach i praktyczne ich wykorzystanie” Wrocław, 6-7 października 2016 r., Warszawa 2017, s. 65-72.pl_PL
dc.referencesAllor (pseudonim), Internet. Odwiedź te strony, „Kawaii”, 2003, nr 7 (47), s. 21.pl_PL
dc.referencesAllor (pseudonim), Zadupie 99, „Kawaii”, 1999, nr 6 (22), s. 69.pl_PL
dc.referencesAM (pseudonim), Prawie naga czarodziejka, „Dziennik Polski”, 1998, nr 16337 (104), s. 17.pl_PL
dc.referencesAmbroży T., Piwowarski J., Badeński S., Polski Związek Ju-jitsu a bezpieczeństwo: sprawność, skuteczność, organizacja, Kraków 2013.pl_PL
dc.referencesAnaszko D., Rozwój i organizacja rynku wideo w Polsce, „Przegląd Biblioteczny”, 1997, z. 2/3 (102), s. 225-240.pl_PL
dc.referencesAngel Rinoa (pseudonim), MaXxX (pseudonim), Otakizm, „Kawaii”, 2001, nr 3 (31), s. 60-61.pl_PL
dc.referencesAnna von Dracula (pseudonim), Redakcja mdleje, „Gambler”, 1996, nr 4 (29), s. 70.pl_PL
dc.referencesBamber B., Jestem yaoistką, „Zeszyty Komiksowe”, 2013, nr 1 (13), s. 112-113.pl_PL
dc.referencesBany (pseudonim), Manga rulet!, „Gambler”, 1996, nr 8 (33), s. 58.pl_PL
dc.referencesBaran D., Internet w Polsce, [w:] Polski system medialny 1989-2011, red. K. Pokorna-Ignatowicz, Kraków 2013, s. 75-92.pl_PL
dc.referencesBarret (pseudonim), Nowakowski W., Polski anime guide, [w:] Kompedium Kawaii, nr 3, red. P. Musiałowski, Wrocław 2001, s. 148-198.pl_PL
dc.referencesBartolotta K. L., Anime: Japanese Animation Comes to America, New York 2018.pl_PL
dc.referencesBatorski D., Korzystanie z internetu – przemiany i konsekwencje dla użytkowników, [w:] Re: Internet - społeczne aspekty medium, red. Ł. Jonak, P. Mazurek, M. Olcoń, Warszawa 2006, s. 119-152.pl_PL
dc.referencesBazyl (pseudonim), Mała Duża impreza, czyli co się działo na MnS4, „Kawaii”, 1998, nr 10 (16), s. 40-42.pl_PL
dc.referencesBazyl (pseudonim), Fandominacja, część 1, „Kawaii”, 1998, nr 11 (16), s. 50.pl_PL
dc.referencesBazyl (pseudonim), Fandominacja i część 2, „Kawaii”, 1999, nr 1 (17), s. 56-57.pl_PL
dc.referencesBazyl (pseudonim), Fandominacja, „Kawaii”, 1999, nr 4-5 (19), s. 54-55.pl_PL
dc.referencesBazyl (pseudonim), Fandominacj część czwarta czyli dzieci na sieci, „Kawaii” 1999, nr 5 (21), s. 63.pl_PL
dc.referencesBeaty B., Woo B., The Greatest Comic Book of All Time: Symbolic Capital and the Field of American Comic Books (Palgrave Studies in Comics and Graphic Novels), New York 2016.pl_PL
dc.referencesBelka R., Intel Outside III raport, „Amiga Computer Studio”, 1996, nr 6 (6), s. 41.pl_PL
dc.referencesBelka R., Raport z Intel Outside 4, „Amiga Computer Studio”, 1997, nr 6 (14), s. 44-45.pl_PL
dc.referencesBikont A., Kocięba-Żabski P., Kanał Polonia, „Gazeta Wyborcza”, 1993, nr 265 (1344), s. 16-18.pl_PL
dc.referencesBM (pseudonim), Polonia 1 w co piątym domu, „Rzeczpospolita”, 1993, nr 120 (3464), s. 4.pl_PL
dc.referencesBolałek R., Trzy pokolenia fanów mangi, „Zeszyty Komiksowe”, 2012, nr 1 (13), s. 4-9.pl_PL
dc.referencesBooth P., Augmenting Fan/Academic Dialogue: New Directions in Fan Research, „Journal of Fandom Studies”, 2013, nr 1 (2), s. 119-138.pl_PL
dc.referencesBorowiecka A., Kalendarium województwa włocławskiego za rok 1997, „Zapiski Kujawsko-Dobrzyńskie”, 1999, nr 13, s. 417-455.pl_PL
dc.referencesBouissou J. M., Pellitteri M., Weinkauff B. D., Beldi A., Manga in Europe: A Short Study of Market and Fandom, [w:] Manga. An Anthology of Global and Cultural Perspectives, red. T. Johnson-Woods, New York 2010.pl_PL
dc.referencesBraun J., W telewizji pokazali, „Gazeta Wyborcza”, 1997, nr 260 (2553), s. 10.pl_PL
dc.referencesBrophy P., Manga Impact: The World of Japanese Animation, Londyn 2010.pl_PL
dc.referencesBrzost D., Kobus A., Marek K., Markocki M., Aneks. Słownik podstawowych pojęć funkcjonujących w fandomie mangi i anime, [w:] Chińskie Bajki. Fandom mangi i anime w Polsce, red. D. Burszta, A. Kobus, K. Marek, Toruń 2019, s. 201-206.pl_PL
dc.referencesBrzost D., Kobus A., Marek K., Markocki M., Recepcja japońskiej popkultury w Polsce. Próba wyjścia poza paradygmat antropologiczny, [w:] Chińskie Bajki. Fandom mangi i anime w Polsce, red. D. Burszta, A. Kobus, K. Marek, Toruń 2019, s. 7-18.pl_PL
dc.referencesBujak M., Gravity 97, „Amiga Magazyn”, 1997, nr 11 (63), s. 50-51.pl_PL
dc.referencesBurdzik T., Hentai – Erotyka z mangi i anime, „Kultura i Edukacja” 2014, nr 3 (103), s. 340-353.pl_PL
dc.referencesBurdzik T., Hentai – seks z japońskiej kreskówki, [w:] Seksualność człowieka. Wybrane zagadnienia, red. G. Iniewicz, M. Mijas, Kraków 2011, s. 43-52.pl_PL
dc.referencesBurdzik T., Japoński softpower: wykorzystanie kultury w budowaniu pozycji Japonii na arenie międzynarodowej, „Kultura-Historia-Globalizacja”, 2018, nr 5 (23), s. 29-38.pl_PL
dc.referencesC (pseudonim), Zdobywca kosmosu, „Cinema Press Video”, 1991, nr 5 (15), s. 26.pl_PL
dc.referencesCazacu A. N., Anime culture in Romania – environment to promote manga comics, „Journal of Romanian Literary Studies, 2016, nr 8, s. 544-545.pl_PL
dc.referencesChaciński B., Manga–1, „Fantastyka”, 1997, nr 5 (176), s. 17-24.pl_PL
dc.referencesChaciński B., Manga–2, „Fantastyka”, 1997, nr 6 (177), s. 17-24.pl_PL
dc.referencesChaciński B., Uciecha z obciachu i urok nostalgii, „Polityka”, 2010, nr 38(2774), s. 63.pl_PL
dc.referencesChaciński M., Alicja w krainie mangi, „Polityka”, 2003, nr 14 (2395), s. 59-60.pl_PL
dc.referencesChmielewski Ł., Konwent Wyobraźni, „Gazeta Pomorska”, 2000, nr 153 (15771), s. 6.pl_PL
dc.referencesChojnacki J., Polski komiks inspirowany mangą. Kompendium, „Zeszyty Komiksowe”, 2012, nr (1) 13, s. 22-25.pl_PL
dc.referencesChruszczewski Cz., Konstruktywna rola fantastyki naukowej, „Nowe Drogi: czasopismo społeczno-polityczne” 1976, nr 10, s. 171-174.pl_PL
dc.referencesCitko M. K., „Kraj Kwitnącej Wiśni” czy „kraina kosmitów”? Wizerunek Japonii w polskich mediach, „Media i Medioznawstwo”, 2011, nr 4 (4), s. 25-54.pl_PL
dc.referencesClements J., Schoolgirl Milky Crisis. Adventures in the Anime and Manga Trade, London 2009.pl_PL
dc.referencesClements J., McCarthy H., The Anime Encyclopedia: A Guide to Japanese Animation Since 1917. Revised and Expanded Edition, Berkeley 2006.pl_PL
dc.referencesCoach (pseudonim), list [w dziale: Listy Kawaii], „Kawaii”, 1998, nr 7 (12), s. 61.pl_PL
dc.referencesCrînguţa-Irina P., Japanese popular culture and its impact on Romanian cultural space, „Romanian Journal of Sociology”, 2014, nr 1-2, s. 65-84.pl_PL
dc.referencesCzaplińska A., Siuda P., Fandomy jako element ruchu społecznego „wolnej kultury”, czyli prawo autorskie a produktywność fanów, [w:] Homo Creator czy Homo Ludens? Twórcy - internauci - podróżnicy, red. W. Muszyński, M. Sokołowski, Toruń 2008, s. 50-60.pl_PL
dc.referencesCzubkowska S., Japońska Zaraza, czyli jak zbudowaliśmy drugą Japonię, „Przekrój”, 2007, nr 36 (3246), s. 60-64.pl_PL
dc.referencesDamoto S., Japoński komiks i literatura włoska: „Dantejskie” dzieła Go Nagai-ego, [w:] Komiks i jego konteksty, red. I. Kiec, M. Traczyk, Poznań 2014, s. 121-130.pl_PL
dc.referencesDmitruk N., Fanki „yaoi” na gruncie polskim. Miejsce „yaoistki” w fandomie mangi i anime, [w:] Chińskie Bajki. Fandom mangi i anime w Polsce, red. D. Burszta, A. Kobus, K. Marek, Toruń 2019, s. 117-136.pl_PL
dc.referencesDobek-Ostrowska B., Przemiana systemu medialnego w Polsce po 1989 r. Tło procesów transformacyjnych, [w:] Z badań nad przemianami politycznymi w Polsce po 1989 roku, red. S. Dąbrowski, B. Rogowska, Wrocław 1998, s. 37-50.pl_PL
dc.referencesDobroczyński B., Pikachu pokaż rogi, „Tygodnik Powszechny”, 2001, nr 11 (2697), s. 5.pl_PL
dc.referencesDoczekalska A., Tkaczyk J., Postawy konsumentów dóbr kultury w Internecie wobec prawa autorskiego na przykładzie fanów mangi, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, 2016, z. 1 (45), s. 105-112.pl_PL
dc.referencesDudek K., Kultura w ćwierćwieczu transformacji, „Kultura i Rozwój”, 2015, nr 0 (0), s. 66-75.pl_PL
dc.referencesDziatkiewicz Ł., Japończycy robią wielkie oczy, „Przekrój”, 1998, nr 47 (2787), s. 32-33.pl_PL
dc.referencesDżoasia (pseudonim), Baka Y2K, „Kawaii”, 2002, nr 1 (35), s. 69.pl_PL
dc.referencesDżoasia (pseudonim), Fandorama. Sailor Moon forewer, „Kawaii”, 2001, nr 6 (34), s. 52-53.pl_PL
dc.referencesDżordż (pseudonim), Uwaga! Tania sensacja, „Kawaii”, 2003, nr 5 (45), s. 58-60.pl_PL
dc.referencesEvans A., Stasi M., Desperately seeking methodology: New directions in fan studies research, „Participations. Journal of Audience and Reception Studies”, 2014, nr 2 (23), s. 4-23.pl_PL
dc.referencesFelicjan (pseudonim), Trzeba zabić te filmy, „Trybuna Śląska”, 1996, nr 209 (17299), s. 14.pl_PL
dc.referencesFilip Renifer (pseudonim), Jeszcze Manga, „Gambler”, 1995, nr 12 (25), s. 56.pl_PL
dc.referencesFirlej-Buzon A., Historia polskich fanzinów, „Acta Universitatis Wratislaviensis”, Bibliotekoznawstwo, 1998, nr 21 (2053), s. 45-56.pl_PL
dc.referencesFortuna G., Rynek wideo w Polsce, „IMAGES The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication”, 2013, nr 2 (22), s. 27-43.pl_PL
dc.referencesG (pseudonim), Wybawca Ziemi, „Cinema Press Video”, 1991, nr 5 (15), s. 26.pl_PL
dc.referencesGawroński T. S., Niewada A., Waneko. Drapieżny Kocurek jesienną porą, „Kawaii”, 1999, nr 6 (22), s. 54.pl_PL
dc.referencesGawroński T., Czarodziejka od Mazur po Stodołę, [w:] Manga po polsku, red. W. Sellmann, Warszawa 2003, s. 3-4.pl_PL
dc.referencesGawroński T., Echa Rzeczpospolitej pirackiej, „Kawaii”, 1998, nr 7 (12), s. 5.pl_PL
dc.referencesGawroński T., Konwenty*Konwenty, „Kawaii”, 2000, nr 1 (23), s. 7.pl_PL
dc.referencesGawroński T., Rzeczpospolita piracka, „Kawaii”, 1998, nr 5 (10), s. 56-57.pl_PL
dc.referencesGawroński T., Sad Eyes, „Kawaii”, 2000, nr 4 (26), s. 10.pl_PL
dc.referencesGawroński T., Świat Mangi 3, „Kawaii”, 1998, 5 (10), s. 50-51.pl_PL
dc.referencesGhost (pseudonim), Kryptonim: Robotech, „Kawaii”, 1997, nr 3 (3), s. 4-5.pl_PL
dc.referencesGK (pseudonim), Spryciarka, „Cinema Press Video”, 1993, nr 2 (36), s. 70.pl_PL
dc.referencesGK (pseudonim), Spryciarz, „Cinema Press Video”, 1992, nr 11 (33), s. 65.pl_PL
dc.referencesGlan Anonim (pseudonim), MAAAANGAAAAA!!!, „Gambler”, 1995, nr 10 (23), s. 65.pl_PL
dc.referencesGłownia D., Polisemiczne potwory: Kaijūeiga jako nośnik treści społeczno- politycznych. Casus Godzilli, „Litteraria Copernicana”, 2014, nr 2 (14), s. 225-243.pl_PL
dc.referencesGodzic W., Rozumieć telewizję, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesGoldberg W., The Manga Phenomenon in America, [w:] Manga. An Anthology of Global and Cultural Perspectives, red. T. Johnson-Woods, New York 2010, s. 281-296.pl_PL
dc.referencesGórecki M., Intel Outside 2, „Secret Service”, 1995, nr 10 (28), s. 12.pl_PL
dc.referencesGórski A., Jak ze złego snu, „Polityka”, 1997, nr 51 (2121), s. 66.pl_PL
dc.referencesGórski A., Wielkookie Lolitki i Samuraje. Manga atakuje, „Polityka”, 1998, nr 15 (2136), s. 62-63.pl_PL
dc.referencesGravett P., Manga. Sixty Years of japanesse Comics, New York 2004.pl_PL
dc.referencesGroth G., Black and White and Dead All Over, „The Comics Journal”, 1987, nr 3 (116), s. 8-12.pl_PL
dc.referencesGrzybkowska D., Gry fabularne - ontologia, komunikacja, zjawisko społeczno- kulturowe, „Literatura Ludowa”, 2001, nr 3 (45), s. 11-28.pl_PL
dc.referencesGrzybkowska D., Gry fabularne - RPG. Nowy „gatunek” folkloru?, [w:] Genologia literatury ludowej. Studia folklorystyczne, rec. A. Mianecki, V. Wróblewska, Toruń 2002, s. 171-184.pl_PL
dc.referencesHAM (pseudonim), Perswazje i wycinki, „Polityka”, 1998, nr 4 (2125), s. 52.pl_PL
dc.referencesHazuki (pseudonim), Attacker You! Pojedynek aniołów, „Kawaii”, 2001, nr 4 (32), s. 62-63.pl_PL
dc.referencesHibszer J., Dokumenty życia społecznego w Bibliotece Teologicznej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Zarys problematyki, „Fides. Biuletyn Bibliotek Kościelnych”, 2013, nr 1 (36), s. 89-92.pl_PL
dc.referencesHills M., Fan Cultures (Sussex Studies in Culture and Communication), London-New York 2002.pl_PL
dc.referencesHuzarska-Szumiec M., Magia kreskówek, „Przekrój”, 1996, nr 28 (2664), s. 17.pl_PL
dc.referencesIglesias J. A. S., The Anime Connection. Early Euro-Japanese Co-Productions and the Animesque: Form, Rhythm, Design, [w:] Japanese Media Cultures in Japan and Abroad Transnational. Consumption of Manga, Anime, and Media-Mixes, red. M. Hern´andez-P´erez, Basel-Beijing-Wuhan-Barcelona-Belgrade 2019, s. 115-125.pl_PL
dc.referencesJ.S. (pseudonim), Manga – baśń komiksowa, „Kurier Lubelski”, 1997, nr 254 (10348), s. 6.pl_PL
dc.referencesJadwiszczok-Molencka H., Molencki J., Patrzeć, widzieć, interpretować. O kompetencjach interpretacyjnych odbiorców japońskich filmów animowanych, [w:] Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczych, red. J. Dziewit, M. Kołodziej, A. Pisarek, Katowice 2016, s. 197-228.pl_PL
dc.referencesJankowiak D., Fan fiction – wolność czy samowola? Między własnością intelektualną, twórcą a miłośnikami, [w:] Wybory popkultury. Relacje kultury popularnej z polityką, ideologią i społeczeństwem, red. K. Kowalczyk, J. Płoszaj, Wrocław 2014, s. 42-52.pl_PL
dc.referencesJankowiak J., Ojczyzna – włoszczyzna, „Gazeta Telewizyjna”, 1993, nr (265), s. 23.pl_PL
dc.referencesJarmołowicz W., Piątek D., Polska transformacja gospodarcza. Przesłanki – przebieg – rezultaty, [w:] W poszukiwaniu nowego ładu ekonomicznego, red. S. Owsiak, A. Pollok, Warszawa 2013, s. 71-80.pl_PL
dc.referencesJastrzębski M., Roliński A., O problemach związanych z opracowaniem bibliograficznym wydawnictw drugiego obiegu, „Biuletyn Biblioteki Jagiellońskiej”, 1995, nr 1/2 (45), s. 252-264.pl_PL
dc.referencesJędrzejczyk P., Pampuch M., Intel Outside (?) 4, „Amiga Magazyn”, 1997, nr 9 (61), s. 50-52.pl_PL
dc.referencesJetboy (pseudonim), Intel Outside Party I. Warszawa ‘94, „Comodore & Amiga”, 1994, nr 10 (34), s. 8.pl_PL
dc.referencesJetboy (pseudonim), PRIMAVERA PARTY V2.0, „Commodore & Amiga”, 1995, nr 6 (41), s. 21.pl_PL
dc.referencesJonak Ł., Wojny w IRC jako przykład społecznej konstrukcji technologii, [w:] Re: Internet - społeczne aspekty medium, red. Ł. Jonak, P. Mazurek, M. Olcoń, Warszawa 2006, s. 99-115.pl_PL
dc.referencesJóźwiak-Rodan P., Fusion 99. Konwent miłośników fantastyki, RPG, mangi i anime, „Łowca Wyobraźni”, 2000, nr 1 (4), s. 5.pl_PL
dc.referencesJuraszek G., Dwa w jednym, „Amiga Magazyn”, 1998, nr 10 (74), s. 16-19.pl_PL
dc.referencesJuza M., Elitarne i masowe formy komunikacyjnego wykorzystania internetu, [w:] Re: Internet - społeczne aspekty medium, red. Ł. Jonak, P. Mazurek, M. Olcoń, Warszawa 2006, s. 43-76.pl_PL
dc.referencesJuza M., Między wolnością a nadzorem. Internet w zmieniającym się społeczeństwie, Warszawa 2019.pl_PL
dc.referencesJuza, M. Perspektywy Rozwoju kultury popularnej w obliczu nowych mediów, [w:] Oblicza nowych mediów, red. A. Ogonowska, Kraków 2011, s. 11-30.pl_PL
dc.referencesK.-chan (pseudonim), AICON 2003, „MANGAzyn”, 2003, nr 1 (1), s. 91.pl_PL
dc.referencesKacsuk Z., Subcultural entrepreneurs, path dependencies and fan reactions: The case of NARUTO in Hungary, [w:] Intercultural Crossovers, Transcultural Flows: Manga/Comics. Global Manga Studies, vol. 2, red. J. Berndt, Kyoto 2012, s. 17-32.pl_PL
dc.referencesKajtoch W., Co to jest zin?, „Ulica Wszystkich Świętych. Miesięcznik Mail Artu”, 2001, nr 7 (21), s. 4.pl_PL
dc.referencesKalen F.S. E., Mostly Manga: A Genre Guide to Popular Manga, Manhwa, Manhua, and Anime, Santa Barbara-Denver-Oxford 2012.pl_PL
dc.referencesKamińska-Szmaj I., (red), Słownik wyrazów obcych, Wrocław 2001.pl_PL
dc.referencesKamrowska A., Przemoc po japońsku, „Kultura Popularna”, 2002, nr 2 (3), s. 107-110.pl_PL
dc.referencesKarczewski T., Manga Naga, „CKM”, 1999, nr 5 (11), s. 80–83.pl_PL
dc.referencesKasiński P., Tkaczyk W., Festiwal z roku na rok, [w:] 25 Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier, red A. Radoń, Łódź 2014, s. 11-85.pl_PL
dc.referencesKasiński P., Wyraźny wpływ UFO i Birka, „Zeszyty Komiksowe”, 2003, nr 2 (16), s. 64-68.pl_PL
dc.referencesKaszkowiak Ł., Badanie subkultur w Internecie na przykładzie społecznego świata fantastyki, „Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy”, 2017, nr 2 (23), s. 167-178.pl_PL
dc.referencesKaszkowiak Ł., Społeczny świat polskich fanów fantastyki, „Opuscula Sociologica”, 2015, nr 4 (14), s. 31-42.pl_PL
dc.referencesKelts R., Japana merica: How Japanese Pop Culture Has Invaded the U.S., New York 2006.pl_PL
dc.referencesKinsella S., Adult Manga. Culture and Power in Contemporary Japanese Society, Honolulu 2000.pl_PL
dc.referencesKnobel M., Lankshear C., Lewi M., AMV remix: Do-it-yourself anime music videos, [w:] DIY Media: Creating, Sharing and Learning with New Technologies, red. M. Knobel, C. Lankshear, New York Washington 2010, s. 205-229.pl_PL
dc.referencesKobus A., Fanowskie praktyki autorskie. Rewolucja autorstwa zbiorowego, „Artes Humanae”, 2018, nr 1 (3), s. 9-26.pl_PL
dc.referencesKobus A., Opowiadanie „yaoi”. Hybrydowe gatunki w polskiej twórczości fanowskiej, [w:] Chińskie Bajki. Fandom mangi i anime w Polsce, red. D. Burszta, A. Kobus, K. Marek, Toruń 2019, s. 157-180.pl_PL
dc.referencesKonecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesKonsolite (pseudonim), OOZK V, „Secret Service”, 1999, nr 2 (65), s. 115.pl_PL
dc.referencesKonsolite(pseudonim),Relacja z SMD 2, „Secret Service”, 1999, nr 4 (67), s. 112-113.pl_PL
dc.referencesKonsolite (pseudonim), Świat Mangi 4, „Secret Service”, 1998, nr 12 (63), s. 127, 130-131.pl_PL
dc.referencesKordzińska-Nawrocka I., Manga, anime i gry wideo, czyli trzy święte skarby (sanshu no jingi) japońskiego przemysłu kreatywnego, [w:] Tradycja w kulturze popularnej Japonii, red. I. Kordzińska- Nawrocka, A. Kozyra, Warszawa 2017, s. 85-97.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., 680XX Convention, „Amiga Magazyn”, 1993, nr 10 (14), s. 40.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Costume Play czyli maskarada, „Animegaido”, 1998, nr 1 (4), s. 26-27.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Jak powstaje Demo?, „Amiga Magazyn”, 1994, nr 1 (17), s. 13.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Manga Room, „Secret Servic”, 1995, nr 11 (29), s. 82-83.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Manga Room, „Secret Servic”, 1996, nr 11 (40), s. 97-99.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Manga Room, „Secret Servic”, 1996, nr 3 (33), s. 81-83.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Manga Room, „Secret Service”, 1995, nr 12 (30), s. 82-83.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Manga Room, „Secret Service”, 1996, nr 4 (34), s. 81-83.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Manga Room, „Secret Service”,1996, nr 9 (38), s. 97-99.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Manga Room, „Secret Service”, 1996, nr 1 (31), s. 82-83.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Manga Room, „Secret Service”, 1996, nr 6 (36), s. 80, 82-83.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Manga! „Gambler”, 1995, nr 2 (15), s. 56-58.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Mangowe przecieki!, „Secret Service”, 1997, nr 5 (46), s. 82-83.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Nowości, „Secret Service”, 1997, nr 2 (43), s. 97.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Nowości, „Secret Service”, 1997, nr 3 (44), s. 94-95.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., OOZK4 #anime-pl, „Animegaido”, 1998, nr 2 (9), s. 30-31.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Scena na targach „World of Commodore”, „Amiga Magazyn”, 1993, nr 3 (7), s. 52.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Tricki w protrackerze, „Amiga Magazyn”, 1993, nr 7 (11), s. 28.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Wieża Babel, !, „Amiga Magazyn”, 1994, nr 6 (22), s. 90.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., You cen’t beat thefeeling!, „Amiga Magazyn”, 1994, nr 3 (19), s. 56.pl_PL
dc.referencesKościuch A., Konwent jako karnawał fanów mangi i anime, „Okolice. Rocznik Etnologiczny”, 2009, nr 1 (7), s. 27-51.pl_PL
dc.referencesKosiński T., Soft czy hard power? Japońska polityka zagraniczna przed wyborami, [w:] Japoński softpower. Wpływ Japonii na kulturę zachodnią, red. A. Wosińska, Toruń 2010, s. 29-40.pl_PL
dc.referencesKossakowski A., Polski film animowany 1945-1974, Warszawa 1977.pl_PL
dc.referencesKossowski P., Dziecko i reklama telewizyjna, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesKostyła J., Mangamania, „Wprost”, 1998, nr 41 (828), s. 74.pl_PL
dc.referencesKotrych M., Musiałowski P., Anime w Polsce. Narodziny fandomu, „Kawaii”, 2018, nr 3 (46), s. 76-80.pl_PL
dc.referencesKowalczuk Ł., TM–SEMIC. Największe komiksowe wydawnictwo lat dziewięćdziesiątych w Polsce, Poznań 2013.pl_PL
dc.referencesKowalczyk I., Czym jest manga, „Kurier Lubelski”, 1997, nr 248 (10342), s. 8.pl_PL
dc.referencesKowalczyk K., Makon, „Kawaii”, 2002, nr 4 (38), s. 52-53.pl_PL
dc.referencesKoyama-Richard B., Manga. 1000 lat historii, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesKoziczyński B., 333 popkultowe rzeczy... Lata 90., Poznań 2011.pl_PL
dc.referencesKoziczyński B., 333 popkultowe rzeczy... PRL, Poznań 2007.pl_PL
dc.referencesKozłowski T., Manga w Delmenhorst. Niemiecka wystawa lubelskiego komiksu, „Kurier Lubelski”, 1998, nr 267 (10661), s. 6.pl_PL
dc.referencesKról Artur (pseudonim), Śladem naszych publikacji. „Mang(i)a seksu, czyli nienasycenie po japońsku”, „Angora”, 1998, nr 44 (438), s. 19.pl_PL
dc.referencesKról R., Japońskie fascynacje, czyli Japonia oczami polskiego dziecka schyłku doby socjalizmu, [w:] Japonia w oczach Polaków, t. II, red. J. Włodarski, K. Zeidler, Gdańsk 2009, s. 237-242.pl_PL
dc.referencesKrzyżanowska J., „Otaku” – zarys znaczenia terminu, [w:] Chińskie Bajki. Fandom mangi i anime w Polsce, red. D. Burszta, A. Kobus, K. Marek, Toruń 2019, s. 19-36.pl_PL
dc.referencesKsiążek R., Inwazja kieszonkowych potworów, „Polityka”, 2001, nr 8 (2286), s. 84-85.pl_PL
dc.referencesKubik J., Japońskie komiksy czytają wszyscy, „Express Ilustrowany”, 1983, nr 209 (3418), s. 4.pl_PL
dc.referencesKurski J., Przepraszam, czy tu zabijają, „Gazeta Wyborcza”, 1994, nr 283 (1667), s. 14-15.pl_PL
dc.referencesKwiecień P., IRC – sieciowe CB Radio, „Panorama Oleśnicka: tygodnik Ziemi Oleśnickiej”, 1998, nr 38 (378), s. 13.pl_PL
dc.referencesKyoshiro (pseudonim), Chwila na kanale – flashback z #animepl, [w:] Kompendium Secret Service, red. A. Cwalina, Warszawa 1998, nr 3, s. 55-57.pl_PL
dc.referencesLadd F., Deneroff H., Astro Boy and Anime Come to the Americas: An Insider’s View of the Birth of a Pop Culture Phenomenon, Jefferson 2009.pl_PL
dc.referencesLech A., Leksykon Manga & Anime. T. 1. A-K, Szczecin 2004.pl_PL
dc.referencesLech A., Leksykon Manga & Anime. T. 2. L-Z, Szczecin 2004.pl_PL
dc.referencesLeonard S., Progress against the law: Anime and fandom, with the key to the globalization of culture, „International Journal of Cultural Studies”, 2005, nr 3 (8), s. 281-305.pl_PL
dc.referencesLifter (pseudonim), Polskie Ziny Dyskowe, cz. 1, „Amiga Magazyn”, 1993, nr 8 (12), s. 16-19.pl_PL
dc.referencesLifter (pseudonim), Polskie Ziny Dyskowe, cz. 2, „Amiga Magazyn”, 1993, nr 9 (13), s. 55-57.pl_PL
dc.referencesLipowy R., Manga – cóż to jest, „AQQ”, 1997, nr 2 (14), s. 26.pl_PL
dc.referencesLisowska-Magdziarz M., Fandom dla początkujących. Część I. Społeczność i wiedza, Kraków 2017.pl_PL
dc.referencesLisowska-Magdziarz M., Fandom dla początkujących. Część II. Tożsamość i twórczość, Kraków 2018.pl_PL
dc.referencesŁopuszański P., PRL w stylu pop, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesŁuk (pseudonim), Pierwsza manga w języku polskim. Aż do nieba, „AQQ”, 1997, nr 1 (13), s. 24.pl_PL
dc.referencesŁukaszczyk T., Goła bajka, „Gazeta w Krakowie”, 1998, nr 2447 (104), s. 4.pl_PL
dc.referencesŁukaszczyk T., Goła czarodziejka, „Gazeta w Krakowie”, 1998, nr 2449 (106), s. 8.pl_PL
dc.referencesM (pseudonim), Niegłupi Konwent. BAKA, „Kawaii”, 2005, nr 1 (60), s. 37.pl_PL
dc.referencesNicińska M., Indywidualne wywiady pogłębione i zogniskowane wywiady grupowe – analiza porównawcza, „ASK. Społeczeństwo, badania, metody”, 2000, nr 1 (8), s. 39-50.pl_PL
dc.referencesMAK (pseudonim), Wieczór potwora, „Gazeta Wyborcza”, 1997, nr 294 (2587), s. 1.pl_PL
dc.referencesMAK (pseudonim), Zabójcze błyski, „Gazeta Wyborcza”, 1997, nr 295 (2588), s. 10.pl_PL
dc.referencesMAŁ (pseudonim), Bajki dla dorosłych, „Gazeta w Bydgoszczy”, 1998, nr 2248 (289), s. 3.pl_PL
dc.referencesMalone P. M., The Manga Publishing Scene in Europe, [w:] Manga. An Anthology of Global and Cultural Perspectives, red. T. Johnson-Woods, New York 2010, s. 315-331.pl_PL
dc.referencesMały małż Tori-mi (pseudonim), Yokkon 3 – Scrapyard 2001, „Kawaii”, 2001, nr 4 (32), s. 68-69.pl_PL
dc.referencesMarak K., Mangi „yaoi” w Polsce. Charakterystyka fandomu, [w:] Chińskie Bajki. Fandom mangi i anime w Polsce, red. D. Burszta, A. Kobus, K. Marek, Toruń 2019, s. 137-156.pl_PL
dc.referencesMarecki P., (red), Tekstylia bis. Słownik młodej polskiej kultury, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesMatałowski J., Telewizja, „Polityka”, 1993, nr 34 (1894), s. 23.pl_PL
dc.referencesMazur W., Historyczne fora dyskusyjne. Społeczne tworzenie dyskursu o przeszłości w przestrzeni komunikacyjnej Internetu, [w:] Przeszłość we współczesnej narracji kulturowej. Studia i szkice kulturoznawcze, t. 1, red. P. Biliński, Kraków 2011, s. 169-182.pl_PL
dc.referencesMazurek P., Internetowa grupa dyskusyjna, „Kultura i Społeczeństwo”, 2003, nr 1 (47), s. 103–124.pl_PL
dc.referencesMikołajewska B., Manga łowi Agę, „Polityka”, 2001, nr 12 (2250), s. 80-82.pl_PL
dc.referencesMinorczyk-Cichu A., Wielkie oczy mangi, „Dziennik Zachodni”, 1999, nr 62 (16317), s. 32.pl_PL
dc.referencesModrzejewska B., W sieci Grauso, „Rzeczpospolita”, 1993, nr 237 (3581), s. 8.pl_PL
dc.referencesMonaco J., Memory work, autoethnography and the construction of a fan-ethnography, „Participations. Journal of Audience and Reception Studies”, 2010, nr 1 (14), s. 102-142.pl_PL
dc.referencesMr. Root (pseudonim), Pegaz (pseudonim), Świat Mangi 3. Maskarada po polsku, „Secret Service”, 1998, 7-8 (59), s. 110-111.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Anime w RTL7, „Kawaii”, 2000, nr 3 (25), s. 11.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Asucon, „Kawaii”, 1999, nr 4 (20), s. 68.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Asucon 2, „Kawaii”, 2000, nr 1 (23), s. 54.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Asucon 3, „Kawaii”, 2000, nr 3 (25), s. 64-65.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Cosmic Manga 2, „Kawaii”, 1999, nr 6 (22), s. 68.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Dzień z Sailor Moon 3, „Kawaii”, 2000, nr 4 (26), s. 64.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., First Impact, „Kawaii”, 1999, nr 6 (22), s. 67.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Kawaii wspomnienia, „Kawaii”, 2018, nr 3 (46), s. 96-98.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Księżniczka Mononoke w polskich kinach, „Kawaii”, 2000,pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Manga i satanizm, „Kawaii”, 2001, nr 1 (29 ), s. 6.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Manga ni Muchiu, „Kawaii”, 1999, nr 5 (21), s. 65.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Manga ni Muchiu 2, „Kawaii”, 2000, nr 1 (23), s. 54.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Mangamix, „Kawaii”, 2001 nr 3 (31), s. 47.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Mangaya, „Kawaii”, 2000, nr 2 (24), s. 13.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Nowe pozycje z Waneko, „Kawaii”, 2001, nr 1 (29), s. 6.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Planet Manga zmienia właściciela, „Kawaii”, 2000, nr 3 (25), s. 10.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Pokemon w Polsacie!!!, „Kawaii”, 2000, nr 5 (27), s. 5.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Project A-Ko, „Kawaii”, 2000, nr 2 (24), s. 14-15.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Rejs w beczce po ogórkach, „Reset”, 2017, nr 1 (1), s. 76.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Singiel Yoshiko, Mako i Urehi!, „Kawaii”, 2000, nr 5 (27), s. 9.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Transformacja! Czyli tajemnica płci Zoltara, „Retro”, 2017, nr 2 (2), s. 48-49.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Wojownicy Maris, „Kawaii”, 1997, nr 2 (2), s. 6-7.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Wywiad z Yoshiko, Maki i Ureshi przeprowadzony 14.08.1999 we Włocławku na „First Impakcie”, „Kawaii”, 1999, nr 6 (22), s. 58.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Mietlicki D., Anime w TV, „Kawaii”, 1999, nr 4 (20), s. 4.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Gawroński T. S., Anime w TV!, „Kawaii”, 1999, nr 6 (22), s. 4.pl_PL
dc.referencesNandi (pseudonim), Świat Mangi 6, „Kawaii”, 2000, nr 3 (25), s. 65pl_PL
dc.referencesNaruszewicz-Duchlińska A., Internetowe grupy dyskusyjne. Analiza językowa i charakterystyka gatunku, Olsztyn 2011.pl_PL
dc.referencesNawrot R., I stanie u drzwi Załoga G, „aleHistoria”, 2017, nr 51 (308), s. 7.pl_PL
dc.referencesNowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesNowak T., Bóle dojrzewania, rynek komiksowy w Polsce, „Magazyn Literacki Książki”, 2002, nr 7 (70), s. 5-7.pl_PL
dc.referencesNowak T., Sto tytułów i... pat rynkowy: Komiks w Polsce, „Magazyn Literacki Książki”, 2011, nr 9 (180), s. 19-25.pl_PL
dc.referencesNowak W, Labirynt’96, „Secret Service”, 1996, nr 5 (35), s. 11.pl_PL
dc.referencesNowak W, Z kraju, „Secret Service”, 1996, nr 4 (34), s. 6.pl_PL
dc.referencesNowakowski A., Fanzin SF. Artyści-Wydawcy-Fandom, Poznań 2017.pl_PL
dc.referencesNowakowski W., Black Knight, „SFera”, 1986, nr 2-3 (6-7), s. 26.pl_PL
dc.referencesNowakowski W., Black Knight Batto, „Kawaii”, 1998, nr 10 (15), s. 48-49.pl_PL
dc.referencesNowakowski W., Kot w butach, „Kawaii”, 1999, nr 2-3 (18), s. 42-43.pl_PL
dc.referencesNowakowski W., O „Akirze” jeszcze słów kilka, „Kawaii”, 1998, nr 2 (7), s. 40-41.pl_PL
dc.referencesNowakowski W., Shin-Nen-Kai ’98…, „Kawaii”, 1998, nr 4 (9), s. 52-53.pl_PL
dc.referencesNowakowski M., Szydłowski G., Pokemonomania, „Gazeta Warmii i Mazur”, 2001, nr 110 (2562), s. 1.pl_PL
dc.referencesNowakowski W., Z archiwum mangi i anime w Polsce. Black Knight Batto, „Kawaii”, 1998, nr 10 (15), s. 48-49.pl_PL
dc.referencesObajtek G., Rynek mangi w Polsce na przykładzie działalności wydawnictwa Waneko, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia”, 2018, nr 16, s. 177-193.pl_PL
dc.referencesOlech J., Pan Lis i tuzin potworów, „Gazeta Wyborcza”, 2000, nr 173 (3474), s. 17.pl_PL
dc.referencesOlech J., Pluszowi Zabójcy, „Tygodnik Powszechny”, 2001, nr 11 (2697), s. 5.pl_PL
dc.referencesOrliński W., Chrońcie dzieci przed zarazą, „Gazeta Telewizyjna”, 2000, nr (240), s. 6.pl_PL
dc.referencesOrlińska Z., Kamler M., Tajemnicza historia mangi, „Machina” 1998, nr 2 (23), s. 72-73.pl_PL
dc.referencesOrliński W., Świat należy do otaku, „Gazeta Wyborcza”, 1997, nr 166 (2459), s. 18.pl_PL
dc.referencesOstrowska M., Problemy rynku mangi w Polsce, „Toruńskie Studia Bibliologiczne”, 2013, nr 1 (10), s. 69-88.pl_PL
dc.referencesPacocha D., Porucznik Colombo wraca do Edenu, czyli co zmieniło się i zmieni w Polsacie, „Gazeta Telewizyjna”, 1995, nr (210), s. 2.pl_PL
dc.referencesPAP (pseudonim), Pornobajka, „Trybuna Śląska”, 1998, nr 104 (17801), s. 1.pl_PL
dc.referencesPawłowicz J., Manga ni Muchiu, „MANGAzyn”, 2004, nr 1 (2), s. 60-61.pl_PL
dc.referencesPawłowski T., Manga Natsu, „Gazeta Pomorska”, 1999, nr 183 (15508), s. 14.pl_PL
dc.referencesPB (pseudonim), Manga, Anime, Otake… „Express Ilustrowany”, 1997, nr 194 (20712), s. 13.pl_PL
dc.referencesPB (pseudonim), Pozdrowienia po japońsku, „Express Ilustrowany”, 1997, nr 248 (20766), s. 13.pl_PL
dc.referencesPB (pseudonim), Weekend z komiksem, „Express Ilustrowany”, 1997, nr 199 (20717), s. 13.pl_PL
dc.referencesPearson R., It’s Always 1895: Sherlock Holmes in Cyberspace, [w:] The Fan Fiction Studies Reader, red. K. Hellekson, K. Busse, Lowa City 2014, s. 44-60.pl_PL
dc.referencesPegaz [Waldemar Nowak], First Impakt, „New S Service”, 1999, nr 10 (72), s. 112-113.pl_PL
dc.referencesPegaz Ass (pseudonim), Singiel Miyu, „Secret Service”, 2001, nr 1 (86), s. 128.pl_PL
dc.referencesPegaz Ass (pseudonim), Mr. Root (pseudonim), Shin Nen Kai ‘98, „Secret Service”, 1998, nr 2 (54), s. 112-115.pl_PL
dc.referencesPellitteri M., Il boom deglianime in Italia 1978-1984: l’eccezionale successo dell’animazione giapponese, „Cabiria – Studi di Cinema”, 2015, nr 1 (179), s. 32-42.pl_PL
dc.referencesPellitteri M., Il drago e la saetta. Modelli, strategie e identità dell’immaginario giapponese, Latina 2008.pl_PL
dc.referencesPellitteri M., The Italian anime boom: The outstanding success of Japanese animation in Italy, 1978–1984, „Journal of Italian Cinema & Media Studies”, 2014, nr 2 (3), s. 363-381.pl_PL
dc.referencesPiątek T., Mang(i)a seksu, czyli nienasycenie po japońsku, „Angora”, 1998, nr 42 (436), s. 18-19.pl_PL
dc.referencesPiątek T., Mang(i)a seksu, czyli nienasycenie po japońsku, „Film”, 1998, nr 10, s. 130–132.pl_PL
dc.referencesPiątkowska E., Animowany film telewizyjny, „Aktualności Radiowo- Telewizyjne”, 1980, nr 19, s. 27-30.pl_PL
dc.referencesPindel T., Historie Fandomowe, Wołowiec 2019.pl_PL
dc.referencesPino (pseudonim), Gdzie ta Manga?!, „Gambler”, 1995, nr 8 (21), s. 58.pl_PL
dc.referencesPiotrek (pseudonim), Prosto z powodzi, „Gambler”, 1996, nr 11 (36), s. 33.pl_PL
dc.referencesPodgórski R. A., Metodologia badań socjologicznych. Kompendium wiedzy metodologicznej dla studentów, Olsztyn 2007.pl_PL
dc.referencesPokrzycka L., Romiszewska B., Oblicza polskich mediów po 1989 roku, Toruń 2008.pl_PL
dc.referencesPoliszczuk M., BAKA Y2K3, „MANGAzyn”, 2004, nr 1 (2), s. 60.pl_PL
dc.referencesPotocka E., Japonia w cieniu kryzysu. Przemiany wewnętrzne w ostatniej dekadzie XX w., [w:] Azja Wschodnia na przełomie XX i XXI wieku. Przemiany polityczne i społeczne, red. K. Gawlikowski, Warszawa 2004, s. 238-263.pl_PL
dc.referencesPress A., Livingstone S., Taking audience research into the age of new media: old problems and new challenges, [w:] Questions of Method in Cultural Studies, red. M. Schwoch, London 2006, s. 175-200.pl_PL
dc.referencesPRO (pseudonim), Bardzo atrakcyjna manga, „Gazeta Dolnośląska”, 2001, nr 228 (3252), s. 2.pl_PL
dc.referencesProdeua A., Flunt D., Non stop manga, „Gazeta Dolnośląska”, 2001, nr 229 (3253), s. 11.pl_PL
dc.referencesProkupek T., „Rosk”, „Trust” i ziny, „Zeszyty Komiksowe”, 2003, nr 2 (16), s. 44-45.pl_PL
dc.referencesPułka L., Kultura mediów i jej spektakle na tle przemian komunikacji społecznej i literatury popularnej, Wrocław 2004.pl_PL
dc.referencesRachubińska K., Nawet beksy mogą być bohaterkami. O emancypacyjnym potencjale „Czarodziejki z Księżyca”, [w:] Chińskie Bajki. Fandom mangi i anime w Polsce, red. D. Burszta, A. Kobus, K. Marek, Toruń 2019, s. 95-116.pl_PL
dc.referencesRanger (pseudonim), Parties, parties…, „Amiga Computer Studio”, 1996, nr 5 (5), s. 38.pl_PL
dc.referencesReczulski Ł., Gamus P., Historia łódzkiego fandomu mangi i anime w latach 1995–2010, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum”, 2015, nr 2 (21), s. 27-50.pl_PL
dc.referencesRobin (pseudonim), Cosmic Manga, „Kawaii”, 1999, nr 4-5 (19), s. 56.pl_PL
dc.referencesRobin (pseudonim), Cosmic Manga 3 Prolog, „Kawaii”, 2000, nr 3 (25), s. 64.pl_PL
dc.referencesRobin (pseudonim), Dzień z Sailor Moon, „Kawaii”, 1998, nr 10 (15), s. 44-47.pl_PL
dc.referencesRogóż P., Lensman – facet z soczewką, „Kawaii”, 1997, nr 2 (2), s. 4-5.pl_PL
dc.referencesRogóż P., Otaku, „Kawaii”, 1997, nr 1 (1), s. 50-51.pl_PL
dc.referencesRogóż P., Windaria, „Kawaii”, 1997, nr 3 (3), s. 8-9.pl_PL
dc.referencesRogóż P., Yotode, „Kawaii”, 1997, nr 1 (1), s. 2-3.pl_PL
dc.referencesRogozińska A., Społeczności fanek książek i filmów z serii Harry Potter w Internecie: przypadek fanek slash, „Studia Medioznawcze”, 2007, nr 3 (30), s. 48-62.pl_PL
dc.referencesRR (pseudonim), Gwiezdna Pułapka, „Cinema Press Video”, 1993, nr 7/8 (41/42), s. 31.pl_PL
dc.referencesRuh B., Early japanese animation in the Unaited States: changing Tetsuwan Atom to Astro Boy, [w:] The Japanification of Children’s Popular Culture: From Godzilla to Miyazaki, red. M. I. West, Toronto 2009, s. 209-226.pl_PL
dc.referencesRutkowska M., Polska subkultura otaku wobec źródeł japońskich, „Załącznik Kulturoznawczy”, 2014, nr 1 (1), s. 9-25.pl_PL
dc.referencesS.K. (pseudonim), Manga Again, „Gambler”, 1996, nr 11 (36), s. 33.pl_PL
dc.referencesSadowska A., Początki języka japońskiego w szkole, [w:] Moja Szkoła. II Liceum Ogólnokształcące im. Gabriela Narutowicza w Łodzi (1904–2014), red. D. Jędrasiak, A. Łynka, Łódź 2014, s. 165-166.pl_PL
dc.referencesSadowski R., Co nowego w świecie rozrywki, „Gambler”, 1995, nr 1 (14), s. 75.pl_PL
dc.referencesSadowski R., Future Entertainment Show’94, „Amiga Magazyn”, 1995, nr 1 (29), s. 8.pl_PL
dc.referencesSarzyński P., Dzieci patrzą…, „Polityka”, 1993, nr 22 (1882), s. 10.pl_PL
dc.referencesSchodt F. L., Dreamland Japan: Writings on Modern Manga, New York 1996.pl_PL
dc.referencesSherman B., The Black and White Boom, „The Comics Journal”, 1987, nr 2 (115), s. 144–145.pl_PL
dc.referencesShinno Michio (pseudonim), BakanietakaBaka, „Kawaii”, 2003, nr 2 (42), s. 68.pl_PL
dc.referencesShinno Micho (pseudonim), Cześć, Michael, „Kawaii”, 2000, nr 1 (23), s. 55.pl_PL
dc.referencesShino Michio (pseudonim), Manga Natsu 2000, „Kawaii”, 2000, nr 5 (27), s. 48.pl_PL
dc.referencesShinno Michio (pseudonim), Największy polski konwent Baka, „Kawaii”, 2003, nr 7 (47), s. 6.pl_PL
dc.referencesShinno Michio (pseudonim), Światy: Japonia-Polska Szczecin 2000, „Kawaii”, 2001, nr 1 (29), s. 65.pl_PL
dc.referencesSieja B., Historia pism o grach, cz. 2, „CD Action”, 2013, nr 8 (219), s. 92.pl_PL
dc.referencesSijka A., Socha N., Made in Japan, „Wprost”, 2001, nr 6 (950), s. 72-73.pl_PL
dc.referencesSimon-W (pseudonim), Manga Natsu, „Kawaii”, 1999, nr 6 (22), s. 68.pl_PL
dc.referencesSiuda P. Fanfiction – przejaw medialnych fandomów, [w:] Człowiek a media. Obserwacje – wizje – obawy, red. W. Gruszczyński, A. Hebda, Warszawa 2007, s. 143-157.pl_PL
dc.referencesSiuda P., Cierpliwość fana fantastyki. O tym czy fan to marionetka czy partyzant, „Kultura i Społeczeństwo”, 2010, nr 2 (54), s. 75-91.pl_PL
dc.referencesSiuda P., Fani jako specyficzna subkultura konsumpcji. Pomiędzy fanatyczną konsumpcją a oporem przeciwko konsumeryzmowi, [w:] Czas ukoi nas?. Jakość życia i czas wolny we współczesnym społeczeństwie, red. W. Muszyński, Toruń 2008, s. 60-71.pl_PL
dc.referencesSiuda P., Jednostkowe aspekty bycia fanem, czyli w stronę nowego paradygmatu „fan studies”, „Kultura i Edukacja” 2010, nr 4 (78), s. 74-94.pl_PL
dc.referencesSiuda P., Karolewska A., Japonizacja. Anime i jego polscy fani, Gdańsk 2014.pl_PL
dc.referencesSiuda P., Kultury presumpcji. O niemożności powstania globalnych i ponadpaństwowych społeczności fanów, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesSiuda P., Wpływ Internetu na rozwój fandomów, czyli o tym, jak elektroniczna sieć rozwija i popularyzuje społeczności fanów, [w:] Media i społeczeństwo. Nowe strategie komunikacyjne, red. M. Sokołowski, Toruń 2008, s. 239-256.pl_PL
dc.referencesSiuda P., Społeczności wirtualne. O wspólnotowości w społeczeństwie sieciowym, [w:] Oblicza Internetu, Internet w przestrzeni komunikacyjnej XXI wieku, red. M. Sokołowski, Elbląg 2006, s. 179-186.pl_PL
dc.referencesSiuda, P., Edukacyjne i wychowawcze aspekty uczestnictwa w społecznościach fanów (fandomach), [w:] Media w edukacji – szanse i zagrożenia, red. B. Siemieniecki, T. Lewowicki, Toruń 2008, s. 118-127.pl_PL
dc.referencesSiuda, P., Czaplińska A., Fandomy jako element ruchu społecznego „wolnej kultury”, czyli prawo autorskie a produktywność fanów, [w:] Homo Creator czy Homo Ludens? Twórcy – internauci – podróżnicy, red. W. Muszyński, M. Sokołowski, Toruń 2008, s. 50-60.pl_PL
dc.referencesSkwiecińska O., Teletrupki, „Gazeta Wyborcza”, 1994, nr 47 (1431), s. 14-15.pl_PL
dc.referencesSmaga T. E., Specyfika gromadzenia i opracowywania dokumentów życia społecznego w sekcji regionalnej DŻS Dolnośląskiej Biblioteki Publicznej we Wrocławiu w ostatnim piętnastoleciu, [w:] Dokumenty życia społecznego w badaniach i praktyczne ich wykorzystanie: materiały z ogólnopolskiej konferencji „Dokumenty życia społecznego w badaniach i praktyczne ich wykorzystanie” Wrocław, 6-7 października 2016 r., Warszawa 2017, s. 83-87.pl_PL
dc.referencesSobol E., (red), Słownik wyrazów obcych, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesSocha N., Reksio Morderca, „Wprost”, 1996, nr 39 (722), s. 98.pl_PL
dc.referencesSokół Z., Wydawnictwo H. Bauer w Polsce w latach 1991-2002. Część II: Pozostałe czasopisma, „Rocznik historii prasy Polskiej”, 2005, t. VIII, z. 1 (15), s. 123-147.pl_PL
dc.referencesSokołowski K., Kup mi, tato …, „Komiks – Fantastyka”, 1989, nr 3 (8), s. 47-48.pl_PL
dc.referencesStasińska A., Komiks – sztuka niedoceniana, „Tygiel Kultury”, 2006, nr 7-9 (111-113), s. 165-172.pl_PL
dc.referencesSteinar K., Prowadzenie wywiadów, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesStorey J., Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesStyrna D., Gdyński „Świat Mangi”, „Kawaii”, 1999, nr 6 (22), s. 68-69.pl_PL
dc.referencesStyrna D., Gdyński Świat Mangi 3, „Kawaii”, 1998, 5 (10), s. 48-49.pl_PL
dc.referencesSutkowska A., Dojiny w Polsce, „Zeszyty Komiksowe”, 2015, nr 2 (20), s. 84-90.pl_PL
dc.referencesSutkowska A., Tworzenie mangi w Polsce, [w:] Chińskie Bajki. Fandom mangi i anime w Polsce, red. D. Burszta, A. Kobus, K. Marek, Toruń 2019, s. 37-74.pl_PL
dc.referencesSwółł R., Zakochany w M. Początki ruchu mangowego w Polsce, „Zeszyty Komiksowe”, 2012, nr 1 (13), s. 10-13.pl_PL
dc.referencesSzablicki R., Manga – japońskie komiksy w Polsce i Europie, oraz Polska i Europa w japońskich komiksach, „Kwartalnik Opolski”, 2015, s. 115-124.pl_PL
dc.referencesSzafrańska M., Kobieta w komiksie – bohater drugiej kategorii?, [w] „Gorsza” kobieta. Dyskursy inności, samotności, szaleństw, red. D. Adamowicz., Y. Anisimovets, O. Taranek, Wrocław 2008, s. 57-64.pl_PL
dc.referencesSzcześniak D., Polski komiks ery xero, „Zeszyty Komiksowe”, 2003, nr 2 (16), s. 28-32.pl_PL
dc.referencesSzczyp (pseudonim), TV po włosku, „Gazeta Wyborcza”, 1993, nr 59 (1138), s. 4.pl_PL
dc.referencesSzczypiorska M., Z ziemi włoskiej do Polski, „Gazeta Wyborcza”, 1993, nr 60 (1139), s. 3.pl_PL
dc.referencesSztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005.pl_PL
dc.referencesSzyłak J., Komiks, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesSzyłak J., Komiks. Świat przerysowany, Gdańsk 1998.pl_PL
dc.referencesSzyłak J., Komiks w kulturze ikonicznej XX wieku, Gdańsk 1999.pl_PL
dc.referencesTaniguchi M., Tę pszczółkę, którą tu widzicie….., [w:] Japonia-Kultura- -Manga. Tom 1. Świata z papieru i stali. Okruchy Japonii, red. M. Taniguchi, A. Watanuki, Warszawa 2011, s. 227-229.pl_PL
dc.referencesTayoru (pseudonim), Anime no Ki, „Kawaii”, 2001, nr 1 (29), s. 63.pl_PL
dc.referencesTenno (pseudonim), Anime no Ki 2, „Kawaii”, 2001, nr 3 (31), s. 67.pl_PL
dc.referencesTenno (pseudonim), Black MoON Con, „Kawaii”, 2001, nr 1 (29), s. 63.pl_PL
dc.referencesTheroux P., Wielki bazar kolejowy. Pociągiem przez Azję, Wołowiec 2010.pl_PL
dc.referencesTOR (pseudonim), Pokemony jak demony, „Gazeta Toruńska”, 2001, nr 302 (3169), s. 5.pl_PL
dc.referencesTori (pseudonim), Asucon, „Kawaii”, 2001, nr 1 (29), s. 64.pl_PL
dc.referencesTori (pseudonim), Mega Manga Christmas Party – MMCP, „Kawaii”, 2001, nr 2 (30), s. 68-69.pl_PL
dc.referencesTori (pseudonim), Yokkon 2, „Kawaii”, 2000, nr 6 (28), s. 59.pl_PL
dc.referencesTraczyk M., Komiks na świecie i w Polsce, Bielsko-Biała 2016.pl_PL
dc.referencesTriCky (pseudonim), Trzydzieści lat minęło, czyli „Chojin Locke”, „Kawaii”, 2000, nr 1 (23), s. 12.pl_PL
dc.referencesTurek M., Z pamiętnika komiksowego Freaka, „Zeszyty Komiksowe”, 2003, nr 2 (16), s. 36-39.pl_PL
dc.referencesTuryk J.,(red), Mały słownik subkultur młodzieżowych, Warszawa 1992.pl_PL
dc.referencesTurzański K., Sekcja 9. Manga i anime mają swoich zwolenników w Katowicach, „Dziennik Katowicki” (lokalny dodatek do „Dziennik Zachodni”), 1999, nr 197 (547), s. 1.pl_PL
dc.referencesV0yager (pseudonim), Raport z Gravity party’96, „Amiga Magazyn”, 1997, nr 2 (54), s. 34-35.pl_PL
dc.referencesV0yager (pseudonim), Rush Hours Copy Partu, Częstochowa 22-23.02.97, „Amiga Magazyn”, 1997, nr 5 (57), s. 64-65.pl_PL
dc.referencesVanevska K., Commercial Television, [w:] The Polish media system. 1989-2011, red. K. Pokorna-Ignatowicz, Kraków 2012, s. 95-110.pl_PL
dc.referencesVarga K., … i Erotomek, „Polityka”, 1996, nr 13 (2030), s. 49-50.pl_PL
dc.referencesWalczak J., Markowski M., Manga tabu, „Gazeta Łódzka”, 2000, nr 264 (3133), s. 1.pl_PL
dc.referencesWałęga G., Gospodarstwa domowe a proces globalizacji. Wybrane problemy, [w:] Polska wobec procesów globalizacji. Aspekty społeczno- ekonomiczne, red. Z. Dach, Kraków 2010, s. 171-193.pl_PL
dc.referencesWhaley D. E., Black Women in Sequence: Re-inking Comics, Graphic Novels, and Anime, Seattle 2015.pl_PL
dc.referencesWiącek E., Nowy konsumeryzm i kultura shöjo. Obraz współczesnej Japonii w twórczości Banany Yoshimoto, [w:] Współczesne transformacje: kultura, polityka, gospodarka, red. M. Banaś, J. Dziadowiec, Kraków 2013, s. 137-152.pl_PL
dc.referencesWięczkowska M., Japońska manga i jej skutki pedagogiczne, [w:] Media a edukacja, red. W. Strykowski, Poznań 2000, s. 120-129.pl_PL
dc.referencesWięczkowska M., Manga i anime, „Wychowawca. Miesięcznik nauczycieli i wychowawców katolickich”, 2002, nr 7/8 (115/116), s. 30-32.pl_PL
dc.referencesWięczowska M., Wpływ japońskiej mangi na dzieci i młodzież, [w:] Nowe konteksty (dla) edukacji alternatywnej XXI wieku, red. B. Śliwerski, Kraków 2001, s. 87-99.pl_PL
dc.referencesWięczkowska M., W magicznym świecie pokemonów, „Sekty i fakty. Kwartalnik informacyjno-profilaktyczny”, 2001, nr 2 (10), s. 24-29.pl_PL
dc.referencesWiśniewski R. M., Stare dobre czasy (TM). Pierwszy, „Magazyn Arigato. Azjatycki komiks i animacja”, 2009, nr 1 (3), s. 72.pl_PL
dc.referencesWiśniewski T., Astrosyn’97 z pozycji organizatora, „Amiga Magazyn”, 1998, nr 3 (66), s. 14-15.pl_PL
dc.referencesWIT (pseudonim), Informacje krajowe, „AQQ”, 1999, nr 1 (17), s. 63.pl_PL
dc.referencesWitkowska E., Komiks japoński w Polsce. Historia i kontrowersje, Toruń 2012.pl_PL
dc.referencesWłodarczyk A., J-Rock, J-Pop i K-POP oraz polscy fani muzyki azjatyckiej, „Gdańskie Zeszyty Kulturoznawcze”, 2015, nr 1 (1), s. 47-54.pl_PL
dc.referencesWłodarczyk A., J-pop i K-pop. Azjatyckie boysbandy porywają Europę, „Bliza”, 2013, nr 4 (17), s. 189-196.pl_PL
dc.referencesWłodarczyk A., Tymińska M., Fan fiction a literacka rewolucja fanowska. Próba charakterystyki zjawiska, „Panoptikum”, 2012, nr 11 (18), s. 90-111.pl_PL
dc.referencesWójcikowska H., Manga, „Wiadomości z Japonii”, 1978, nr 2 (58), s. 8.pl_PL
dc.referencesWojtas M., Cyberpunk 1982-2020, Kraków 2020.pl_PL
dc.referencesWOŁK (pseudonim), MAG (pseudonim), W telewizji pokazali, „Gazeta Wyborcza”, 1997, nr 260 (2553), s. 10.pl_PL
dc.referencesWróbel M., Prawnoautorska ochrona pomysłu, „Zeszyt Studencki Kół Naukowych Wydziału Prawa i Administracji UAM”, 2017, nr 1 (7), s. 231-244.pl_PL
dc.referencesYoshida M., Język japoński w „Dwójce”, [w:] Moja Szkoła. II Liceum Ogólnokształcące im. Gabriela Narutowicza w Łodzi (1904–2014), red. D. Jędrasiak, A. Łynka, Łódź 2014, s. 167-170.pl_PL
dc.referencesZaborek D., Szatański wynalazek, „Gazeta Telewizyjna”, 2001, nr (221), s. 10.pl_PL
dc.referencesZaremba-Penk J., Japońska popkultura narzędziem podboju świata, [w:] Japoński softpower. Wpływ Japonii na kulturę zachodnią, red. A. Wosińska, Toruń 2010, s. 203-216.pl_PL
dc.referencesZarychta K., Zarys historii mangi, „Gdańskie Studia Azji Wschodniej”, 2015, nr 1 (7), s. 159-173.pl_PL
dc.referencesZbroja K., Dojicon, „Kawaii”, 2001, nr 6 (34), s. 56-57.pl_PL
dc.referencesZbroja K., Makon 2, „Kawaii”, 2003, nr 4 (44), s. 66-67.pl_PL
dc.referencesŻebrowski M., Hentai – współczesna Kamasutra wschodu. Geneza powstania oraz analiz gatunku, [w:] Miłość po japońsku, red. M. Dudek, W. Krupska, A. Sieradzka, Kraków 2014, s. 21-30.pl_PL
dc.referencesZhang G., Mignone M., Exchanges and Parallels between Italy and East Asia, Cambridge 2020.pl_PL
dc.referencesŻmijewski T., Bydgoski klub fantastyki..., „Express Bydgoski”, 1999, nr 161 (2347), s. 7.pl_PL
dc.referencesŻyła A., Charakterystyka azjatyckiego modelu rozwoju gospodarczego w świetle teorii oraz doświadczeń krajów zaliczanych do pierwszej i drugiej generacji „azjatyckich tygrysów”, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, 2013, nr 2 (315), s. 459-470.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmscislaw@gmail.compl_PL
dc.contributor.authorEmaillukasz.reczulski@lib.uni.lodz.plpl_PL
dc.disciplinehistoriapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe