Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.editorJachimczak, Beata
dc.contributor.editorPodgórska-Jachnik, Dorota
dc.contributor.editorTomaszewska, Anna
dc.date.accessioned2023-07-28T08:09:49Z
dc.date.available2023-07-28T08:09:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationJachimczak B., Podgórska-Jachnik D., Tomaszewska A. (red.), Szkoła dla każdego – od idei do realizacji. Z doświadczeń pierwszego Łódzkiego Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą, WUŁ– Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, Łódź 2023, https://doi.org/10.18778/8331-222-4pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8331-222-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47732
dc.description.abstractProblematyka edukacji wysokiej jakości dla wszystkich uczniów od wielu lat jest w kręgu zainteresowań wielu specjalistów ze środowiska akademickiego, praktyków a także osób zarządzających oświatą. Zmiany społeczne, które w konsekwencji spowodowały maksymalne zróżnicowanie grup edukacyjnych (począwszy od przedszkola, po szkoły podstawowe i ponadpodstawowe) zmotywowały do poszukiwania skutecznych rozwiązań wzmacniających potencjał kadry pedagogicznej w kierunku zaspokajania potrzeb uczniów, w tym również tych z niepełnosprawnościami. Edukacja dla wszystkich (włączająca) to nadal nowe doświadczenia, obowiązki, przed którymi stają zarówno doświadczeni nauczyciele, jak i nowicjusze. Są oni grupą zawodową na co dzień poddawaną surowej ocenie wewnętrznej i zewnętrznej, obarczoną odpowiedzialnością za kształtowanie przyszłych pokoleń, za tworzenie warunków wzrastania młodego człowieka i rozwijania jego kompetencji w zakresie wiedzy, samoświadomości, samoregulacji i motywacji. Wraz z wprowadzeniem do szkół idei edukacji włączającej nauczyciele po raz kolejny zadają sobie pytania: „Jeśli my tego nie zrobimy, to kto?”, „Jeśli nie teraz, to kiedy?” „A jeśli teraz, to jak?”. W kontekście polityki oświatowej otwierającej się na różnorodność w szkole ogólnodostępnej nie należy stawiać pytań o to, czy ma ona sens, ale należy szukać odpowiedzialnych i efektywnych rozwiązań przygotowujących całą społeczność szkolną (w tym nauczycieli) do nowej, „wieloróżnorodnej” grupy, z którą zetknie się w swojej pracy.pl_PL
dc.description.sponsorshipProjekt dofinansowany ze środków UE, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Oś Priorytetowa II Efektywne Polityki Publiczne dla Rynku Pracy, Gospodarki i Edukacji, Działania 2.10 Wysoka jakość systemu oświatypl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectscenariusze zajęćpl_PL
dc.subjectŁódzkie Specjalistyczne Centrum Wspierające Edukację Włączającąpl_PL
dc.titleSzkoła dla każdego – od idei do realizacji. Z doświadczeń pierwszego Łódzkiego Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającąpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number281pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8331-261-3
dc.identifier.doi10.18778/8331-222-4


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe