Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBorowska-Stefańska, Marta
dc.contributor.authorKowalski, Michał
dc.contributor.authorWiśniewski, Szymon
dc.date.accessioned2023-09-19T09:09:39Z
dc.date.available2023-09-19T09:09:39Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationBorowska-Stefańska M., Kowalski M., Wiśniewski S., Funkcjonowanie roweru publicznego w dużym mieście. Przykład Łodzi, WUŁ, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8142-996-2pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-996-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47956
dc.description.abstractCelem książki jest ocena funkcjonowania Łódzkiego Roweru Publicznego jako elementu systemu transportowego miasta. Do badań wykorzystano głównie dwie bazy danych dotyczące wypożyczeń i zwrotów łódzkich rowerów publicznych oraz rejestru przejazdów nimi utworzonego na podstawie sygnałów GPS. Analizy przestrzenne wykonano przy użyciu oprogramowania GIS. Aby poznać opinie użytkowników na temat roweru miejskiego w Łodzi, przeprowadzono wywiady kwestionariuszowe (standaryzowane). Łódzki Rower Publiczny dobrze wpisał się w krajobraz miasta, mimo swojego krótkiego funkcjonowania. Ten popularny środek transportu wydaje się przybliżać Łódź do realizacji założeń Karty Brukselskiej oraz idei zrównoważonego transportu miejskiego. Ze względu na duży zasięg przestrzenny funkcjonalnego centrum Łodzi, rower miejski może stanowić podstawowe narzędzie integrujące obszar śródmiejski. Istotna jest również jego niska emisyjność i niewielka terenochłonność.pl_PL
dc.description.sponsorshipNiniejsza praca jest efektem realizacji projektu badawczego nr 2019/33/N/HS4/01733 finansowanego ze środków Narodowego Centrum Naukipl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectrower publicznypl_PL
dc.subjectrower miejskipl_PL
dc.subjectŁódzki Rower Publicznypl_PL
dc.titleFunkcjonowanie roweru publicznego w dużym mieście. Przykład Łodzipl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number140pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Instytut Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennejpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Instytut Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennejpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Instytut Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-997-9
dc.referencesAmbrose, T. (2013), The History of Cycling in Fifty Bikes – From the Velocipede to the Pinarello. The Bicycles That Have Shaped the World. The History Press, Cheltenham.pl_PL
dc.referencesAn, K., Chen, X., Xin, F., Lin, B., Wei, L. (2013), „Travel Characteristics of e-bike Users: Survey and Analysis in Shanghai”. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 96, s. 1828–1838.pl_PL
dc.referencesBartosiewicz, B., Wiśniewski, S. (2016), „Kolej Aglomeracyjna jako element systemu lokalnego transportu zbiorowego w Łodzi”. Space–Society–Economy, 18, s. 49–65.pl_PL
dc.referencesBeim, M. (2003), Problemy ruchu rowerowego w Poznaniu, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesBeim, M., Rusak, Z. (2006), „Miejskie rowery publiczne w obsłudze transportowej kampusu uniwersyteckiego «Morasko» w Poznaniu”. Transport Miejski i Regionalny, 12, s. 30–37.pl_PL
dc.referencesBenchimol, M., Benchimol, P., Chappert, B., De La Taille, A., Laroche, F., Meunier, F., Robinet, L. (2011), „Balancing the Stations of a Self-service “Bike Hire” System”. RAIRO – Operations Research, 45 (1), s. 37–61. DOI: 10.1051/ro/2011102.pl_PL
dc.referencesBiernat, E., Buchholtz, S., Bartkiewicz, P. (2018), „Motivations and Barriers to Bicycle Commuting: Lessons from Poland”. Transportation Research. Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 55, s. 492–502. DOI: 10.1016/j.trf.2018.03.024.pl_PL
dc.referencesBiesok, G., Wyród-Wróbel, J. (2012), „Infrastruktura transportu rowerowego na terenach miejskich”. Logistyka, 5, s. 34–38.pl_PL
dc.referencesBorowska-Stefańska, M., Wiśniewski, S. (2018a), „Pedestrian Accessibility To Parks in Łódź”. Studia Miejskie, 27 (27), s. 39–50. DOI: 10.25167/sm2017.027.03.pl_PL
dc.referencesBorowska-Stefańska, M., Wiśniewski, S. (2018b), „Dostępność łódzkich parków w świetle transportu indywidualnego, zbiorowego i rowerowego”. Przegląd Komunikacyjny, 73 (2), s. 9–16.pl_PL
dc.referencesBorowska-Stefańska, M., Wiśniewski, S. (2019), Mobilność codzienna osób starszych w Łodzi. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesBorowska-Stefańska, M., Kowalski, M., Wiśniewski, S. (2019), „Wewnętrzna samochodowa dostępność transportowa Łodzi w świetle pomiarów z inteligentnych systemów transportowych”. Prace Geograficzne, 159, s. 7–24.pl_PL
dc.referencesBrzeziński, A. (2015), „Czym może być zrównoważony transport miejski”, [w:] A. Kalinowska (red.), Miasto idealne – miasto zrównoważone. Planowanie przestrzenne terenów zurbanizowanych i jego wpływ na ograniczenie skutków zmian klimatu. Uniwersyteckie Centrum Badań nad Środowiskiem Przyrodniczym i Zrównoważonym Rozwojem, Warszawa, s. 53–60.pl_PL
dc.referencesBrzeziński, A., Rezwow, M. (2007), Zrównoważony transport – ekologiczne rozwiązania transportowe. Collegium Balticum, Szczecin.pl_PL
dc.referencesBrzeziński, A., Dobrosielski, M., Dybicz, T., Jesionkiewicz-Niedzińska, K., Rezwow- -Mosakowska, M., Szymański, Ł., Szagała, P., Włodarek, P. (2009), Standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego w m.st. Warszawie. Urząd Miasta Stołecznego Warszawy. Transeko, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBrzustewicz, P. (2013), „Zrównoważone rozwiązania w transporcie miejskim – kierunki rozwoju”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie, 413, s. 85–96.pl_PL
dc.referencesBuehler, R., Pucher, J. (2018), „Big City Cycling in Europe, North America, and Australia”. City Cycling, s. 287–318. DOI: 10.7551/mitpress/9434.003.0016.pl_PL
dc.referencesCaban, J., Jóźwik, K., Kozłowski, M. (2015), „Transport rowerowy w systemie komunikacyjnym Lublina”. Logistyka, 3, s. 635–642.pl_PL
dc.referencesCarballeda, L., Velasco, L., Rojo, M., Gonzalo-Orden, H. (2010), „Public Bike Systems in Spain”. European Transport Conference. Glasgow: Association for European Transport and contributors.pl_PL
dc.referencesCavill, N., Kahlmeier, S., Rutter, H., Racioppi, F., Oja, P. (2008), „Economic Analyses of Transport Infrastructure and Policies Including Health Effects Related to Cycling and Walking: A Systematic Review”. Transport Policy, 15 (5), s. 291–304. DOI: 10.1016/j.tranpol.2008.11.001.pl_PL
dc.referencesChamier-Gliszczyński, N., Krzyżyński, T. (2011), „Zrównoważona mobilność w miastach”. Logistyka, 3, s. 321–328.pl_PL
dc.referencesChemla, D., Meunier, F., Wolfler Calvo, R. (2013), „Bike Sharing Systems: Solving the Static Rebalancing Problem”. Discrete Optimization, 10 (2), s. 120–146. DOI: 10.1016/j.disopt.2012.11.005.pl_PL
dc.referencesChen, F., Turoń, K., Kłos, M., Czech, P., Pamuła, W., Sierpiński, G. (2018), „Fifth-generation Bike-sharing Systems: Examples from Poland and China”. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria Transport, 99, s. 5–13. DOI:10.20858/sjsutst.2018.99.1.pl_PL
dc.referencesCiesielski, P. (2014), „Realizacja polityk rowerowych na przykładzie Kopenhagi i Krakowa”. Zarządzanie Publiczne, 1 (25), s. 125–136. DOI:10.4467/20843968 ZP.14.011.2184.pl_PL
dc.referencesContardo, C., Morency, C., Rousseau, L.-M. (2012), Balancing a Dynamic Public Bike-sharing system. Technical Report CIRRELT, Montreal.pl_PL
dc.referencesDell’Amico, M., Hadjicostantinou, E., Iori, M., Novellani, S. (2014), „The Bike Sharing Rebalancing Problem: Mathematical Formulations and Benchmark Instances”. Omega, 45 (C), s. 7–19. DOI: 10.1016/j.omega.2013.12.001.pl_PL
dc.referencesDeMaio, P.J. (2003), „Smart Bikes: Public Transportation for the 21st Century”. Transportation Quarterly, 57 (1), s. 9–11.pl_PL
dc.referencesDeMaio, P. (2009), „Bike-sharing: History, Impacts, Models of Provision, and Future”. Journal of Public Transportation, 12 (4), s. 41–56. DOI: 10.5038/2375–0901.12.4.3.pl_PL
dc.referencesDeMaio, P., Gifford, J. (2015), „Will Smart Bikes Succeed as Public Transportation in the United States?”. Journal of Public Transportation, 7 (2), s. 1–15. DOI: 10.5038/2375–0901.7.2.1.pl_PL
dc.referencesDębowska-Mróz, M., Lis, P., Szymanek, A., Zawisza, T. (2017), „Rower miejski jako element systemu transportowego w miastach”. Autobusy. Technika. Eksploatacja. Systemy Transportowe, 6, s. 1173–1182.pl_PL
dc.referencesDickinson, J.E., Kingham, S., Copsey, S., Hougie, D.J.P. (2003), „Employer Travel Plans, Cycling and Gender: Will Travel Plan Measures Improve the Outlook for Cycling to Work in the UK?”. Transportation Research. Part D: Transport and Environment, 8 (1), s. 53–67.pl_PL
dc.referencesDorina, P., Dominic, S. (2015), „Sustainable Urban Transport in the Developing World: Beyond Megacities”. Sustainability, 7 (6), s. 7784–7805.pl_PL
dc.referencesDrużyńska, P., Knysak, J., Świąder, M., Kazak, J. (2016), „Ocena efektywności funkcjonowania Wrocławskiego Roweru Miejskiego”. Acta Scientiarum Polonorum. Administratio Locorum, 15 (2), s. 33–45.pl_PL
dc.referencesDudzicz, M. (2014), „Globalne wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju”. Chorzowskie Studia Polityczne, 8, s. 69–82.pl_PL
dc.referencesDziadek, S. (1991), Systemy transportowe ośrodków zurbanizowanych. Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDzieniowska, A., Dolińska, I. (2017), „Transport rowerowy jako uzupełnienie systemu transportowego polskich miast”. Transport Samochodowy, 4, s. 41–50.pl_PL
dc.referencesErdoğan, G., Laporte, G., Wolfler Calvo, R. (2014), „The Static Bicycle Relocation Problem with Demand Intervals”. European Journal of Operational Research, 238 (2), s. 451–457. DOI: 10.1016/j.ejor.2014.04.013.pl_PL
dc.referencesEurostat (2010), Illustrated Glossary for Transport Statistics. 4th edition. Publications Office of the European Union, Luxembourg.pl_PL
dc.referencesFaghih-Imani, A., Eluru, N. (2015), „Analysing Bicycle-sharing System User Destination Choice Preferences: Chicago’s Divvy System”. Journal of Transport Geography, 44, s. 53–64. DOI: 10.1016/j.jtrangeo.2015.03.005.pl_PL
dc.referencesFaghih-Imani, A., Hampshire, R., Marla, L., Eluru, N. (2017), „An Empirical Analysis of Bike Sharing Usage and Rebalancing: Evidence from Barcelona and Seville”. Transportation Research. Part A: Policy and Practice, 97, s. 177–191. DOI: 10.1016/j.tra.2016.12.007.pl_PL
dc.referencesFaghih-Imani, A., Eluru, N., El-Geneidy, A.M., Rabbat, M., Haq, U. (2014), „How Land-use and Urban form Impact Bicycle Flows: Evidence from the Bicycle-sharing system (BIXI) in Montreal”. Journal of Transport Geography, 41, s. 306–314. DOI: 10.1016/j.jtrangeo.2014.01.013.pl_PL
dc.referencesFrade, I., Ribeiro, A. (2014), „Bicycle Sharing Systems Demand”. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 111 (1999), s. 518–527. DOI: 10.1016/j.sbspro.2014.01.085.pl_PL
dc.referencesFronczek-Wojciechowska, M., Kopacz, K., Padula, G., Wiśniewski, S., Wojnarowska, A. (2017), „Proposal for a Method of Constructing Inclusive Urban Green Infrastructure”. European Spatial Research and Policy, 24 (1), s. 81–105.pl_PL
dc.referencesGoetzke, F., Rave, T. (2011), „Bicycle Use in Germany: Explaining Differences between Municipalities with Social Network Effects”. Urban Studies, 48 (2), s. 427–437.pl_PL
dc.referencesGoldman, T., Gorham, R. (2006), „Sustainable Urban Transport: Four Innovative Directions”. Technology in Society, 28 (1–2), s. 261–273. DOI: 10.1016/ j.techsoc.2005.10.007.pl_PL
dc.referencesGoździk, J., Wieczorkowska, J. (2002), „Rzeźba terenu”, [w:] S. Liszewski (red.), Atlas miasta Łodzi. Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź.pl_PL
dc.referencesGórniak, J. (2013), „Kongestia transportowa – weryfikacja na przykładzie Łodzi”, [w:] E. Walińska (red.), Ekonomia i zarządzanie w teorii i praktyce. Współczesne problemy finansów, rachunkowości i zarządzania. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 300–318.pl_PL
dc.referencesGroeger, L. (2013), Zróżnicowanie i wartościowanie przestrzeni mieszkaniowej na przykładzie miast województwa łódzkiego. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesGUS (2015), „Badanie pilotażowe zachowań komunikacyjnych ludności w Polsce”. Centrum Badań i Edukacji Statystycznej GUS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHadland, T., Lessing, H.E. (2014), Bicycle Design: An Illustrated History. MIT Press, Cambridge, MA.pl_PL
dc.referencesHaghshenas, H., Vaziri, M. (2012), „Urban Sustainable Transportation Indicators for Global Comparison”. Ecological Indicators, 15 (1), s. 115–121. DOI: 10.1016/ j.ecolind.2011.09.010.pl_PL
dc.referencesHebel, K., Wyszomirski, O. (2015), „Rower jako środek transportu w podróżach miejskich”. Autobusy. Technika. Eksploatacja. Systemy Transportowe, 16, s. 18–21. Dostępne na: http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element. baztech-5c251ef3–189c-450c-bea6–41a030dd1d45.pl_PL
dc.referencesHeffner, K., Marszał, T. (2006), „Uwarunkowania rozwoju i zmiany w zagospodarowaniu małych miast w Polsce w drugiej połowie XX wieku”. Biuletyn Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, 226.pl_PL
dc.referencesHeinen, E., Van Wee, B., Maat, K. (2010), „Commuting by Bicycle: An Overview of the Literature”. Transport Reviews, 30 (1), s. 59–96.pl_PL
dc.referencesHo, S.C., Szeto, W.Y. (2014), „Solving a Static Repositioning Problem in Bike-sharing Systems Using Iterated Tabu Search”. Transportation Research. Part E: Logistics and Transportation Review, 69, s. 180–198. DOI: 10.1016/j.tre.2014.05.017.pl_PL
dc.referencesHyła, M. (2004), „Standardy techniczne dla infrastruktury rowerowej Miasta Krakowa”. Urząd Miasta Krakowa (mat. niepubl.).pl_PL
dc.referencesJakóbczyk-Gryszkiewicz, J. (2008), „Parki miejskie”, [w:] J. Jakóbczyk-Gryszkiewicz, W. Dyba, S. Marcińczak, S. Tanaś (red.), Zagospodarowanie terenów rekreacyjnych w Łodzi. Plany, perspektywy. Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź, s. 22–27.pl_PL
dc.referencesJiménez, P., Nogal, M., Caulfield, B., Pilla, F. (2016), „Perceptually Important Points of Mobility Patterns to Characterise Bike Sharing Systems: The Dublin Case”. Journal of Transport Geography, 54, s. 228–239. DOI: 10.1016/j.jtrangeo.2016.06.010.pl_PL
dc.referencesKaniewicz, S., Nowakowska, B., Wosiek, A. (2002), „Rozwój i rozmieszczenie ludności” [plansza nr XIV], [w:] S. Liszewski (red.), Atlas miasta Łodzi. Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź.pl_PL
dc.referencesKaroń, G., Janecki, R., Żochowska, R. (2012), „Rola komodalności w procesie poprawy mobilności w aglomeracjach”, [w:] P. Rosik, R. Wiśniewski (red.), Dostępność i mobilność w przestrzeni. IGiPZ PAN, Warszawa, s. 165–176.pl_PL
dc.referencesKlemm, K. (2013), „Kryterium komfortu człowieka w terenach zabudowanych”. Budownictwo i Architektura, 12 (2), s. 127–133.pl_PL
dc.referencesKlepacki, B., Sakowski, P. (2014), „Warszawski system roweru publicznego w opinii jego użytkowników”. Logistyka, 4 (CD 4), s. 3562–3569.pl_PL
dc.referencesKlimkiewicz, K. (2013), „Wykorzystanie systemu Veturilo w transporcie miejskim w Warszawie”. Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie, 60, s. 33–42.pl_PL
dc.referencesKłos-Adamkiewicz, Z. (2014), „Koszty i korzyści funkcjonowania miejskich wypożyczalni rowerów”. Zeszyty Naukowe. Problemy Transportu i Logistyki, 26 (814), s. 55–66.pl_PL
dc.referencesKowalski, Ł., Łobodzińska, A., Szabó, G. (2012), „Metoda oceny kolejności realizacji tras rowerowych”. Transport Miejski i Regionalny (wrzesień), s. 35–39.pl_PL
dc.referencesKowalski, M., Wiśniewski, S. (2017a), „Natężenie ruchu a zagospodarowanie Łodzi – zarys problematyki w świetle danych z Obszarowego Systemu Sterowania Ruchem”. Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG, 20 (4), s. 20–36. DOI: 10.4467/ 2543859XPKG.17.022.8028.pl_PL
dc.referencesKowalski, M., Wiśniewski, S. (2017b), „Centrum handlowe jako czynnik ruchotwórczy w transporcie samochodowym – przykład Portu Łódź”. Przegląd Geograficzny, 89 (4), s. 617–639. DOI: 10.7163/PrzG.2017.4.5.pl_PL
dc.referencesKrawczyk, S. (2001), Zarządzanie procesami logistycznymi. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrykewycz, G.R., Puchalsky, C.M., Rocks, J., Bonnette, B., Jaskiewicz, F. (2010), „Defining a Primary Market and Estimating Demand for Major Bicycle-Sharing Program in Philadelphia, Pennsylvania”. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2143, s. 117–124. DOI: 10.3141/2143–15.pl_PL
dc.referencesLee, I.M., Shiroma, E.J., Lobelo, F., Puska, P., Blair, S.N., Katzmarzyk, P.T., & Lancet Physical Activity Series Working Group. (2012), „Effect of Physical Inactivity on Major Non-communicable Diseases Worldwide: An Analysis of Burden of Disease and Life Expectancy”. The Lancet, 380 (9838), s. 219–229.pl_PL
dc.referencesLin, J.R., Yang Ta-Hui, T.H. (2011), „Strategic Design of Public Bicycle Sharing Systems with Service Level Constraints”. Transportation Research. Part E: Logistics and Transportation Review, 47 (2), s. 284–294. DOI: 10.1016/j.tre.2010.09.004.pl_PL
dc.referencesLiszka, A. (2013), „Ruch rowerowy jako integralna część ekologicznego transportu miejskiego – polityka rowerowa miasta Poznania na tle najlepszych praktyk europejskich”. Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie, 60, s. 75–88.pl_PL
dc.referencesŁastowska, A., Bryniarska, Z. (2015), „Analiza funkcjonowania wypożyczalni rowerów miejskich w Krakowie”. Transport Miejski i Regionalny, 3, s. 30–35.pl_PL
dc.referencesMartens, K. (2004), „The Bicycle as a Feedering Mode: Experiences from Three European Countries”. Transportation Research. Part D: Transport and Environment, 9 (4), s. 281–294.pl_PL
dc.referencesMatczak, A. (1994), „Tereny zielone w strukturze Łodzi”. Kronika Miasta Łodzi, 1 (94), s. 69–80.pl_PL
dc.referencesMeyer, B., Rosa, G. (2019), „Uwarunkowania utworzenia i rozwoju systemu roweru metropolitalnego w Szczecińskim Obszarze Metropolitalnym”. Problemy Transportu i Logistyki, 46, s. 49–58.pl_PL
dc.referencesMeyer, B., Sawińska, A. (2018), „Kierunki rozwoju szlaków rowerowych w województwie zachodniopomorskim”. Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG, 21 (1), s. 34–42.pl_PL
dc.referencesMidgley, P. (2009), „The Role of Smart Bike-sharing Systems in Urban Mobility”. Journeys: Sharing Urban Transport, (2), s. 23–31. DOI: https://www.lta.gov.sg/ltaacademy/ doc/IS02-p23%20Bike-sharing.pdf.pl_PL
dc.referencesMiranda, H. de F., Rodrigues da Silva, A.N. (2012), „Benchmarking Sustainable Urban Mobility: The Case of Curitiba, Brazil”. Transport Policy, 21, s. 141–151. DOI: 10.1016/j.tranpol.2012.03.009.pl_PL
dc.referencesMitrowska, M., Fijakowska, A., Chmiel, J. (2018), „Wyznaczenie optymalnych lokalizacji stacji roweru miejskiego na obszarze miasta Piaseczno z wykorzystaniem analiz przestrzennych”. Roczniki Geomatyki, 16, s. 373–388.pl_PL
dc.referencesMroczek, M. (2018), „Systemy transportowe dla rowerzystów”. Autobusy. Technika. Eksploatacja. Systemy Transportowe, 19 (7–8), s. 40–47. DOI: 10.24136/ atest.2018.271.D.pl_PL
dc.referencesMroczek, M. (2019), „Infrastruktura rowerowa w budżecie obywatelskim miasta Łodzi”. Autobusy. Technika. Eksploatacja. Systemy Transportowe, 19 (11), s. 22–29. DOI: 10.24136/atest.2018.341.pl_PL
dc.referencesOtero, I., Nieuwenhuijsen, M.J., Rojas-Rueda, D. (2018), „Health Impacts of Bike Sharing Systems in Europe”. Environment International, 115, s. 387–394. DOI: 10.1016/j.envint.2018.04.014.pl_PL
dc.referencesPamuła, A., Gontar, B. (2017), „Rower miejski w Łodzi – ocena użytkowników”. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 52 (4), s. 490–499. DOI: 10.15584/ nsawg.2017.4.36.pl_PL
dc.referencesPapazek, P., Raidl, G.R., Rainer-Harbach, M., Hu, B. (2013), „A PILOT/VND/GRASP Hybrid for the Static Balancing of Public Bicycle Sharing Systems”, [w:] Computer Aided Systems Theory – EUROCAST 2013. Lecture Notes in Computer Science. Springer, Berlin–Heidelberg, s. 372–379. DOI: 10.1007/978–3–642–53856–8–47.pl_PL
dc.referencesPawłowski, L., Pawłowski, A. (2008), „Zrównoważony rozwój we współczesnej cywilizacji. Część 1: Środowisko a zrównoważony rozwój”. Problemy Ekorozwoju. Studia Filozoficzno-Sozologiczne, 3 (1), s. 53–65.pl_PL
dc.referencesPieniążek, M., Koproń, J., Bornikowska, A. (2016), „Rowery jako środek realizacji przemieszczeń i forma rekreacji na terenie Lublina”. Autobusy. Technika. Eksploatacja. Systemy Transportowe, 17 (12), s. 365–370.pl_PL
dc.referencesPlazier, P.A., Weitkamp, G., van den Berg, A.E. (2017), „Cycling Was Never So Easy!” An Analysis of e-bike Commuters’ Motives, Travel Behaviour and Experiences Using GPS-tracking and Interviews”. Journal of Transport Geography, 65, s. 25–34.pl_PL
dc.referencesPołom, M., Palmowski, T. (2009), Rozwój i funkcjonowanie komunikacji trolejbusowej w Gdyni. Wydawnictwo Bernardinum, Pelplin.pl_PL
dc.referencesPucher, J., Buehler, R. (2008), „Making Cycling Irresistible: Lessons from The Netherlands, Denmark and Germany”. Transport Reviews, 28 (4), s. 495–528. DOI: 10.1080/01441640701806612.pl_PL
dc.referencesRadzimski, A. (2012), „Ruch pieszy i rowerowy jako elementy systemu zrównoważonego transportu miejskiego w Kopenhadze”. Transport Miejski i Regionalny, (2), s. 13–22.pl_PL
dc.referencesRaviv, T., Tzur, M., Forma, I.A. (2013), „Static Repositioning in a Bike-sharing System: Models and Solution Approaches”. EURO Journal on Transportation and Logistics, 2 (3), s. 187–229. DOI: 10.1007/s13676–012–0017–6.pl_PL
dc.referencesRichardson, B.C. (2005), „Sustainable Transport: Analysis Frameworks”. Journal of Transport Geography, 13 (1, special issue), s. 29–39. DOI: 10.1016/ j.jtrangeo.2004.11.005.pl_PL
dc.referencesRixey, R. (2013), „Station-Level Forecasting of Bikesharing Ridership”. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2387, s. 46–55. DOI:10.3141/2387–06.pl_PL
dc.referencesRucińska, D. (2014), „Promocja zrównoważonego rozwoju transportu – wybrane przykłady dobrych praktyk”. Logistyka, 2, s. 285–299.pl_PL
dc.referencesRunge, J. (2007), Metody badań w geografii społeczno-ekonomicznej-elementy metodologii. Wybrane narzędzia badawcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesSenetra, A. (2010), „Infrastruktura rowerowa w strukturach zurbanizowanych w świetle badań sondażowych i przepisów prawa”. Problemy Rozwoju Miast, 4, s. 55–67.pl_PL
dc.referencesShaheen, S.A., Guzman, S., Zhang, H. (2010), „Bikesharing in Europe, the Americas, and Asia”. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2143, s. 159–167. DOI: 10.3141/2143–20.pl_PL
dc.referencesSierpiński, G. (2012), „Zachowania komunikacyjne osób podróżujących a wybór środka transportu w mieście”. Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport, 84, s. 93–106.pl_PL
dc.referencesSkórska, E., Kiepas-Kokot, A. (2011), „Rozwój infrastruktury rowerowej w Szczecinie na tle innych polskich miast”. Studia Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, 142, s. 321–334.pl_PL
dc.referencesSłownik pojęć transportowych SRT (2011), Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzołtysek, J. (2011), Kreowanie mobilności mieszkańców miast. Wolters Kluwer, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTang, Y., Pan, H., Shen, Q. (2011), Bike-sharing Systems in Beijing, Shanghai, and Hangzhou and Their Impact on Travel Behavior. 90th Annual Meeting of the Transportation Research Board, Washington, DC.pl_PL
dc.referencesTomik, R., Kosmala, G. (2018), „Geograficzne uwarunkowania turystyki aktywnej w Polsce”. Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, 60, s. 3–14.pl_PL
dc.referencesWang, M., Zhou, X. (2017), „Bike-sharing Systems and Congestion: Evidence from US cities”. Journal of Transport Geography, 65, s. 147–154. DOI: 10.1016/ j.jtrangeo.2017.10.022.pl_PL
dc.referencesWang, X., Lindsey, G., Schoner, J.E., Harrison, A. (2016), „Modeling Bike Share Station Activity: Effects of Nearby Businesses and Jobs on Trips to and from Stations”. Journal of Urban Planning and Development, 142 (1), s. 04015001. DOI:10.1061/ (asce)up.1943–5444.0000273.pl_PL
dc.referencesWilson, D.G. (2004), Bicycling Science. MIT Press, Cambridge, MA.pl_PL
dc.referencesWiśniewski, D. (2016), „System warszawskiego roweru publicznego”. Autobusy. Technika. Eksploatacja. Systemy Transportowe, 17 (6), s. 1608–1614.pl_PL
dc.referencesWiśniewski, S. (2015), Zróżnicowanie dostępności transportowej miast w województwie łódzkim. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesWiśniewski, S. (2016), „Teoretyczna i rzeczywista wewnętrzna dostępność transportowa Łodzi”. Prace i Studia Geograficzne, 61 (3), s. 95–108.pl_PL
dc.referencesWojnarowska, A. (2017), „Jakość przestrzeni publicznej centrum miasta – przetestowanie nowej metody oceny na grupie miast średnich regionu łódzkiego”. Space– Society–Economy, 19, s. 43–63.pl_PL
dc.referencesWołek, M. (2015), Badania natężenia i struktury ruchu na ul. Świętojańskiej w Gdyni w 2015 roku. Raport. Civitas/Dynamo, Gdynia.pl_PL
dc.referencesZając-Gawlak, I., Pośpiech, D. (2008), „Aktywność fizyczna sposobem na pomyślne starzenie się człowieka”. Osoby Starsze w Przestrzeni Życia Społecznego, 16 (2), s. 131.pl_PL
dc.referencesZalewski, A. (2009), „Modele ruchu rowerowego w miastach i aglomeracjach”. Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne, 148, s. 263–275.pl_PL
dc.referencesZhang, Y., Mi, Z. (2018), „Environmental Benefits of Bike Sharing: A Big data-based Analysis”. Applied Energy, 220, s. 296–301. DOI: 10.1016/j.apenergy.2018.03.101.pl_PL
dc.referencesZwerts, E., Allaert, G., Janssens, D., Wets, G., Witlox, F. (2010), „How Children View Their Travel Behaviour: A Case Study from Flanders (Belgium)”. Journal of Transport Geography, 18 (6), s. 702–710. DOI: 10.1016/j.jtrangeo.2009.10.002.pl_PL
dc.referencesZwierzchowska, M. (2018), „Ocena jakości usług komunikacji miejskiej – dobór zmiennych do badania metodą delficką”. Autobusy. Technika. Eksploatacja. Systemy Transportowe, 19 (5), s. 18–21. DOI: 10.24136/atest.2018.026.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2020 poz. 110).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. 2019 poz. 1397).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2019 poz. 1781).pl_PL
dc.referencescentrumrowerowe.pl, online, https://www.centrumrowerowe.pl/blog/systemy-rowerow- miejskich/ [dostęp 12.07.2019].pl_PL
dc.referenceslubelskirower.pl, online, https://lubelskirower.pl [dostęp 16.03.2020].pl_PL
dc.referencesŁódzki Ośrodek Geodezji, 2019, www.log.lodz.pl [dostęp 12.07.2019].pl_PL
dc.referenceslodzkirowerpubliczny.pl, online, https://lodzkirowerpubliczny.pl [dostęp 30.12.2018].pl_PL
dc.referencesmiasto2077.pl, online, http://www.miasto2077.pl/wp-content/uploads/2018/03/Rowery-Publiczne-w-polskich-miastach-Luty-2018.pdf [dostęp 15.03.2020].pl_PL
dc.referencespoznanskirower.pl, online, https://poznanskirower.pl [dostęp 12.07.2019].pl_PL
dc.referencesrowerowalodz.pl (online), https://rowerowalodz.pl/ [dostęp 30.01.2019].pl_PL
dc.referencesStowarzyszenie Mobilne Miasto, 2020, Ostre hamowanie roweru miejskiego. Bikesharing w Polsce 2019/2020. Epizod czy początek kryzysu, online: http://mobilne-miasto.org/wp-content/uploads/2020/03/Mobilne_Miasto_raport_bikesharing_final.pdfpl_PL
dc.referencesturystykawmiescie.org, online, https://turystykawmiescie.org/2017/06/04/systemy-rowerow-miejskich-w-polsce-porownanie-2017/ [dostęp 16.03.2020].pl_PL
dc.referencesveturilo.waw.pl/, online, https://www.veturilo.waw.pl/13-milionow-miejskich-podrozy-z-nextbike-w-2019-roku/ [dostęp 16.03.2020].pl_PL
dc.referenceswroclawskirower.pl, online, https://wroclawskirower.pl [dostęp 16.07.2019].pl_PL
dc.referenceswrower.pl/, online, http://wrower.pl/miasto/rower-miejski-wypozyczalniarowerow,2183.html [dostęp 11.07.2019].pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-996-2


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe