Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMatuszewska-Kubicz, Agata
dc.date.accessioned2023-10-12T07:12:01Z
dc.date.available2023-10-12T07:12:01Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationMatuszewska-Kubicz A., Marka korporacyjna a marka pracodawcy w obliczu zmian na rynku pracy, WUŁ, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8220-008-9pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-008-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/48061
dc.description.abstractNa współczesnym rynku pracy zachodzą intensywne zmiany o charakterze społecznym, demograficznym, organizacyjnym czy technologicznym związane ze starzeniem się społeczeństwa, zmianami pokoleniowymi, wpływem automatyzacji na pracę czy trudnościami z pozyskaniem i utrzymaniem pracowników. Stanowią one tło dla stosunkowo nowej i coraz bardziej popularnej koncepcji budowania marki pracodawcy (employer branding), podrzędnej wobec marki korporacyjnej. Prezentowana publikacja stanowi próbę połączenia perspektywy budowania marki korporacyjnej i marki pracodawcy w obliczu dynamicznych przekształceń na rynku pracy. Celem autorki jest identyfikacja związku między marką korporacyjną a marką pracodawcy oraz występujących między nimi zależności. Książka składa się z części teoretycznej i empirycznej. W rozdziałach teoretycznych ukazano obecną sytuację na polskim rynku pracy, koncepcję budowania marki pracodawcy, ideę silnej marki i relacje pomiędzy marką korporacyjną a innymi markami. Rozdział empiryczny zawiera opis metodyki oraz rezultatów badania przeprowadzonego w wybranych organizacjach, propozycję modelu spójności marki korporacyjnej i marki pracodawcy, jak również rekomendacje dla organizacji dotyczące jego wdrażania.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmarka korporacyjnapl_PL
dc.subjectmarka pracodawcypl_PL
dc.subjectmarka produktupl_PL
dc.subjectemployer brandingpl_PL
dc.subjectrynek pracypl_PL
dc.titleMarka korporacyjna a marka pracodawcy w obliczu zmian na rynku pracypl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number196pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Instytut Logistyki i Informatyki, Katedra Pracy i Polityki Społecznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-009-6
dc.referencesAaker D., Building Strong Brands, The Bath Press, Bath 1988.pl_PL
dc.referencesAaker D., Leveraging the Corporate Brand, „California Management Review” 2004, vol. 46, no. 3, s. 6–18.pl_PL
dc.referencesAaker D., Managing Brand Equity. Capitalizing of the Value of a Brand Name, The Free Press, New York 2000.pl_PL
dc.referencesAaker D., Strong Brands, Englewood Cliffs, Prentice Hall, New York 1998.pl_PL
dc.referencesAaker D., Joachimsthaler E., The Brand Relationship Spectrum: The Key to the Brand Architecture Challenge, „California Management Review” 2000, vol. 42, no. 4, s. 8–23.pl_PL
dc.referencesAbratt R., A New Approach to the Corporate Image Management Process, „Journal of Marketing Management” 1989, vol. 5, no. 1, s. 63–76.pl_PL
dc.referencesAlbert S., Whetten D.A., Organizational Identity, [w:] L.L. Cummings, B.M. Staw (eds.), Research in Organizational Behaviour, JAJ Press, Greenwich 1985.pl_PL
dc.referencesAltkorn J., Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesAltkorn J., Strategia marki, PWE, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesAltkorn J., Wizualizacja firmy, Instytut Marketingu, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesAmbler T., Barrow S., The Employer Brand, „The Journal of Brand Management” 1996, vol. 4, no. 3, s. 185–206.pl_PL
dc.referencesAmerican Marketing Association, https://www.ama.org/resources/Pages/Dictionary. aspx?dLetter=B (dostęp: 02.03.2018).pl_PL
dc.referencesAndruszkiewicz K. (red.), Marketing. Podręcznik akademicki, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Toruń 2011.pl_PL
dc.referencesArnould E.J., Thompson C.J., Consumer Culture Theory (CCT): Twenty Years of Research, „Journal of Consumer Research” 2005, vol. 31, no. 4, s. 868–882.pl_PL
dc.referencesAxelrod E., Handfield-Jones H., Welsh T., War for Talent (part 2), „The McKinsey Quarterly” 2001, no. 2, s. 9–11.pl_PL
dc.referencesBackhaus K., Tikoo S., Conceptualizing and Researching Employer Branding, „Career Development International” 2004, vol. 9, no. 4/5, s. 501–517.pl_PL
dc.referencesBalmer J.M.T., Corporate Identity, Corporate Branding and Corporate Marketing, „European Journal of Marketing” 2001, vol. 35, no. 3/4.pl_PL
dc.referencesBarchan N., Jones D., Wiggins J., Taylor S., Fitzgerald K., Pethick T., Timberlake T., Penny M., Henry A., Employer Branding, Attracting Employees and Retaining Staff, https://www.femail.com.au/employer-branding-staff.htm (dostęp: 30.07.2018).pl_PL
dc.referencesBarometr Zawodów 2019. Raport podsumowujący badanie w Polsce, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Kraków 2018.pl_PL
dc.referencesBarrow S., Mosley R., The Employer Brand: Bringing the Best of Brand Management to People at Work, John Wiley, Chichester 2005.pl_PL
dc.referencesBaruk A.I., Jak skutecznie oddziaływać na odbiorców? Wybrane formy sprzedaży i wywierania wpływu na nabywców, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Toruń 2006.pl_PL
dc.referencesBaruk A.I., Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesBegg D., Makroekonomia, PWE, Warszawa 1992.pl_PL
dc.referencesBerthon P., Ewing M., Hah L.L., Captivating Company: Dimensions of Attractiveness in Employer Branding, „International Journal of Advertising” 2005, vol. 24, no. 2, s. 151–172.pl_PL
dc.referencesBezrobocie w październiku najniższe od 30 lat, serwis Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, 07.11.2019, https://www.gov.pl/web/rodzina/bezrobocie-w-pazdzierniku-najnizsze-od-30-lat (dostęp: 15.12.2019).pl_PL
dc.referencesBezrobotni zarejestrowani i stopa bezrobocia. Stan w końcu listopada 2019 r., Główny Urząd Statystyczny, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/rynek-pracy/bezrobocie-rejestrowane/bezrobotni-zarejestrowani-i-stopa-bezrobocia-stan-w-konculistopada-2019-r-,2,88.html (dostęp: 11.01.2020).pl_PL
dc.referencesBezrobotni zarejestrowani i stopa bezrobocia. Stan w końcu października 2019 r., Główny Urząd Statystyczny, https://stat.gov.pl/podstawowe-dane/ (dostęp: 15.12.2019).pl_PL
dc.referencesBlythe J., Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesBoston Consulting Group. The Robotics Revolution: The Next Great Leap in Manufacturing, http://www.millwardbrown.com/brandz/rankings-and-reports/top-global-brands/2017 (dostęp: 29.02.2020).pl_PL
dc.referencesBrand Finance Global 500, http://brandfinance.com/knowledge-centre/reports/brand-finance-global-500-2018/ (dostęp: 15.08.2018).pl_PL
dc.referencesBrandZ Top 100 Global Brands, http://www.millwardbrown.com/brandz/top-global-brands/2017 (dostęp: 15.08.2018).pl_PL
dc.referencesBromley D.B., Relationship Between Personal and Corporate Reputation, „European Journal of Marketing” 2001, vol. 35, no. 3–4, s. 316–317.pl_PL
dc.referencesBudzyński W., Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesBudzyński W., Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesBudzyński W., Wizerunek firmy, kreowanie, zarządzanie, efekty, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesBudzyński W., Wizerunek równoległy. Nowa szansa promocji firmy i marki, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesCable D.M., Judge T.A., Person-Organization Fit, Job Choice Decisions and Organizational Entry, „Organizational Behaviour and Human Decision Processes” 1996, vol. 67, s. 294–311.pl_PL
dc.referencesCanniford R., How to Manage Consumer Tribe, „Journal of Strategic Marketing” 2011, no. 19, s. 591–606.pl_PL
dc.referencesCastenow D., Marketing w praktyce, PWE, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesCenker E.M., Public Relations, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2000.pl_PL
dc.referencesChambers E., Foulon M., Handfield-Jones H., Hankin S., Micheals E., III, The War for Talent, „The McKinsey Quarterly” 1998, no. 3, s. 44–57.pl_PL
dc.referencesChernatony L. de, McDonald M.H.B., Creating Power Brands, Butterworth-Heinemann, Oxford 1992.pl_PL
dc.referencesChmielewski K.J., Rola marki korporacyjnej w portfelu marek, http://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/send/329-artykuly-na-plycie-cd-2/7399-artykul (dostęp: 30.12.2015).pl_PL
dc.referencesChurchill G.A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesCzubała A., Jonas A., Smoleń T., Wiktor J.W., Marketing usług, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesDaszkiewicz M., Wrona S., Kreowanie marki korporacyjnej, Difin, Warszawa 2014. Davis A., Public Relations, PWE, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesDąbrowska E., Employer branding to nie budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy, 2014, https://blog.goldenline.pl/2014/01/08/employer-branding-to-nie-budowaniepozytywnego-wizerunku-pracodawcy/ (dostęp: 05.04.2018).pl_PL
dc.referencesDąbrowska J., Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin 2014.pl_PL
dc.referencesDąbrowska J., Przegląd wybranych koncepcji employer brandingowych, [w:] K. Kubiak (red.), Employer Branding w teorii i praktyce, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesDąbrowski T., Reputacja przedsiębiorstwa. Tworzenie kapitału zaufania, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesDobrosielska S., Automatyzacja i robotyzacja pracy impulsem do autonomii przedsiębiorstwa, „Rynek – Społeczeństwo – Kultura” 2019, nr 2 (33), s. 6–9, https://kwartalnikrsk.pl/Artykuły/RSK-2-2019/RSK-2-2019-Dobrosielska-Automatyzacja-i-robotyzacja-pracy-autonomia-przedsiębiorstwa.pdf (dostęp: 29.02.2020).pl_PL
dc.referencesDowling G.R., Corporate Reputations: Should You Compete on Yours?, „California Management Review” 2004, vol. 46, no. 3, s. 19–36.pl_PL
dc.referencesFigiel A., Etnocentryzm konsumencki. Produkty krajowe czy zagraniczne, PWE, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesFleischer M., Corporate Identity, Public Relations, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu, Wrocław 2003.pl_PL
dc.referencesFombrun C.J., Rindova V., Who’s Tops and Who Decides? The Social Construction of Corporate Reputation, New York University, Stern School of Business, Working Paper 1996.pl_PL
dc.referencesForum Odpowiedzialnego Biznesu, Encyklopedia CSR, http://odpowiedzialnybiznes.pl/hasla-encyklopedii/spoleczna-odpowiedzialnosc-biznesu-csr/ (dostęp: 15.08.2018).pl_PL
dc.referencesFrąckiewicz E., Zarządzanie marketingowe, PWE, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesGarbarski L. (red.), Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, PWE, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesGarbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W. (red.), Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesGlobal RepTrak, https://www.reputationinstitute.com/global-reptrak-100 (dostęp: 15.08.2018).pl_PL
dc.referencesGobe M., Emotional Branding: The New Paradigm for Connecting Brands to People, Allworth Press, New York 2001.pl_PL
dc.referencesGotsi M., Wilson A.M., Corporate Reputation: Seeking a Definition, „Corporate Communications” 2001, vol. 6, no. 1, s. 24–30.pl_PL
dc.referencesGórazda M., Jaka jest różnica między wizerunkiem, tożsamością a reputacją?, http:// martagorazda.pl/jaka-jest-roznica-miedzy-wizerunkiem-tozsamoscia-a-reputacja/ (dostęp: 30.12.2015).pl_PL
dc.referencesGraeme M., Managing People in Organisations in Changing Contexts, Butterworth-Heinemann, Oxford-Burlington 2006.pl_PL
dc.referencesGreen Paper „Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility”, COM(2001)366 Final, Commission of the European Communities, 18.07.2001.pl_PL
dc.referencesGrey E.R., Smeltzer L.R., SMR Forum: Corporate Image – an Integral Part of Strategy, „Sloan Management Review” 1985, vol. 26, no. 4, s. 73–78.pl_PL
dc.referencesGrębosz M., The Character of Brands Positioning Messages of Selected Innovative Companies, „Handel Wewnętrzny” 2017, nr 5, s. 180–189.pl_PL
dc.referencesHatch M.J., Schultz M., Bringing the Corporation into Corporate Branding, „European Journal of Marketing” 2003, vol. 37, no. 7/8, s. 1041–1064.pl_PL
dc.referencesHill B., Tande C., Total Rewards. The Employment Value Proposition, „Workspan” 2006, vol. 10, s. 19–22.pl_PL
dc.referencesJak promować pracodawcę? Przyszłość employer brandingu w Polsce na osiem głosów, https://www.pulshr.pl/employer-branding/jak-promowac-pracodawce-przyszlosc-employer-brandingu-w-polsce-na-osiem-glosow,40358.html (dostęp: 05.08.2018).pl_PL
dc.referencesJenner S.J., Taylor S., Employer Branding – Fad or the Future of HR? Employer Branding, The Latest Fad or the Future of HR? Research Insight, „Chartered Institute of Personnel and Development”, London 2008.pl_PL
dc.referencesJudge T.A., Cable D.M., Applicant Personality, Organizational Culture, and Organization Attraction, „Personnel Psychology” 1997, vol. 50, s. 359–394.pl_PL
dc.referencesKall J., Silna marka. Istotna i kreowanie, PWE, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesKapferer J., The New Strategic Brand Management, wyd. 5, Kogan Page, London 2013.pl_PL
dc.referencesKapitał ludzki w Polsce w latach 2014–2018, Urząd Statystyczny w Gdańsku, Ośrodek Statystyki Edukacji i Kapitału Ludzkiego, Warszawa–Gdańsk 2019.pl_PL
dc.referencesKarasiewicz G., Zmiana roli marketingu w polskich przedsiębiorstwach, „Logistyka” 2015, nr 2, CD 2.pl_PL
dc.referencesKay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesKeller K.L., Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity, „Journal of Marketing” 1993, vol. 57, s. 1–22.pl_PL
dc.referencesKeller K.L., Richey K., The Importance of Corporate Brand Personality Traits to a Successful 21st Century Business, „Journal of Brand Management” 2006, vol. 14, s. 74–81.pl_PL
dc.referencesKłeczek R., Kall J., Sagan A., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesKnox S., Bickerton D., The Six Conventions of Corporate Branding, „European Journal of Marketing” 2003, vol. 37, no. 7/8, s. 998–1116.pl_PL
dc.referencesKosson G., Złam konwencję, czyli jak stworzyć wielką markę, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin 2013.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Marketing od A do Z, PWE, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Barich H., A Framework for Marketing Image Management, „Sloan Management Review” 1991, vol. 32, no. 2, s. 94–104.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Kotler M., Przez marketing do wzrostu. 8 zwycięskich strategii, Rebis, Poznań 2013.pl_PL
dc.referencesKozielski R., Czterolistna koniczyna. Biznes nowych możliwości, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesKozłowski M., Employer branding – budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesKoźmiński A., Jemielniak D., Zarządzanie od podstaw, Wydawnictwa Akademicki i Profesjonalne, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesKramer T., Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesKwiecień A., Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2010.pl_PL
dc.referencesLavidge R.J., Steiner G.A., Model for Predictive Measurements of Advertising Effectiveness, „Journal of Marketing” 1961, vol. 25, no. 6, s. 59–63.pl_PL
dc.referencesLeary-Joyce J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007.pl_PL
dc.referencesLiczba bezrobotnych w Polsce najniższa od 28 lat, https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/praca/bezrobocie-w-polsce-dane-za-czerwiec-2018-roku/ne585ce (dostęp: 27.07.2018).pl_PL
dc.referencesLiwiński J., Sztanderska U., Zarządzanie wiekiem w przedsiębiorstwie, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesLloyd S., Branding From the Inside Out, „Business Review Weekly” 2002, vol. 24, no. 10, s. 64–66.pl_PL
dc.referencesLubecka A., Employer Branding – A Diagnostic Communication Tool of a Competitive Employer, „Journal of Intercultural Management” 2013, vol. 5, no. 2, s. 5–16.pl_PL
dc.referencesŁawicki J.S., Marketing sukcesu – partnering, Difin, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesMaison D., Dobra reputacja gwarancją sukcesu marki, http://paweltkaczyk.com/pl/dominika-maison-reputacja-marki (dostęp: 30.12.2015).pl_PL
dc.referencesMartin G., Employer Branding – Time for Some Long and ‘Hard’ Reflections?, Employer Branding. The Latest Fad or the Future of HR? Research Insight, „Chartered Institute of Personnel and Development”, London 2008.pl_PL
dc.referencesMartin G., Beaumont P., Branding and People Management, CIPD Research Report, CIPD, London 2003.pl_PL
dc.referencesMartin G., Gollan P. & J., Grigg K., Is there a Bigger and Better Future for Employer Branding? Facing up to Innovation, Corporate Reputations and Wicked Problems in SHRM, „The International Journal of Human Resource Management” 2011, vol. 22, no. 17, s. 3618–3637.pl_PL
dc.referencesMayo A., The Human Value of the Enterprise, Nicholas Brealey Publishing, London–Boston 2001.pl_PL
dc.referencesMcCracken G., Culture and Consumption: A Theoretical Account of the Structure and Movement of the Cultural Meaning of Consumer Goods, „Journal of Consumer Research” 1986, no. 13, s. 71–84.pl_PL
dc.referencesMichalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesMinchington B., Employer Brand Leadership – A Global Perspective, Collective Learning Australia 2010.pl_PL
dc.referencesMinchington B., Secrets to a Great Employee Value Proposition, „Human Resources” 2011, 07/08, s. 34–35.pl_PL
dc.referencesMorgan M., Skuteczne wdrażanie strategii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesMoroko L., Uncles M.D., Characteristics of Successful Employer Brands, „Journal of Brand Management” 2008, vol. 16, no. 3, s. 160–175.pl_PL
dc.referencesMosley R., Customer Experience, Organisational Culture and the Employer Brand, „Brand Management” 2007, vol. 15, no. 2, s. 123–134.pl_PL
dc.referencesMosley R., Employer Brand. The Performance Driver No Business Can Ignore, A Shoulders of Giants Publication 2009.pl_PL
dc.referencesMruk H., Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesMruk H. (red.), Komunikowanie się w marketingu, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesMruk H., Rutkowski I., Strategia produktu, PWE, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesNikodemska-Wołowik A.M., Komunikowanie tożsamości rynkowej w otoczeniu międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2008.pl_PL
dc.referencesOlins W., Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesOlins W., Wally Olins o marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesPahor M., Franca V., The Strength of the Employer brand: Influences and Implications for Recruiting, „Journal of Marketing and Management” 2012, vol. 3, no. 1, s. 78–122.pl_PL
dc.referencesPaliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesPawlak J., Zarządzanie wiekiem jako sposób przeciwdziałania nierównościom społeczno-ekonomicznym oraz konfliktom międzypokoleniowym w przedsiębiorstwie, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy” 2016, nr 2 (46), s. 408–418.pl_PL
dc.referencesPayne A., Frow P., Eggert A., The Customer Value Proposition: Evolution, Development, and Application in Marketing, „Academy of Marketing Science” 2017, no. 4, s. 467–489.pl_PL
dc.referencesPazio N.M., Marketing. Teoria pragmatyczna. Podręcznik akademicki, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesPenc J., Menedżer w działaniu. Sekrety prowadzenia biznesu. Tom I, C.H. Beck, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesPogorzelski J., Marka na cztery sposoby, Wolters Kluwer, Warszawa 2015. Pogorzelski J., Pozycjonowanie produktu, PWE, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesPolacy coraz mniej pracują. Wciąż jednak jesteśmy w czołówce rankingu OECD, 2018, https://www.pulshr.pl/zarzadzanie/polacy-coraz-mniej-pracuja-wciaz-jednak-jestesmy-w-czolowce-rankingu-oecd,59758.html (dostęp: 28.02.2020).pl_PL
dc.referencesPracujący i wynagrodzenia w gospodarce narodowej w 2018 roku – dane ostateczne, Główny Urząd Statystyczny, 29.11.2019, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/rynek-pracy/pracujacy-zatrudnieni-wynagrodzenia-koszty-pracy/pracujacy-i-wynagrodzenia-w-gospodarce-narodowej-w-2018-roku-dane-ostateczne,17,3.html (dostęp: 28.01.2020).pl_PL
dc.referencesPracujący w gospodarce narodowej w 2018 roku, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa 2019, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/rynek-pracy/pracujacy-zatrudnieni-wynagrodzenia-koszty-pracy/pracujacy-w-gospodarce-narodowej-w-2018-roku,7,16.html (dostęp: 28.01.2020).pl_PL
dc.referencesPremium Brand, http://www.premiumbrand.com.pl/ (dostęp: 15.08.2018).pl_PL
dc.referencesPringle H., Gordon W., Zarządzanie marką. Jak wypromować rozpoznawalną markę, Rebis, Poznań 2006.pl_PL
dc.referencesPriyadarshi P., Employer Brand Image as Predictor of Employee Satisfaction, Affective Commitment & Turnover, „Indian Journal of Industrial Relations” 2011, vol. 46, no. 3, s. 510–522.pl_PL
dc.referencesPrognoza ludności na lata 2014–2050, Główny Urząd Statystyczny, 1.10.2014, s. 109, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/prognoza-ludnosci/prognoza-ludnosci-na-lata-2014-2050-opracowana-2014-r-,1,5.html (dostęp: 20.01.2020).pl_PL
dc.referencesPrognozy na rynku pracy w 2018 r., https://kadry.infor.pl/wiadomosci/760447,Prognozy-na-rynku-pracy-w-2018-r.html (dostęp: 10.08.2018).pl_PL
dc.referencesPrzeciętne zatrudnienie i wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw w grudniu 2019 r., Główny Urząd Statystyczny, 21.01.2020, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ rynek-pracy/pracujacy-zatrudnieni-wynagrodzenia-koszty-pracy/przecietnezatrudnienie-i-wynagrodzenie-w-sektorze-przedsiebiorstw-w-grudniu-2019roku,3,97.html (dostęp: 28.01.2020).pl_PL
dc.referencesRandall G., Branding 2nd edition, Kogan Page, London 2000.pl_PL
dc.referencesRaport Czy zabraknie nam liderów? Młodzi eksperci wchodzą na rynek pracy. Polska edycja raportu „Pierwsze kroki na rynku pracy”, Deloitte 2018.pl_PL
dc.referencesRaport Efektywny pracodawca. Największe wyzwania stojące przed działami HR, EY, marzec 2019.pl_PL
dc.referencesRaport Firmom coraz mocniej brakuje rąk do pracy, Grand Thornton 2017.pl_PL
dc.referencesRaport Nowa era motywacji, Hays Poland i Mind & Soul Business 2019, http://fnope.org.pl/dokumenty/2019/04/NOWA_ERA_MOTYWACJI_.pdf (dostęp: 28.02.2020).pl_PL
dc.referencesRaport płacowy 2018. Trendy na rynku pracy, Hays 2018.pl_PL
dc.referencesRaport Przyszłość pracy między „uberyzacją” a automatyzacją, DeLab, Uniwersytet Warszawski, https://www.delab.uw.edu.pl/wp-content/uploads/2016/09/Orange_przyszlosc_2.pdf (dostęp: 29.02.2020).pl_PL
dc.referencesRaport Ramię w ramię z robotem. Jak wykorzystać potencjał automatyzacji w Polsce, McKinsey&Company, 2018.pl_PL
dc.referencesRaport The Company Behind The Brand: In Reputation We Trust, Weber Shandwock, 2012.pl_PL
dc.referencesRatajczak J., Zarządzanie międzypokoleniowe w wielkopolskich organizacjach, [w:] B. Borusiak (red.), Gospodarka. Technologia. Społeczeństwo, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2018, s. 317–329.pl_PL
dc.referencesReed A., Cohen J.B., Bolton L.E., Bhattacharjee A., When Brands Are Built from Within: A Social Identity Pathway to Liking and Evaluation, [w:] J.R. Priester, D.J. MacInnis, C. Whan Park (red.), Handbook of Brand Relationship, Society for Consumer Psychology, ME Sharpe, New York 2009, s. 124–150.pl_PL
dc.referencesRespect Index, http://respectindex.pl/opis_projektu (dostęp: 15.08.2018).pl_PL
dc.referencesRespect Index, http://respectindex.pl/spolki?ph_main_content_start=show&ph_main_content_arti_id=1105 (dostęp: 15.08.2018).pl_PL
dc.referencesRies A., Ries L., 22 niezmienne prawa zarządzania marką, Prószyński i S-ka, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesRoberts K., Lovemarks: The Future Beyond Brands, powerHouse Books, New York 2004. Ryttel A., Efekt kraju pochodzenia produktu, „Marketing i Rynek” 1999, nr 6, s. 8–13.pl_PL
dc.referencesSchein E.H., Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass, San Francisco 2004.pl_PL
dc.referencesSchneider B., Th People Make the Place, „Personnel Psychology” 1987, vol. 40, s. 437–453.pl_PL
dc.referencesSchultz M., Hatch M., Larsen M., The Expressive Organisation, Oxford University Press, London 2000.pl_PL
dc.referencesSkorek M., Marka we współczesnym przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesSkubisz R., Prawo do rejestracji znaku towarowego i jego ochrona, Lublin 1988. Sławińska M. (red.), Handel we współczesnej gospodarce, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2006.pl_PL
dc.referencesSmolbik-Jęczmień A., Podejście do pracy i kariery zawodowej wśród przedstawicieli generacji X i Y – podobieństwa i różnice, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, „Nauki o Zarządzaniu” 2013, nr 1 (14), s. 89–97.pl_PL
dc.referencesSocha J., Nowe oblicze CSR w Polsce, https://www.hbrp.pl/b/nowe-oblicze-csr-w-polsce/ PeHTFr4HZ (dostęp: 06.07.2018).pl_PL
dc.referencesStiglitz J., Wizja sprawiedliwej globalizacji. Propozycje usprawnień, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesStrużycki M. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesSullivan J., Eight Elements of a Successful Employment Brand, ER Daily 2004, https://www.ere.net/the-8-elements-of-a-successful-employment-brand/ (dostęp: 03.09.2020).pl_PL
dc.referencesSupphellen M., Understanding Core Brand Equity: Guidelines for In-depth Elicitation of Brand Associations, „International Journal of Market Research” 2000, vol. 42, s. 319–338.pl_PL
dc.referencesSutherland M.M., Torricelli D.G., Karg R.F., Employer-of-choice Branding for Knowledge Workers, „South African Journal of Business Management” 2002, vol. 33, no. 4, s. 13–20.pl_PL
dc.referencesSytuacja demograficzna Polski. Raport 2017–2018, Rządowa Rada Ludnościowa, Warszawa 2018.pl_PL
dc.referencesSzafraniec K., Raport Młodzi 2011, KPRM, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesSzczepański J., Strategiczny brand marketing, One Press, Gliwice 2015.pl_PL
dc.referencesSzczepański K., Kształtowanie wizerunku (employer branding) jako sposób zwiększenia atrakcyjności pracodawcy w warunkach polskich, „Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej Organizacja i Zarządzanie” 2013, nr 61, s. 163–172.pl_PL
dc.referencesTkaczyk J., Rachwalska J., Wszystko jest obrazem… kształtowanie wizerunku firmy, „Marketing i Rynek” 1997, nr 5, s. 5–10.pl_PL
dc.referencesTkaczyk P., Lovemarks – jak zbudować markę, którą pokochają klienci?, 25.08.2016, https://sprawnymarketing.pl/lovemarks/ (dostęp: 03.05.2018).pl_PL
dc.referencesTrojanowski M., W kierunku budowania więzi z klientami – nowe wyzwanie dla marketingu, „Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu” 2000, t. 2, nr 852, s. 31–41.pl_PL
dc.referencesUnderwood R., Bond E., Baer R., Building Service Brands via Social Identity: Lessons from the Sports Marketplace, „Journal of Marketing Theory and Practice” 2001, vol. 9, s. 1–13.pl_PL
dc.referencesUrbanek G., Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesUrbanek G., Kosińska E. (red.), Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesWallace M., Lings I., Cameron R., Sheldon N., Attracting and Retaining Staff: The Role of Branding and Industry Image, [w:] R. Harris, T. Short (eds.), Workforce Development, Springer, Singapore 2014, s. 19–36.pl_PL
dc.referencesWeiss A.M., Anderson E., MacInnis D.J., Reputation Management as a Motivation for Sales Stricture Decisions, „Journal of Marketing” 1999, vol. 63, no. 4, s. 74–89.pl_PL
dc.referencesWiktorowicz J., Warwas I., Kuba M., Staszewska E., Woszczyk P., Stankiewicz A., Kliombka-Jarzyna J., Pokolenia – co się zmienia? Kompendium zarządzania multigeneracyjnego, Wolters Kluwer, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesWinick C., How to Find Out What Kind of Image You Have, [w:] L.H. Bristol Jr. (ed.), Developing the Corporate Image, Charles Scribner’w Sons, New York 1960, s. 23–37.pl_PL
dc.referencesWitek-Hajduk M.K. (red.), Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesWojciechowski T., Marketing na rynku środków produkcji, PWE, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesWojciechowski T., Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesWojtaszczyk K., Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012.pl_PL
dc.referencesWojtaszczyk K., Przynależność generacyjna jako determinanta postaw wobec pracy. Stereotypy a rzeczywistość, „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów: problemy, innowacje, projekty” 2016, nr 1 (39), s. 29–40.pl_PL
dc.referencesWojtaszczyk K., Siła marki pracodawców województwa łódzkiego, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne – Oddział w Łodzi, „Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego” 2011, nr 6, s. 175–188.pl_PL
dc.referencesZarębska A., Identyfikacja tożsamości organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesZawody przyszłości: potrzebnych umiejętności nie nauczysz się na studiach, https://praca.money.pl/wiadomosci/artykul/zawody-przyszlosci,216,0,2379992.html (dostęp: 05.08.2018).pl_PL
dc.referencesZemler Z., Public relations. Kreowanie reputacji firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 1992.pl_PL
dc.referencesZych B., Czy pokolenie Z zmieni nasz sposób pracy?, https://hrstandard.pl/2018/01/25/ czy-pokolenie-z-zmieni-nasz-sposob-pracy/ (dostęp: 02.08.2018).pl_PL
dc.referencesŻabiński L. (red.), Marketing: koncepcje, badania, zarządzanie, Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego, Katowice 2002.pl_PL
dc.referencesŻarczyńska-Dobiesz A., Chomątowska B., Pokolenie „Z” na rynku pracy – wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2014, nr 350, s. 405–415.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-008-9


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe