Show simple item record

dc.contributor.authorReczulski, Łukasz
dc.date.accessioned2023-10-17T19:58:14Z
dc.date.available2023-10-17T19:58:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-83-963463-7-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/48095
dc.descriptionEdycja poprawiona.pl_PL
dc.description.abstractPublikacja stanowi próbę opisania dziejów obecności japońskich komiksów i filmów animowanych w Polsce i omówienia procesu wchodzenia, a następnie zadamawiania się obu tych produktów w polskiej popkulturze oraz w obrębie naszej rodzimej przestrzeni medialnej. W pracy szczegółowo omówiono historię kinowej i telewizyjnej emisji japońskich filmów animowanych w naszym kraju oraz dzieje najstarszych polskich przedsiębiorstw zajmujących się dystrybucją i lokalizacją japońskiej popkultury. Ponadto, opisano w niej także proces kształtowania się polskiej społeczności fanów japońskich komiksów i filmów animowanych oraz obszernie scharakteryzowano większość form oddolnej fanowskiej działalności mających na celu jak najszersze rozpropagowanie japońskiej popkultury w naszym kraju.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherInstytut Archeologii Uniwersytetu Łódzkiego; Stowarzyszenie Naukowe Archeologów Polskich, Oddział w Łodzipl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectmangapl_PL
dc.subjectanimepl_PL
dc.subjectfandompl_PL
dc.subjectpopkulturapl_PL
dc.subjecthistoria popkulturypl_PL
dc.titleNarodziny i rozkwit Polskiej Rzeczypospolitej Mangowejpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number295pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWydział Filozoficzno-Historyczny Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.contributor.authorAffiliationBiblioteka Humanistyczna Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.referencesAbramczyk E., Fantastyka siedzi w głowie, „Gazeta Pomorska”, 1999, nr 280 (15593), s. 13.pl_PL
dc.referencesAlberska A., Polityka gromadzenia, opracowywania i przechowywania dokumentów życia społecznego, [w:] Dokumenty życia społecznego w badaniach i praktyczne ich wykorzystanie: materiały z ogólnopolskiej konferencji „Dokumenty życia społecznego w badaniach i praktyczne ich wykorzystanie” Wrocław, 6-7 października 2016 r., Warszawa 2017, s. 65-72.pl_PL
dc.referencesAllor (pseudonim), Internet. Odwiedź te strony, „Kawaii”, 2003, nr 7 (47), s. 21.pl_PL
dc.referencesAllor (pseudonim), Zadupie 99, „Kawaii”, 1999, nr 6 (22), s. 69.pl_PL
dc.referencesAM (pseudonim), Prawie naga czarodziejka, „Dziennik Polski”, 1998, nr 16337 (104), s. 17.pl_PL
dc.referencesAmbroży T., Piwowarski J., Badeński S., Polski Związek Ju-jitsu a bezpieczeństwo: sprawność, skuteczność, organizacja, Kraków 2013.pl_PL
dc.referencesAnaszko D., Rozwój i organizacja rynku wideo w Polsce, „Przegląd Biblioteczny”, 1997, z. 2/3 (102), s. 225-240.pl_PL
dc.referencesAngel Rinoa (pseudonim), MaXxX (pseudonim), Otakizm, „Kawaii”, 2001, nr 3 (31), s. 60-61.pl_PL
dc.referencesAnna von Dracula (pseudonim), Redakcja mdleje, „Gambler”, 1996, nr 4 (29), s. 70.pl_PL
dc.referencesBamber B., Jestem yaoistką, „Zeszyty Komiksowe”, 2013, nr 1 (13), s. 112-113.pl_PL
dc.referencesBany (pseudonim), Manga rulet!, „Gambler”, 1996, nr 8 (33), s. 58.pl_PL
dc.referencesBaran D., Internet w Polsce, [w:] Polski system medialny 1989-2011, red. K. Pokorna-Ignatowicz, Kraków 2013, s. 75-92.pl_PL
dc.referencesBarret (pseudonim), Nowakowski W., Polski anime guide, [w:] Kompedium Kawaii, nr 3, red. P. Musiałowski, Wrocław 2001, s. 148-198.pl_PL
dc.referencesBartolotta K. L., Anime: Japanese Animation Comes to America, New York 2018.pl_PL
dc.referencesBatorski D., Korzystanie z internetu – przemiany i konsekwencje dla użytkowników, [w:] Re: Internet - społeczne aspekty medium, red. Ł. Jonak, P. Mazurek, M. Olcoń, Warszawa 2006, s. 119-152.pl_PL
dc.referencesBazyl (pseudonim), Mała Duża impreza, czyli co się działo na MnS4, „Kawaii”, 1998, nr 10 (16), s. 40-42.pl_PL
dc.referencesBazyl (pseudonim), Fandominacja, część 1, „Kawaii”, 1998, nr 11 (16), s. 50.pl_PL
dc.referencesBazyl (pseudonim), Fandominacja i część 2, „Kawaii”, 1999, nr 1 (17), s. 56-57.pl_PL
dc.referencesBazyl (pseudonim), Fandominacja, „Kawaii”, 1999, nr 4-5 (19), s. 54-55.pl_PL
dc.referencesBazyl (pseudonim), Fandominacj część czwarta czyli dzieci na sieci, „Kawaii” 1999, nr 5 (21), s. 63.pl_PL
dc.referencesBeaty B., Woo B., The Greatest Comic Book of All Time: Symbolic Capital and the Field of American Comic Books (Palgrave Studies in Comics and Graphic Novels), New York 2016.pl_PL
dc.referencesBelka R., Intel Outside III raport, „Amiga Computer Studio”, 1996, nr 6 (6), s. 41.pl_PL
dc.referencesBelka R., Raport z Intel Outside 4, „Amiga Computer Studio”, 1997, nr 6 (14), s. 44-45.pl_PL
dc.referencesBikont A., Kocięba-Żabski P., Kanał Polonia, „Gazeta Wyborcza”, 1993, nr 265 (1344), s. 16-18.pl_PL
dc.referencesBM (pseudonim), Polonia 1 w co piątym domu, „Rzeczpospolita”, 1993, nr 120 (3464), s. 4.pl_PL
dc.referencesBolałek R., Trzy pokolenia fanów mangi, „Zeszyty Komiksowe”, 2012, nr 1 (13), s. 4-9.pl_PL
dc.referencesBooth P., Augmenting Fan/Academic Dialogue: New Directions in Fan Research, „Journal of Fandom Studies”, 2013, nr 1 (2), s. 119-138.pl_PL
dc.referencesBorowiecka A., Kalendarium województwa włocławskiego za rok 1997, „Zapiski Kujawsko-Dobrzyńskie”, 1999, nr 13, s. 417-455.pl_PL
dc.referencesBouissou J. M., Pellitteri M., Weinkauff B. D., Beldi A., Manga in Europe: A Short Study of Market and Fandom, [w:] Manga. An Anthology of Global and Cultural Perspectives, red. T. Johnson-Woods, New York 2010.pl_PL
dc.referencesBraun J., W telewizji pokazali, „Gazeta Wyborcza”, 1997, nr 260 (2553), s. 10.pl_PL
dc.referencesBrophy P., Manga Impact: The World of Japanese Animation, Londyn 2010.pl_PL
dc.referencesBrzost D., Kobus A., Marek K., Markocki M., Aneks. Słownik podstawowych pojęć funkcjonujących w fandomie mangi i anime, [w:] Chińskie Bajki. Fandom mangi i anime w Polsce, red. D. Burszta, A. Kobus, K. Marek, Toruń 2019, s. 201-206.pl_PL
dc.referencesBrzost D., Kobus A., Marek K., Markocki M., Recepcja japońskiej popkultury w Polsce. Próba wyjścia poza paradygmat antropologiczny, [w:] Chińskie Bajki. Fandom mangi i anime w Polsce, red. D. Burszta, A. Kobus, K. Marek, Toruń 2019, s. 7-18.pl_PL
dc.referencesBujak M., Gravity 97, „Amiga Magazyn”, 1997, nr 11 (63), s. 50-51.pl_PL
dc.referencesBurdzik T., Hentai – Erotyka z mangi i anime, „Kultura i Edukacja” 2014, nr 3 (103), s. 340-353.pl_PL
dc.referencesBurdzik T., Hentai – seks z japońskiej kreskówki, [w:] Seksualność człowieka. Wybrane zagadnienia, red. G. Iniewicz, M. Mijas, Kraków 2011, s. 43-52.pl_PL
dc.referencesBurdzik T., Japoński softpower: wykorzystanie kultury w budowaniu pozycji Japonii na arenie międzynarodowej, „Kultura-Historia-Globalizacja”, 2018, nr 5 (23), s. 29-38.pl_PL
dc.referencesC (pseudonim), Zdobywca kosmosu, „Cinema Press Video”, 1991, nr 5 (15), s. 26.pl_PL
dc.referencesCazacu A. N., Anime culture in Romania – environment to promote manga comics, „Journal of Romanian Literary Studies, 2016, nr 8, s. 544-545.pl_PL
dc.referencesChaciński B., Manga–1, „Fantastyka”, 1997, nr 5 (176), s. 17-24.pl_PL
dc.referencesChaciński B., Manga–2, „Fantastyka”, 1997, nr 6 (177), s. 17-24.pl_PL
dc.referencesChaciński B., Uciecha z obciachu i urok nostalgii, „Polityka”, 2010, nr 38(2774), s. 63.pl_PL
dc.referencesChaciński M., Alicja w krainie mangi, „Polityka”, 2003, nr 14 (2395), s. 59-60.pl_PL
dc.referencesChmielewski Ł., Konwent Wyobraźni, „Gazeta Pomorska”, 2000, nr 153 (15771), s. 6.pl_PL
dc.referencesChojnacki J., Polski komiks inspirowany mangą. Kompendium, „Zeszyty Komiksowe”, 2012, nr (1) 13, s. 22-25.pl_PL
dc.referencesChruszczewski Cz., Konstruktywna rola fantastyki naukowej, „Nowe Drogi: czasopismo społeczno-polityczne” 1976, nr 10, s. 171-174.pl_PL
dc.referencesCitko M. K., „Kraj Kwitnącej Wiśni” czy „kraina kosmitów”? Wizerunek Japonii w polskich mediach, „Media i Medioznawstwo”, 2011, nr 4 (4), s. 25-54.pl_PL
dc.referencesClements J., Schoolgirl Milky Crisis. Adventures in the Anime and Manga Trade, London 2009.pl_PL
dc.referencesClements J., McCarthy H., The Anime Encyclopedia: A Guide to Japanese Animation Since 1917. Revised and Expanded Edition, Berkeley 2006.pl_PL
dc.referencesCoach (pseudonim), list [w dziale: Listy Kawaii], „Kawaii”, 1998, nr 7 (12), s. 61.pl_PL
dc.referencesCrînguţa-Irina P., Japanese popular culture and its impact on Romanian cultural space, „Romanian Journal of Sociology”, 2014, nr 1-2, s. 65-84.pl_PL
dc.referencesCzaplińska A., Siuda P., Fandomy jako element ruchu społecznego „wolnej kultury”, czyli prawo autorskie a produktywność fanów, [w:] Homo Creator czy Homo Ludens? Twórcy - internauci - podróżnicy, red. W. Muszyński, M. Sokołowski, Toruń 2008, s. 50-60.pl_PL
dc.referencesCzubkowska S., Japońska Zaraza, czyli jak zbudowaliśmy drugą Japonię, „Przekrój”, 2007, nr 36 (3246), s. 60-64.pl_PL
dc.referencesDamoto S., Japoński komiks i literatura włoska: „Dantejskie” dzieła Go Nagai-ego, [w:] Komiks i jego konteksty, red. I. Kiec, M. Traczyk, Poznań 2014, s. 121-130.pl_PL
dc.referencesDmitruk N., Fanki „yaoi” na gruncie polskim. Miejsce „yaoistki” w fandomie mangi i anime, [w:] Chińskie Bajki. Fandom mangi i anime w Polsce, red. D. Burszta, A. Kobus, K. Marek, Toruń 2019, s. 117-136.pl_PL
dc.referencesDobek-Ostrowska B., Przemiana systemu medialnego w Polsce po 1989 r. Tło procesów transformacyjnych, [w:] Z badań nad przemianami politycznymi w Polsce po 1989 roku, red. S. Dąbrowski, B. Rogowska, Wrocław 1998, s. 37-50.pl_PL
dc.referencesDobroczyński B., Pikachu pokaż rogi, „Tygodnik Powszechny”, 2001, nr 11 (2697), s. 5.pl_PL
dc.referencesDoczekalska A., Tkaczyk J., Postawy konsumentów dóbr kultury w Internecie wobec prawa autorskiego na przykładzie fanów mangi, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, 2016, z. 1 (45), s. 105-112.pl_PL
dc.referencesDudek K., Kultura w ćwierćwieczu transformacji, „Kultura i Rozwój”, 2015, nr 0 (0), s. 66-75.pl_PL
dc.referencesDziatkiewicz Ł., Japończycy robią wielkie oczy, „Przekrój”, 1998, nr 47 (2787), s. 32-33.pl_PL
dc.referencesDżoasia (pseudonim), Baka Y2K, „Kawaii”, 2002, nr 1 (35), s. 69.pl_PL
dc.referencesDżoasia (pseudonim), Fandorama. Sailor Moon forewer, „Kawaii”, 2001, nr 6 (34), s. 52-53.pl_PL
dc.referencesDżordż (pseudonim), Uwaga! Tania sensacja, „Kawaii”, 2003, nr 5 (45), s. 58-60.pl_PL
dc.referencesEvans A., Stasi M., Desperately seeking methodology: New directions in fan studies research, „Participations. Journal of Audience and Reception Studies”, 2014, nr 2 (23), s. 4-23.pl_PL
dc.referencesFelicjan (pseudonim), Trzeba zabić te filmy, „Trybuna Śląska”, 1996, nr 209 (17299), s. 14.pl_PL
dc.referencesFilip Renifer (pseudonim), Jeszcze Manga, „Gambler”, 1995, nr 12 (25), s. 56.pl_PL
dc.referencesFirlej-Buzon A., Historia polskich fanzinów, „Acta Universitatis Wratislaviensis”, Bibliotekoznawstwo, 1998, nr 21 (2053), s. 45-56.pl_PL
dc.referencesFortuna G., Rynek wideo w Polsce, „IMAGES The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication”, 2013, nr 2 (22), s. 27-43.pl_PL
dc.referencesG (pseudonim), Wybawca Ziemi, „Cinema Press Video”, 1991, nr 5 (15), s. 26.pl_PL
dc.referencesGawroński T. S., Niewada A., Waneko. Drapieżny Kocurek jesienną porą, „Kawaii”, 1999, nr 6 (22), s. 54.pl_PL
dc.referencesGawroński T., Czarodziejka od Mazur po Stodołę, [w:] Manga po polsku, red. W. Sellmann, Warszawa 2003, s. 3-4.pl_PL
dc.referencesGawroński T., Echa Rzeczpospolitej pirackiej, „Kawaii”, 1998, nr 7 (12), s. 5.pl_PL
dc.referencesGawroński T., Konwenty*Konwenty, „Kawaii”, 2000, nr 1 (23), s. 7.pl_PL
dc.referencesGawroński T., Rzeczpospolita piracka, „Kawaii”, 1998, nr 5 (10), s. 56-57.pl_PL
dc.referencesGawroński T., Sad Eyes, „Kawaii”, 2000, nr 4 (26), s. 10.pl_PL
dc.referencesGawroński T., Świat Mangi 3, „Kawaii”, 1998, 5 (10), s. 50-51.pl_PL
dc.referencesGhost (pseudonim), Kryptonim: Robotech, „Kawaii”, 1997, nr 3 (3), s. 4-5.pl_PL
dc.referencesGK (pseudonim), Spryciarka, „Cinema Press Video”, 1993, nr 2 (36), s. 70.pl_PL
dc.referencesGK (pseudonim), Spryciarz, „Cinema Press Video”, 1992, nr 11 (33), s. 65.pl_PL
dc.referencesGlan Anonim (pseudonim), MAAAANGAAAAA!!!, „Gambler”, 1995, nr 10 (23), s. 65.pl_PL
dc.referencesGłownia D., Polisemiczne potwory: Kaijūeiga jako nośnik treści społeczno- politycznych. Casus Godzilli, „Litteraria Copernicana”, 2014, nr 2 (14), s. 225-243.pl_PL
dc.referencesGodzic W., Rozumieć telewizję, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesGoldberg W., The Manga Phenomenon in America, [w:] Manga. An Anthology of Global and Cultural Perspectives, red. T. Johnson-Woods, New York 2010, s. 281-296.pl_PL
dc.referencesGórecki M., Intel Outside 2, „Secret Service”, 1995, nr 10 (28), s. 12.pl_PL
dc.referencesGórski A., Jak ze złego snu, „Polityka”, 1997, nr 51 (2121), s. 66.pl_PL
dc.referencesGórski A., Wielkookie Lolitki i Samuraje. Manga atakuje, „Polityka”, 1998, nr 15 (2136), s. 62-63.pl_PL
dc.referencesGravett P., Manga. Sixty Years of japanesse Comics, New York 2004.pl_PL
dc.referencesGroth G., Black and White and Dead All Over, „The Comics Journal”, 1987, nr 3 (116), s. 8-12.pl_PL
dc.referencesGrzybkowska D., Gry fabularne - ontologia, komunikacja, zjawisko społeczno- kulturowe, „Literatura Ludowa”, 2001, nr 3 (45), s. 11-28.pl_PL
dc.referencesGrzybkowska D., Gry fabularne - RPG. Nowy „gatunek” folkloru?, [w:] Genologia literatury ludowej. Studia folklorystyczne, rec. A. Mianecki, V. Wróblewska, Toruń 2002, s. 171-184.pl_PL
dc.referencesHAM (pseudonim), Perswazje i wycinki, „Polityka”, 1998, nr 4 (2125), s. 52.pl_PL
dc.referencesHazuki (pseudonim), Attacker You! Pojedynek aniołów, „Kawaii”, 2001, nr 4 (32), s. 62-63.pl_PL
dc.referencesHibszer J., Dokumenty życia społecznego w Bibliotece Teologicznej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Zarys problematyki, „Fides. Biuletyn Bibliotek Kościelnych”, 2013, nr 1 (36), s. 89-92.pl_PL
dc.referencesHills M., Fan Cultures (Sussex Studies in Culture and Communication), London-New York 2002.pl_PL
dc.referencesHuzarska-Szumiec M., Magia kreskówek, „Przekrój”, 1996, nr 28 (2664), s. 17.pl_PL
dc.referencesIglesias J. A. S., The Anime Connection. Early Euro-Japanese Co-Productions and the Animesque: Form, Rhythm, Design, [w:] Japanese Media Cultures in Japan and Abroad Transnational. Consumption of Manga, Anime, and Media-Mixes, red. M. Hern´andez-P´erez, Basel-Beijing-Wuhan-Barcelona-Belgrade 2019, s. 115-125.pl_PL
dc.referencesJ.S. (pseudonim), Manga – baśń komiksowa, „Kurier Lubelski”, 1997, nr 254 (10348), s. 6.pl_PL
dc.referencesJadwiszczok-Molencka H., Molencki J., Patrzeć, widzieć, interpretować. O kompetencjach interpretacyjnych odbiorców japońskich filmów animowanych, [w:] Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczych, red. J. Dziewit, M. Kołodziej, A. Pisarek, Katowice 2016, s. 197-228.pl_PL
dc.referencesJankowiak D., Fan fiction – wolność czy samowola? Między własnością intelektualną, twórcą a miłośnikami, [w:] Wybory popkultury. Relacje kultury popularnej z polityką, ideologią i społeczeństwem, red. K. Kowalczyk, J. Płoszaj, Wrocław 2014, s. 42-52.pl_PL
dc.referencesJankowiak J., Ojczyzna – włoszczyzna, „Gazeta Telewizyjna”, 1993, nr (265), s. 23.pl_PL
dc.referencesJarmołowicz W., Piątek D., Polska transformacja gospodarcza. Przesłanki – przebieg – rezultaty, [w:] W poszukiwaniu nowego ładu ekonomicznego, red. S. Owsiak, A. Pollok, Warszawa 2013, s. 71-80.pl_PL
dc.referencesJastrzębski M., Roliński A., O problemach związanych z opracowaniem bibliograficznym wydawnictw drugiego obiegu, „Biuletyn Biblioteki Jagiellońskiej”, 1995, nr 1/2 (45), s. 252-264.pl_PL
dc.referencesJędrzejczyk P., Pampuch M., Intel Outside (?) 4, „Amiga Magazyn”, 1997, nr 9 (61), s. 50-52.pl_PL
dc.referencesJetboy (pseudonim), Intel Outside Party I. Warszawa ‘94, „Comodore & Amiga”, 1994, nr 10 (34), s. 8.pl_PL
dc.referencesJetboy (pseudonim), PRIMAVERA PARTY V2.0, „Commodore & Amiga”, 1995, nr 6 (41), s. 21.pl_PL
dc.referencesJonak Ł., Wojny w IRC jako przykład społecznej konstrukcji technologii, [w:] Re: Internet - społeczne aspekty medium, red. Ł. Jonak, P. Mazurek, M. Olcoń, Warszawa 2006, s. 99-115.pl_PL
dc.referencesJóźwiak-Rodan P., Fusion 99. Konwent miłośników fantastyki, RPG, mangi i anime, „Łowca Wyobraźni”, 2000, nr 1 (4), s. 5.pl_PL
dc.referencesJuraszek G., Dwa w jednym, „Amiga Magazyn”, 1998, nr 10 (74), s. 16-19.pl_PL
dc.referencesJuza M., Elitarne i masowe formy komunikacyjnego wykorzystania internetu, [w:] Re: Internet - społeczne aspekty medium, red. Ł. Jonak, P. Mazurek, M. Olcoń, Warszawa 2006, s. 43-76.pl_PL
dc.referencesJuza M., Między wolnością a nadzorem. Internet w zmieniającym się społeczeństwie, Warszawa 2019.pl_PL
dc.referencesJuza, M. Perspektywy Rozwoju kultury popularnej w obliczu nowych mediów, [w:] Oblicza nowych mediów, red. A. Ogonowska, Kraków 2011, s. 11-30.pl_PL
dc.referencesK.-chan (pseudonim), AICON 2003, „MANGAzyn”, 2003, nr 1 (1), s. 91.pl_PL
dc.referencesKacsuk Z., Subcultural entrepreneurs, path dependencies and fan reactions: The case of NARUTO in Hungary, [w:] Intercultural Crossovers, Transcultural Flows: Manga/Comics. Global Manga Studies, vol. 2, red. J. Berndt, Kyoto 2012, s. 17-32.pl_PL
dc.referencesKajtoch W., Co to jest zin?, „Ulica Wszystkich Świętych. Miesięcznik Mail Artu”, 2001, nr 7 (21), s. 4.pl_PL
dc.referencesKalen F.S. E., Mostly Manga: A Genre Guide to Popular Manga, Manhwa, Manhua, and Anime, Santa Barbara-Denver-Oxford 2012.pl_PL
dc.referencesKamińska-Szmaj I., (red), Słownik wyrazów obcych, Wrocław 2001.pl_PL
dc.referencesKamrowska A., Przemoc po japońsku, „Kultura Popularna”, 2002, nr 2 (3), s. 107-110.pl_PL
dc.referencesKarczewski T., Manga Naga, „CKM”, 1999, nr 5 (11), s. 80–83.pl_PL
dc.referencesKasiński P., Tkaczyk W., Festiwal z roku na rok, [w:] 25 Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier, red A. Radoń, Łódź 2014, s. 11-85.pl_PL
dc.referencesKasiński P., Wyraźny wpływ UFO i Birka, „Zeszyty Komiksowe”, 2003, nr 2 (16), s. 64-68.pl_PL
dc.referencesKaszkowiak Ł., Badanie subkultur w Internecie na przykładzie społecznego świata fantastyki, „Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy”, 2017, nr 2 (23), s. 167-178.pl_PL
dc.referencesKaszkowiak Ł., Społeczny świat polskich fanów fantastyki, „Opuscula Sociologica”, 2015, nr 4 (14), s. 31-42.pl_PL
dc.referencesKelts R., Japana merica: How Japanese Pop Culture Has Invaded the U.S., New York 2006.pl_PL
dc.referencesKinsella S., Adult Manga. Culture and Power in Contemporary Japanese Society, Honolulu 2000.pl_PL
dc.referencesKnobel M., Lankshear C., Lewi M., AMV remix: Do-it-yourself anime music videos, [w:] DIY Media: Creating, Sharing and Learning with New Technologies, red. M. Knobel, C. Lankshear, New York Washington 2010, s. 205-229.pl_PL
dc.referencesKobus A., Fanowskie praktyki autorskie. Rewolucja autorstwa zbiorowego, „Artes Humanae”, 2018, nr 1 (3), s. 9-26.pl_PL
dc.referencesKobus A., Opowiadanie „yaoi”. Hybrydowe gatunki w polskiej twórczości fanowskiej, [w:] Chińskie Bajki. Fandom mangi i anime w Polsce, red. D. Burszta, A. Kobus, K. Marek, Toruń 2019, s. 157-180.pl_PL
dc.referencesKonecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesKonsolite (pseudonim), OOZK V, „Secret Service”, 1999, nr 2 (65), s. 115.pl_PL
dc.referencesKonsolite(pseudonim),Relacja z SMD 2, „Secret Service”, 1999, nr 4 (67), s. 112-113.pl_PL
dc.referencesKonsolite (pseudonim), Świat Mangi 4, „Secret Service”, 1998, nr 12 (63), s. 127, 130-131.pl_PL
dc.referencesKordzińska-Nawrocka I., Manga, anime i gry wideo, czyli trzy święte skarby (sanshu no jingi) japońskiego przemysłu kreatywnego, [w:] Tradycja w kulturze popularnej Japonii, red. I. Kordzińska- Nawrocka, A. Kozyra, Warszawa 2017, s. 85-97.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., 680XX Convention, „Amiga Magazyn”, 1993, nr 10 (14), s. 40.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Costume Play czyli maskarada, „Animegaido”, 1998, nr 1 (4), s. 26-27.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Jak powstaje Demo?, „Amiga Magazyn”, 1994, nr 1 (17), s. 13.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Manga Room, „Secret Servic”, 1995, nr 11 (29), s. 82-83.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Manga Room, „Secret Servic”, 1996, nr 11 (40), s. 97-99.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Manga Room, „Secret Servic”, 1996, nr 3 (33), s. 81-83.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Manga Room, „Secret Service”, 1995, nr 12 (30), s. 82-83.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Manga Room, „Secret Service”, 1996, nr 4 (34), s. 81-83.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Manga Room, „Secret Service”,1996, nr 9 (38), s. 97-99.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Manga Room, „Secret Service”, 1996, nr 1 (31), s. 82-83.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Manga Room, „Secret Service”, 1996, nr 6 (36), s. 80, 82-83.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Manga! „Gambler”, 1995, nr 2 (15), s. 56-58.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Mangowe przecieki!, „Secret Service”, 1997, nr 5 (46), s. 82-83.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Nowości, „Secret Service”, 1997, nr 2 (43), s. 97.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Nowości, „Secret Service”, 1997, nr 3 (44), s. 94-95.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., OOZK4 #anime-pl, „Animegaido”, 1998, nr 2 (9), s. 30-31.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Scena na targach „World of Commodore”, „Amiga Magazyn”, 1993, nr 3 (7), s. 52.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Tricki w protrackerze, „Amiga Magazyn”, 1993, nr 7 (11), s. 28.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., Wieża Babel, !, „Amiga Magazyn”, 1994, nr 6 (22), s. 90.pl_PL
dc.referencesKorzeniewski R., You cen’t beat thefeeling!, „Amiga Magazyn”, 1994, nr 3 (19), s. 56.pl_PL
dc.referencesKościuch A., Konwent jako karnawał fanów mangi i anime, „Okolice. Rocznik Etnologiczny”, 2009, nr 1 (7), s. 27-51.pl_PL
dc.referencesKosiński T., Soft czy hard power? Japońska polityka zagraniczna przed wyborami, [w:] Japoński softpower. Wpływ Japonii na kulturę zachodnią, red. A. Wosińska, Toruń 2010, s. 29-40.pl_PL
dc.referencesKossakowski A., Polski film animowany 1945-1974, Warszawa 1977.pl_PL
dc.referencesKossowski P., Dziecko i reklama telewizyjna, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesKostyła J., Mangamania, „Wprost”, 1998, nr 41 (828), s. 74.pl_PL
dc.referencesKotrych M., Musiałowski P., Anime w Polsce. Narodziny fandomu, „Kawaii”, 2018, nr 3 (46), s. 76-80.pl_PL
dc.referencesKowalczuk Ł., TM–SEMIC. Największe komiksowe wydawnictwo lat dziewięćdziesiątych w Polsce, Poznań 2013.pl_PL
dc.referencesKowalczyk I., Czym jest manga, „Kurier Lubelski”, 1997, nr 248 (10342), s. 8.pl_PL
dc.referencesKowalczyk K., Makon, „Kawaii”, 2002, nr 4 (38), s. 52-53.pl_PL
dc.referencesKoyama-Richard B., Manga. 1000 lat historii, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesKoziczyński B., 333 popkultowe rzeczy... Lata 90., Poznań 2011.pl_PL
dc.referencesKoziczyński B., 333 popkultowe rzeczy... PRL, Poznań 2007.pl_PL
dc.referencesKozłowski T., Manga w Delmenhorst. Niemiecka wystawa lubelskiego komiksu, „Kurier Lubelski”, 1998, nr 267 (10661), s. 6.pl_PL
dc.referencesKról Artur (pseudonim), Śladem naszych publikacji. „Mang(i)a seksu, czyli nienasycenie po japońsku”, „Angora”, 1998, nr 44 (438), s. 19.pl_PL
dc.referencesKról R., Japońskie fascynacje, czyli Japonia oczami polskiego dziecka schyłku doby socjalizmu, [w:] Japonia w oczach Polaków, t. II, red. J. Włodarski, K. Zeidler, Gdańsk 2009, s. 237-242.pl_PL
dc.referencesKrzyżanowska J., „Otaku” – zarys znaczenia terminu, [w:] Chińskie Bajki. Fandom mangi i anime w Polsce, red. D. Burszta, A. Kobus, K. Marek, Toruń 2019, s. 19-36.pl_PL
dc.referencesKsiążek R., Inwazja kieszonkowych potworów, „Polityka”, 2001, nr 8 (2286), s. 84-85.pl_PL
dc.referencesKubik J., Japońskie komiksy czytają wszyscy, „Express Ilustrowany”, 1983, nr 209 (3418), s. 4.pl_PL
dc.referencesKurski J., Przepraszam, czy tu zabijają, „Gazeta Wyborcza”, 1994, nr 283 (1667), s. 14-15.pl_PL
dc.referencesKwiecień P., IRC – sieciowe CB Radio, „Panorama Oleśnicka: tygodnik Ziemi Oleśnickiej”, 1998, nr 38 (378), s. 13.pl_PL
dc.referencesKyoshiro (pseudonim), Chwila na kanale – flashback z #animepl, [w:] Kompendium Secret Service, red. A. Cwalina, Warszawa 1998, nr 3, s. 55-57.pl_PL
dc.referencesLadd F., Deneroff H., Astro Boy and Anime Come to the Americas: An Insider’s View of the Birth of a Pop Culture Phenomenon, Jefferson 2009.pl_PL
dc.referencesLech A., Leksykon Manga & Anime. T. 1. A-K, Szczecin 2004.pl_PL
dc.referencesLech A., Leksykon Manga & Anime. T. 2. L-Z, Szczecin 2004.pl_PL
dc.referencesLeonard S., Progress against the law: Anime and fandom, with the key to the globalization of culture, „International Journal of Cultural Studies”, 2005, nr 3 (8), s. 281-305.pl_PL
dc.referencesLifter (pseudonim), Polskie Ziny Dyskowe, cz. 1, „Amiga Magazyn”, 1993, nr 8 (12), s. 16-19.pl_PL
dc.referencesLifter (pseudonim), Polskie Ziny Dyskowe, cz. 2, „Amiga Magazyn”, 1993, nr 9 (13), s. 55-57.pl_PL
dc.referencesLipowy R., Manga – cóż to jest, „AQQ”, 1997, nr 2 (14), s. 26.pl_PL
dc.referencesLisowska-Magdziarz M., Fandom dla początkujących. Część I. Społeczność i wiedza, Kraków 2017.pl_PL
dc.referencesLisowska-Magdziarz M., Fandom dla początkujących. Część II. Tożsamość i twórczość, Kraków 2018.pl_PL
dc.referencesŁopuszański P., PRL w stylu pop, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesŁuk (pseudonim), Pierwsza manga w języku polskim. Aż do nieba, „AQQ”, 1997, nr 1 (13), s. 24.pl_PL
dc.referencesŁukaszczyk T., Goła bajka, „Gazeta w Krakowie”, 1998, nr 2447 (104), s. 4.pl_PL
dc.referencesŁukaszczyk T., Goła czarodziejka, „Gazeta w Krakowie”, 1998, nr 2449 (106), s. 8.pl_PL
dc.referencesM (pseudonim), Niegłupi Konwent. BAKA, „Kawaii”, 2005, nr 1 (60), s. 37.pl_PL
dc.referencesNicińska M., Indywidualne wywiady pogłębione i zogniskowane wywiady grupowe – analiza porównawcza, „ASK. Społeczeństwo, badania, metody”, 2000, nr 1 (8), s. 39-50.pl_PL
dc.referencesMAK (pseudonim), Wieczór potwora, „Gazeta Wyborcza”, 1997, nr 294 (2587), s. 1.pl_PL
dc.referencesMAK (pseudonim), Zabójcze błyski, „Gazeta Wyborcza”, 1997, nr 295 (2588), s. 10.pl_PL
dc.referencesMAŁ (pseudonim), Bajki dla dorosłych, „Gazeta w Bydgoszczy”, 1998, nr 2248 (289), s. 3.pl_PL
dc.referencesMalone P. M., The Manga Publishing Scene in Europe, [w:] Manga. An Anthology of Global and Cultural Perspectives, red. T. Johnson-Woods, New York 2010, s. 315-331.pl_PL
dc.referencesMały małż Tori-mi (pseudonim), Yokkon 3 – Scrapyard 2001, „Kawaii”, 2001, nr 4 (32), s. 68-69.pl_PL
dc.referencesMarak K., Mangi „yaoi” w Polsce. Charakterystyka fandomu, [w:] Chińskie Bajki. Fandom mangi i anime w Polsce, red. D. Burszta, A. Kobus, K. Marek, Toruń 2019, s. 137-156.pl_PL
dc.referencesMarecki P., (red), Tekstylia bis. Słownik młodej polskiej kultury, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesMatałowski J., Telewizja, „Polityka”, 1993, nr 34 (1894), s. 23.pl_PL
dc.referencesMazur W., Historyczne fora dyskusyjne. Społeczne tworzenie dyskursu o przeszłości w przestrzeni komunikacyjnej Internetu, [w:] Przeszłość we współczesnej narracji kulturowej. Studia i szkice kulturoznawcze, t. 1, red. P. Biliński, Kraków 2011, s. 169-182.pl_PL
dc.referencesMazurek P., Internetowa grupa dyskusyjna, „Kultura i Społeczeństwo”, 2003, nr 1 (47), s. 103–124.pl_PL
dc.referencesMikołajewska B., Manga łowi Agę, „Polityka”, 2001, nr 12 (2250), s. 80-82.pl_PL
dc.referencesMinorczyk-Cichu A., Wielkie oczy mangi, „Dziennik Zachodni”, 1999, nr 62 (16317), s. 32.pl_PL
dc.referencesModrzejewska B., W sieci Grauso, „Rzeczpospolita”, 1993, nr 237 (3581), s. 8.pl_PL
dc.referencesMonaco J., Memory work, autoethnography and the construction of a fan-ethnography, „Participations. Journal of Audience and Reception Studies”, 2010, nr 1 (14), s. 102-142.pl_PL
dc.referencesMr. Root (pseudonim), Pegaz (pseudonim), Świat Mangi 3. Maskarada po polsku, „Secret Service”, 1998, 7-8 (59), s. 110-111.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Anime w RTL7, „Kawaii”, 2000, nr 3 (25), s. 11.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Asucon, „Kawaii”, 1999, nr 4 (20), s. 68.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Asucon 2, „Kawaii”, 2000, nr 1 (23), s. 54.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Asucon 3, „Kawaii”, 2000, nr 3 (25), s. 64-65.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Cosmic Manga 2, „Kawaii”, 1999, nr 6 (22), s. 68.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Dzień z Sailor Moon 3, „Kawaii”, 2000, nr 4 (26), s. 64.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., First Impact, „Kawaii”, 1999, nr 6 (22), s. 67.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Kawaii wspomnienia, „Kawaii”, 2018, nr 3 (46), s. 96-98.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Księżniczka Mononoke w polskich kinach, „Kawaii”, 2000,pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Manga i satanizm, „Kawaii”, 2001, nr 1 (29 ), s. 6.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Manga ni Muchiu, „Kawaii”, 1999, nr 5 (21), s. 65.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Manga ni Muchiu 2, „Kawaii”, 2000, nr 1 (23), s. 54.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Mangamix, „Kawaii”, 2001 nr 3 (31), s. 47.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Mangaya, „Kawaii”, 2000, nr 2 (24), s. 13.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Nowe pozycje z Waneko, „Kawaii”, 2001, nr 1 (29), s. 6.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Planet Manga zmienia właściciela, „Kawaii”, 2000, nr 3 (25), s. 10.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Pokemon w Polsacie!!!, „Kawaii”, 2000, nr 5 (27), s. 5.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Project A-Ko, „Kawaii”, 2000, nr 2 (24), s. 14-15.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Rejs w beczce po ogórkach, „Reset”, 2017, nr 1 (1), s. 76.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Singiel Yoshiko, Mako i Urehi!, „Kawaii”, 2000, nr 5 (27), s. 9.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Transformacja! Czyli tajemnica płci Zoltara, „Retro”, 2017, nr 2 (2), s. 48-49.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Wojownicy Maris, „Kawaii”, 1997, nr 2 (2), s. 6-7.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Wywiad z Yoshiko, Maki i Ureshi przeprowadzony 14.08.1999 we Włocławku na „First Impakcie”, „Kawaii”, 1999, nr 6 (22), s. 58.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Mietlicki D., Anime w TV, „Kawaii”, 1999, nr 4 (20), s. 4.pl_PL
dc.referencesMusiałowski P., Gawroński T. S., Anime w TV!, „Kawaii”, 1999, nr 6 (22), s. 4.pl_PL
dc.referencesNandi (pseudonim), Świat Mangi 6, „Kawaii”, 2000, nr 3 (25), s. 65pl_PL
dc.referencesNaruszewicz-Duchlińska A., Internetowe grupy dyskusyjne. Analiza językowa i charakterystyka gatunku, Olsztyn 2011.pl_PL
dc.referencesNawrot R., I stanie u drzwi Załoga G, „aleHistoria”, 2017, nr 51 (308), s. 7.pl_PL
dc.referencesNowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesNowak T., Bóle dojrzewania, rynek komiksowy w Polsce, „Magazyn Literacki Książki”, 2002, nr 7 (70), s. 5-7.pl_PL
dc.referencesNowak T., Sto tytułów i... pat rynkowy: Komiks w Polsce, „Magazyn Literacki Książki”, 2011, nr 9 (180), s. 19-25.pl_PL
dc.referencesNowak W, Labirynt’96, „Secret Service”, 1996, nr 5 (35), s. 11.pl_PL
dc.referencesNowak W, Z kraju, „Secret Service”, 1996, nr 4 (34), s. 6.pl_PL
dc.referencesNowakowski A., Fanzin SF. Artyści-Wydawcy-Fandom, Poznań 2017.pl_PL
dc.referencesNowakowski W., Black Knight, „SFera”, 1986, nr 2-3 (6-7), s. 26.pl_PL
dc.referencesNowakowski W., Black Knight Batto, „Kawaii”, 1998, nr 10 (15), s. 48-49.pl_PL
dc.referencesNowakowski W., Kot w butach, „Kawaii”, 1999, nr 2-3 (18), s. 42-43.pl_PL
dc.referencesNowakowski W., O „Akirze” jeszcze słów kilka, „Kawaii”, 1998, nr 2 (7), s. 40-41.pl_PL
dc.referencesNowakowski W., Shin-Nen-Kai ’98…, „Kawaii”, 1998, nr 4 (9), s. 52-53.pl_PL
dc.referencesNowakowski M., Szydłowski G., Pokemonomania, „Gazeta Warmii i Mazur”, 2001, nr 110 (2562), s. 1.pl_PL
dc.referencesNowakowski W., Z archiwum mangi i anime w Polsce. Black Knight Batto, „Kawaii”, 1998, nr 10 (15), s. 48-49.pl_PL
dc.referencesObajtek G., Rynek mangi w Polsce na przykładzie działalności wydawnictwa Waneko, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia”, 2018, nr 16, s. 177-193.pl_PL
dc.referencesOlech J., Pan Lis i tuzin potworów, „Gazeta Wyborcza”, 2000, nr 173 (3474), s. 17.pl_PL
dc.referencesOlech J., Pluszowi Zabójcy, „Tygodnik Powszechny”, 2001, nr 11 (2697), s. 5.pl_PL
dc.referencesOrliński W., Chrońcie dzieci przed zarazą, „Gazeta Telewizyjna”, 2000, nr (240), s. 6.pl_PL
dc.referencesOrlińska Z., Kamler M., Tajemnicza historia mangi, „Machina” 1998, nr 2 (23), s. 72-73.pl_PL
dc.referencesOrliński W., Świat należy do otaku, „Gazeta Wyborcza”, 1997, nr 166 (2459), s. 18.pl_PL
dc.referencesOstrowska M., Problemy rynku mangi w Polsce, „Toruńskie Studia Bibliologiczne”, 2013, nr 1 (10), s. 69-88.pl_PL
dc.referencesPacocha D., Porucznik Colombo wraca do Edenu, czyli co zmieniło się i zmieni w Polsacie, „Gazeta Telewizyjna”, 1995, nr (210), s. 2.pl_PL
dc.referencesPAP (pseudonim), Pornobajka, „Trybuna Śląska”, 1998, nr 104 (17801), s. 1.pl_PL
dc.referencesPawłowicz J., Manga ni Muchiu, „MANGAzyn”, 2004, nr 1 (2), s. 60-61.pl_PL
dc.referencesPawłowski T., Manga Natsu, „Gazeta Pomorska”, 1999, nr 183 (15508), s. 14.pl_PL
dc.referencesPB (pseudonim), Manga, Anime, Otake… „Express Ilustrowany”, 1997, nr 194 (20712), s. 13.pl_PL
dc.referencesPB (pseudonim), Pozdrowienia po japońsku, „Express Ilustrowany”, 1997, nr 248 (20766), s. 13.pl_PL
dc.referencesPB (pseudonim), Weekend z komiksem, „Express Ilustrowany”, 1997, nr 199 (20717), s. 13.pl_PL
dc.referencesPearson R., It’s Always 1895: Sherlock Holmes in Cyberspace, [w:] The Fan Fiction Studies Reader, red. K. Hellekson, K. Busse, Lowa City 2014, s. 44-60.pl_PL
dc.referencesPegaz [Waldemar Nowak], First Impakt, „New S Service”, 1999, nr 10 (72), s. 112-113.pl_PL
dc.referencesPegaz Ass (pseudonim), Singiel Miyu, „Secret Service”, 2001, nr 1 (86), s. 128.pl_PL
dc.referencesPegaz Ass (pseudonim), Mr. Root (pseudonim), Shin Nen Kai ‘98, „Secret Service”, 1998, nr 2 (54), s. 112-115.pl_PL
dc.referencesPellitteri M., Il boom deglianime in Italia 1978-1984: l’eccezionale successo dell’animazione giapponese, „Cabiria – Studi di Cinema”, 2015, nr 1 (179), s. 32-42.pl_PL
dc.referencesPellitteri M., Il drago e la saetta. Modelli, strategie e identità dell’immaginario giapponese, Latina 2008.pl_PL
dc.referencesPellitteri M., The Italian anime boom: The outstanding success of Japanese animation in Italy, 1978–1984, „Journal of Italian Cinema & Media Studies”, 2014, nr 2 (3), s. 363-381.pl_PL
dc.referencesPiątek T., Mang(i)a seksu, czyli nienasycenie po japońsku, „Angora”, 1998, nr 42 (436), s. 18-19.pl_PL
dc.referencesPiątek T., Mang(i)a seksu, czyli nienasycenie po japońsku, „Film”, 1998, nr 10, s. 130–132.pl_PL
dc.referencesPiątkowska E., Animowany film telewizyjny, „Aktualności Radiowo- Telewizyjne”, 1980, nr 19, s. 27-30.pl_PL
dc.referencesPindel T., Historie Fandomowe, Wołowiec 2019.pl_PL
dc.referencesPino (pseudonim), Gdzie ta Manga?!, „Gambler”, 1995, nr 8 (21), s. 58.pl_PL
dc.referencesPiotrek (pseudonim), Prosto z powodzi, „Gambler”, 1996, nr 11 (36), s. 33.pl_PL
dc.referencesPodgórski R. A., Metodologia badań socjologicznych. Kompendium wiedzy metodologicznej dla studentów, Olsztyn 2007.pl_PL
dc.referencesPokrzycka L., Romiszewska B., Oblicza polskich mediów po 1989 roku, Toruń 2008.pl_PL
dc.referencesPoliszczuk M., BAKA Y2K3, „MANGAzyn”, 2004, nr 1 (2), s. 60.pl_PL
dc.referencesPotocka E., Japonia w cieniu kryzysu. Przemiany wewnętrzne w ostatniej dekadzie XX w., [w:] Azja Wschodnia na przełomie XX i XXI wieku. Przemiany polityczne i społeczne, red. K. Gawlikowski, Warszawa 2004, s. 238-263.pl_PL
dc.referencesPress A., Livingstone S., Taking audience research into the age of new media: old problems and new challenges, [w:] Questions of Method in Cultural Studies, red. M. Schwoch, London 2006, s. 175-200.pl_PL
dc.referencesPRO (pseudonim), Bardzo atrakcyjna manga, „Gazeta Dolnośląska”, 2001, nr 228 (3252), s. 2.pl_PL
dc.referencesProdeua A., Flunt D., Non stop manga, „Gazeta Dolnośląska”, 2001, nr 229 (3253), s. 11.pl_PL
dc.referencesProkupek T., „Rosk”, „Trust” i ziny, „Zeszyty Komiksowe”, 2003, nr 2 (16), s. 44-45.pl_PL
dc.referencesPułka L., Kultura mediów i jej spektakle na tle przemian komunikacji społecznej i literatury popularnej, Wrocław 2004.pl_PL
dc.referencesRachubińska K., Nawet beksy mogą być bohaterkami. O emancypacyjnym potencjale „Czarodziejki z Księżyca”, [w:] Chińskie Bajki. Fandom mangi i anime w Polsce, red. D. Burszta, A. Kobus, K. Marek, Toruń 2019, s. 95-116.pl_PL
dc.referencesRanger (pseudonim), Parties, parties…, „Amiga Computer Studio”, 1996, nr 5 (5), s. 38.pl_PL
dc.referencesReczulski Ł., Gamus P., Historia łódzkiego fandomu mangi i anime w latach 1995–2010, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum”, 2015, nr 2 (21), s. 27-50.pl_PL
dc.referencesRobin (pseudonim), Cosmic Manga, „Kawaii”, 1999, nr 4-5 (19), s. 56.pl_PL
dc.referencesRobin (pseudonim), Cosmic Manga 3 Prolog, „Kawaii”, 2000, nr 3 (25), s. 64.pl_PL
dc.referencesRobin (pseudonim), Dzień z Sailor Moon, „Kawaii”, 1998, nr 10 (15), s. 44-47.pl_PL
dc.referencesRogóż P., Lensman – facet z soczewką, „Kawaii”, 1997, nr 2 (2), s. 4-5.pl_PL
dc.referencesRogóż P., Otaku, „Kawaii”, 1997, nr 1 (1), s. 50-51.pl_PL
dc.referencesRogóż P., Windaria, „Kawaii”, 1997, nr 3 (3), s. 8-9.pl_PL
dc.referencesRogóż P., Yotode, „Kawaii”, 1997, nr 1 (1), s. 2-3.pl_PL
dc.referencesRogozińska A., Społeczności fanek książek i filmów z serii Harry Potter w Internecie: przypadek fanek slash, „Studia Medioznawcze”, 2007, nr 3 (30), s. 48-62.pl_PL
dc.referencesRR (pseudonim), Gwiezdna Pułapka, „Cinema Press Video”, 1993, nr 7/8 (41/42), s. 31.pl_PL
dc.referencesRuh B., Early japanese animation in the Unaited States: changing Tetsuwan Atom to Astro Boy, [w:] The Japanification of Children’s Popular Culture: From Godzilla to Miyazaki, red. M. I. West, Toronto 2009, s. 209-226.pl_PL
dc.referencesRutkowska M., Polska subkultura otaku wobec źródeł japońskich, „Załącznik Kulturoznawczy”, 2014, nr 1 (1), s. 9-25.pl_PL
dc.referencesS.K. (pseudonim), Manga Again, „Gambler”, 1996, nr 11 (36), s. 33.pl_PL
dc.referencesSadowska A., Początki języka japońskiego w szkole, [w:] Moja Szkoła. II Liceum Ogólnokształcące im. Gabriela Narutowicza w Łodzi (1904–2014), red. D. Jędrasiak, A. Łynka, Łódź 2014, s. 165-166.pl_PL
dc.referencesSadowski R., Co nowego w świecie rozrywki, „Gambler”, 1995, nr 1 (14), s. 75.pl_PL
dc.referencesSadowski R., Future Entertainment Show’94, „Amiga Magazyn”, 1995, nr 1 (29), s. 8.pl_PL
dc.referencesSarzyński P., Dzieci patrzą…, „Polityka”, 1993, nr 22 (1882), s. 10.pl_PL
dc.referencesSchodt F. L., Dreamland Japan: Writings on Modern Manga, New York 1996.pl_PL
dc.referencesSherman B., The Black and White Boom, „The Comics Journal”, 1987, nr 2 (115), s. 144–145.pl_PL
dc.referencesShinno Michio (pseudonim), BakanietakaBaka, „Kawaii”, 2003, nr 2 (42), s. 68.pl_PL
dc.referencesShinno Micho (pseudonim), Cześć, Michael, „Kawaii”, 2000, nr 1 (23), s. 55.pl_PL
dc.referencesShino Michio (pseudonim), Manga Natsu 2000, „Kawaii”, 2000, nr 5 (27), s. 48.pl_PL
dc.referencesShinno Michio (pseudonim), Największy polski konwent Baka, „Kawaii”, 2003, nr 7 (47), s. 6.pl_PL
dc.referencesShinno Michio (pseudonim), Światy: Japonia-Polska Szczecin 2000, „Kawaii”, 2001, nr 1 (29), s. 65.pl_PL
dc.referencesSieja B., Historia pism o grach, cz. 2, „CD Action”, 2013, nr 8 (219), s. 92.pl_PL
dc.referencesSijka A., Socha N., Made in Japan, „Wprost”, 2001, nr 6 (950), s. 72-73.pl_PL
dc.referencesSimon-W (pseudonim), Manga Natsu, „Kawaii”, 1999, nr 6 (22), s. 68.pl_PL
dc.referencesSiuda P. Fanfiction – przejaw medialnych fandomów, [w:] Człowiek a media. Obserwacje – wizje – obawy, red. W. Gruszczyński, A. Hebda, Warszawa 2007, s. 143-157.pl_PL
dc.referencesSiuda P., Cierpliwość fana fantastyki. O tym czy fan to marionetka czy partyzant, „Kultura i Społeczeństwo”, 2010, nr 2 (54), s. 75-91.pl_PL
dc.referencesSiuda P., Fani jako specyficzna subkultura konsumpcji. Pomiędzy fanatyczną konsumpcją a oporem przeciwko konsumeryzmowi, [w:] Czas ukoi nas?. Jakość życia i czas wolny we współczesnym społeczeństwie, red. W. Muszyński, Toruń 2008, s. 60-71.pl_PL
dc.referencesSiuda P., Jednostkowe aspekty bycia fanem, czyli w stronę nowego paradygmatu „fan studies”, „Kultura i Edukacja” 2010, nr 4 (78), s. 74-94.pl_PL
dc.referencesSiuda P., Karolewska A., Japonizacja. Anime i jego polscy fani, Gdańsk 2014.pl_PL
dc.referencesSiuda P., Kultury presumpcji. O niemożności powstania globalnych i ponadpaństwowych społeczności fanów, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesSiuda P., Wpływ Internetu na rozwój fandomów, czyli o tym, jak elektroniczna sieć rozwija i popularyzuje społeczności fanów, [w:] Media i społeczeństwo. Nowe strategie komunikacyjne, red. M. Sokołowski, Toruń 2008, s. 239-256.pl_PL
dc.referencesSiuda P., Społeczności wirtualne. O wspólnotowości w społeczeństwie sieciowym, [w:] Oblicza Internetu, Internet w przestrzeni komunikacyjnej XXI wieku, red. M. Sokołowski, Elbląg 2006, s. 179-186.pl_PL
dc.referencesSiuda, P., Edukacyjne i wychowawcze aspekty uczestnictwa w społecznościach fanów (fandomach), [w:] Media w edukacji – szanse i zagrożenia, red. B. Siemieniecki, T. Lewowicki, Toruń 2008, s. 118-127.pl_PL
dc.referencesSiuda, P., Czaplińska A., Fandomy jako element ruchu społecznego „wolnej kultury”, czyli prawo autorskie a produktywność fanów, [w:] Homo Creator czy Homo Ludens? Twórcy – internauci – podróżnicy, red. W. Muszyński, M. Sokołowski, Toruń 2008, s. 50-60.pl_PL
dc.referencesSkwiecińska O., Teletrupki, „Gazeta Wyborcza”, 1994, nr 47 (1431), s. 14-15.pl_PL
dc.referencesSmaga T. E., Specyfika gromadzenia i opracowywania dokumentów życia społecznego w sekcji regionalnej DŻS Dolnośląskiej Biblioteki Publicznej we Wrocławiu w ostatnim piętnastoleciu, [w:] Dokumenty życia społecznego w badaniach i praktyczne ich wykorzystanie: materiały z ogólnopolskiej konferencji „Dokumenty życia społecznego w badaniach i praktyczne ich wykorzystanie” Wrocław, 6-7 października 2016 r., Warszawa 2017, s. 83-87.pl_PL
dc.referencesSobol E., (red), Słownik wyrazów obcych, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesSocha N., Reksio Morderca, „Wprost”, 1996, nr 39 (722), s. 98.pl_PL
dc.referencesSokół Z., Wydawnictwo H. Bauer w Polsce w latach 1991-2002. Część II: Pozostałe czasopisma, „Rocznik historii prasy Polskiej”, 2005, t. VIII, z. 1 (15), s. 123-147.pl_PL
dc.referencesSokołowski K., Kup mi, tato …, „Komiks – Fantastyka”, 1989, nr 3 (8), s. 47-48.pl_PL
dc.referencesStasińska A., Komiks – sztuka niedoceniana, „Tygiel Kultury”, 2006, nr 7-9 (111-113), s. 165-172.pl_PL
dc.referencesSteinar K., Prowadzenie wywiadów, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesStorey J., Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesStyrna D., Gdyński „Świat Mangi”, „Kawaii”, 1999, nr 6 (22), s. 68-69.pl_PL
dc.referencesStyrna D., Gdyński Świat Mangi 3, „Kawaii”, 1998, 5 (10), s. 48-49.pl_PL
dc.referencesSutkowska A., Dojiny w Polsce, „Zeszyty Komiksowe”, 2015, nr 2 (20), s. 84-90.pl_PL
dc.referencesSutkowska A., Tworzenie mangi w Polsce, [w:] Chińskie Bajki. Fandom mangi i anime w Polsce, red. D. Burszta, A. Kobus, K. Marek, Toruń 2019, s. 37-74.pl_PL
dc.referencesSwółł R., Zakochany w M. Początki ruchu mangowego w Polsce, „Zeszyty Komiksowe”, 2012, nr 1 (13), s. 10-13.pl_PL
dc.referencesSzablicki R., Manga – japońskie komiksy w Polsce i Europie, oraz Polska i Europa w japońskich komiksach, „Kwartalnik Opolski”, 2015, s. 115-124.pl_PL
dc.referencesSzafrańska M., Kobieta w komiksie – bohater drugiej kategorii?, [w] „Gorsza” kobieta. Dyskursy inności, samotności, szaleństw, red. D. Adamowicz., Y. Anisimovets, O. Taranek, Wrocław 2008, s. 57-64.pl_PL
dc.referencesSzcześniak D., Polski komiks ery xero, „Zeszyty Komiksowe”, 2003, nr 2 (16), s. 28-32.pl_PL
dc.referencesSzczyp (pseudonim), TV po włosku, „Gazeta Wyborcza”, 1993, nr 59 (1138), s. 4.pl_PL
dc.referencesSzczypiorska M., Z ziemi włoskiej do Polski, „Gazeta Wyborcza”, 1993, nr 60 (1139), s. 3.pl_PL
dc.referencesSztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005.pl_PL
dc.referencesSzyłak J., Komiks, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesSzyłak J., Komiks. Świat przerysowany, Gdańsk 1998.pl_PL
dc.referencesSzyłak J., Komiks w kulturze ikonicznej XX wieku, Gdańsk 1999.pl_PL
dc.referencesTaniguchi M., Tę pszczółkę, którą tu widzicie….., [w:] Japonia-Kultura- -Manga. Tom 1. Świata z papieru i stali. Okruchy Japonii, red. M. Taniguchi, A. Watanuki, Warszawa 2011, s. 227-229.pl_PL
dc.referencesTayoru (pseudonim), Anime no Ki, „Kawaii”, 2001, nr 1 (29), s. 63.pl_PL
dc.referencesTenno (pseudonim), Anime no Ki 2, „Kawaii”, 2001, nr 3 (31), s. 67.pl_PL
dc.referencesTenno (pseudonim), Black MoON Con, „Kawaii”, 2001, nr 1 (29), s. 63.pl_PL
dc.referencesTheroux P., Wielki bazar kolejowy. Pociągiem przez Azję, Wołowiec 2010.pl_PL
dc.referencesTOR (pseudonim), Pokemony jak demony, „Gazeta Toruńska”, 2001, nr 302 (3169), s. 5.pl_PL
dc.referencesTori (pseudonim), Asucon, „Kawaii”, 2001, nr 1 (29), s. 64.pl_PL
dc.referencesTori (pseudonim), Mega Manga Christmas Party – MMCP, „Kawaii”, 2001, nr 2 (30), s. 68-69.pl_PL
dc.referencesTori (pseudonim), Yokkon 2, „Kawaii”, 2000, nr 6 (28), s. 59.pl_PL
dc.referencesTraczyk M., Komiks na świecie i w Polsce, Bielsko-Biała 2016.pl_PL
dc.referencesTriCky (pseudonim), Trzydzieści lat minęło, czyli „Chojin Locke”, „Kawaii”, 2000, nr 1 (23), s. 12.pl_PL
dc.referencesTurek M., Z pamiętnika komiksowego Freaka, „Zeszyty Komiksowe”, 2003, nr 2 (16), s. 36-39.pl_PL
dc.referencesTuryk J.,(red), Mały słownik subkultur młodzieżowych, Warszawa 1992.pl_PL
dc.referencesTurzański K., Sekcja 9. Manga i anime mają swoich zwolenników w Katowicach, „Dziennik Katowicki” (lokalny dodatek do „Dziennik Zachodni”), 1999, nr 197 (547), s. 1.pl_PL
dc.referencesV0yager (pseudonim), Raport z Gravity party’96, „Amiga Magazyn”, 1997, nr 2 (54), s. 34-35.pl_PL
dc.referencesV0yager (pseudonim), Rush Hours Copy Partu, Częstochowa 22-23.02.97, „Amiga Magazyn”, 1997, nr 5 (57), s. 64-65.pl_PL
dc.referencesVanevska K., Commercial Television, [w:] The Polish media system. 1989-2011, red. K. Pokorna-Ignatowicz, Kraków 2012, s. 95-110.pl_PL
dc.referencesVarga K., … i Erotomek, „Polityka”, 1996, nr 13 (2030), s. 49-50.pl_PL
dc.referencesWalczak J., Markowski M., Manga tabu, „Gazeta Łódzka”, 2000, nr 264 (3133), s. 1.pl_PL
dc.referencesWałęga G., Gospodarstwa domowe a proces globalizacji. Wybrane problemy, [w:] Polska wobec procesów globalizacji. Aspekty społeczno- ekonomiczne, red. Z. Dach, Kraków 2010, s. 171-193.pl_PL
dc.referencesWhaley D. E., Black Women in Sequence: Re-inking Comics, Graphic Novels, and Anime, Seattle 2015.pl_PL
dc.referencesWiącek E., Nowy konsumeryzm i kultura shöjo. Obraz współczesnej Japonii w twórczości Banany Yoshimoto, [w:] Współczesne transformacje: kultura, polityka, gospodarka, red. M. Banaś, J. Dziadowiec, Kraków 2013, s. 137-152.pl_PL
dc.referencesWięczkowska M., Japońska manga i jej skutki pedagogiczne, [w:] Media a edukacja, red. W. Strykowski, Poznań 2000, s. 120-129.pl_PL
dc.referencesWięczkowska M., Manga i anime, „Wychowawca. Miesięcznik nauczycieli i wychowawców katolickich”, 2002, nr 7/8 (115/116), s. 30-32.pl_PL
dc.referencesWięczowska M., Wpływ japońskiej mangi na dzieci i młodzież, [w:] Nowe konteksty (dla) edukacji alternatywnej XXI wieku, red. B. Śliwerski, Kraków 2001, s. 87-99.pl_PL
dc.referencesWięczkowska M., W magicznym świecie pokemonów, „Sekty i fakty. Kwartalnik informacyjno-profilaktyczny”, 2001, nr 2 (10), s. 24-29.pl_PL
dc.referencesWiśniewski R. M., Stare dobre czasy (TM). Pierwszy, „Magazyn Arigato. Azjatycki komiks i animacja”, 2009, nr 1 (3), s. 72.pl_PL
dc.referencesWiśniewski T., Astrosyn’97 z pozycji organizatora, „Amiga Magazyn”, 1998, nr 3 (66), s. 14-15.pl_PL
dc.referencesWIT (pseudonim), Informacje krajowe, „AQQ”, 1999, nr 1 (17), s. 63.pl_PL
dc.referencesWitkowska E., Komiks japoński w Polsce. Historia i kontrowersje, Toruń 2012.pl_PL
dc.referencesWłodarczyk A., J-Rock, J-Pop i K-POP oraz polscy fani muzyki azjatyckiej, „Gdańskie Zeszyty Kulturoznawcze”, 2015, nr 1 (1), s. 47-54.pl_PL
dc.referencesWłodarczyk A., J-pop i K-pop. Azjatyckie boysbandy porywają Europę, „Bliza”, 2013, nr 4 (17), s. 189-196.pl_PL
dc.referencesWłodarczyk A., Tymińska M., Fan fiction a literacka rewolucja fanowska. Próba charakterystyki zjawiska, „Panoptikum”, 2012, nr 11 (18), s. 90-111.pl_PL
dc.referencesWójcikowska H., Manga, „Wiadomości z Japonii”, 1978, nr 2 (58), s. 8.pl_PL
dc.referencesWojtas M., Cyberpunk 1982-2020, Kraków 2020.pl_PL
dc.referencesWOŁK (pseudonim), MAG (pseudonim), W telewizji pokazali, „Gazeta Wyborcza”, 1997, nr 260 (2553), s. 10.pl_PL
dc.referencesWróbel M., Prawnoautorska ochrona pomysłu, „Zeszyt Studencki Kół Naukowych Wydziału Prawa i Administracji UAM”, 2017, nr 1 (7), s. 231-244.pl_PL
dc.referencesYoshida M., Język japoński w „Dwójce”, [w:] Moja Szkoła. II Liceum Ogólnokształcące im. Gabriela Narutowicza w Łodzi (1904–2014), red. D. Jędrasiak, A. Łynka, Łódź 2014, s. 167-170.pl_PL
dc.referencesZaborek D., Szatański wynalazek, „Gazeta Telewizyjna”, 2001, nr (221), s. 10.pl_PL
dc.referencesZaremba-Penk J., Japońska popkultura narzędziem podboju świata, [w:] Japoński softpower. Wpływ Japonii na kulturę zachodnią, red. A. Wosińska, Toruń 2010, s. 203-216.pl_PL
dc.referencesZarychta K., Zarys historii mangi, „Gdańskie Studia Azji Wschodniej”, 2015, nr 1 (7), s. 159-173.pl_PL
dc.referencesZbroja K., Dojicon, „Kawaii”, 2001, nr 6 (34), s. 56-57.pl_PL
dc.referencesZbroja K., Makon 2, „Kawaii”, 2003, nr 4 (44), s. 66-67.pl_PL
dc.referencesŻebrowski M., Hentai – współczesna Kamasutra wschodu. Geneza powstania oraz analiz gatunku, [w:] Miłość po japońsku, red. M. Dudek, W. Krupska, A. Sieradzka, Kraków 2014, s. 21-30.pl_PL
dc.referencesZhang G., Mignone M., Exchanges and Parallels between Italy and East Asia, Cambridge 2020.pl_PL
dc.referencesŻmijewski T., Bydgoski klub fantastyki..., „Express Bydgoski”, 1999, nr 161 (2347), s. 7.pl_PL
dc.referencesŻyła A., Charakterystyka azjatyckiego modelu rozwoju gospodarczego w świetle teorii oraz doświadczeń krajów zaliczanych do pierwszej i drugiej generacji „azjatyckich tygrysów”, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, 2013, nr 2 (315), s. 459-470.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmscislaw@gmail.compl_PL
dc.contributor.authorEmaillukasz.reczulski@lib.uni.lodz.plpl_PL
dc.disciplinehistoriapl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe