dc.contributor.editor | Jachimczak, Beata | |
dc.contributor.editor | Podgórska-Jachnik, Dorota | |
dc.contributor.editor | Tomaszewska, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-07-28T08:09:49Z | |
dc.date.available | 2023-07-28T08:09:49Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Jachimczak B., Podgórska-Jachnik D., Tomaszewska A. (red.), Szkoła dla każdego – od idei do realizacji. Z doświadczeń pierwszego Łódzkiego Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą, WUŁ– Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, Łódź 2023, https://doi.org/10.18778/8331-222-4 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8331-222-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/47732 | |
dc.description.abstract | Problematyka edukacji wysokiej jakości dla wszystkich uczniów od
wielu lat jest w kręgu zainteresowań wielu specjalistów ze środowiska
akademickiego, praktyków a także osób zarządzających oświatą.
Zmiany społeczne, które w konsekwencji spowodowały maksymalne
zróżnicowanie grup edukacyjnych (począwszy od przedszkola, po
szkoły podstawowe i ponadpodstawowe) zmotywowały do
poszukiwania skutecznych rozwiązań wzmacniających potencjał kadry
pedagogicznej w kierunku zaspokajania potrzeb uczniów, w tym
również tych z niepełnosprawnościami.
Edukacja dla wszystkich (włączająca) to nadal nowe doświadczenia,
obowiązki, przed którymi stają zarówno doświadczeni nauczyciele, jak
i nowicjusze. Są oni grupą zawodową na co dzień poddawaną surowej
ocenie wewnętrznej i zewnętrznej, obarczoną odpowiedzialnością za
kształtowanie przyszłych pokoleń, za tworzenie warunków wzrastania
młodego człowieka i rozwijania jego kompetencji w zakresie wiedzy,
samoświadomości, samoregulacji i motywacji. Wraz z wprowadzeniem
do szkół idei edukacji włączającej nauczyciele po raz kolejny zadają
sobie pytania: „Jeśli my tego nie zrobimy, to kto?”, „Jeśli nie teraz, to
kiedy?” „A jeśli teraz, to jak?”. W kontekście polityki oświatowej
otwierającej się na różnorodność w szkole ogólnodostępnej nie należy
stawiać pytań o to, czy ma ona sens, ale należy szukać
odpowiedzialnych i efektywnych rozwiązań przygotowujących całą
społeczność szkolną (w tym nauczycieli) do nowej, „wieloróżnorodnej”
grupy, z którą zetknie się w swojej pracy. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Projekt dofinansowany ze środków UE, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Oś Priorytetowa II Efektywne Polityki Publiczne dla Rynku Pracy, Gospodarki i Edukacji, Działania 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | scenariusze zajęć | pl_PL |
dc.subject | Łódzkie Specjalistyczne Centrum Wspierające Edukację Włączającą | pl_PL |
dc.title | Szkoła dla każdego – od idei do realizacji. Z doświadczeń pierwszego Łódzkiego Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.page.number | 281 | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8331-261-3 | |
dc.identifier.doi | 10.18778/8331-222-4 | |