dc.contributor.author | Siemes, Annette | |
dc.contributor.editor | Barańska-Szmitko, Anna | |
dc.contributor.editor | Filipczak-Białkowska, Anita | |
dc.date.accessioned | 2023-07-26T10:50:53Z | |
dc.date.available | 2023-07-26T10:50:53Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Siemes A., Kto ma naprawić świat? Ciąg dalszy. Wyniki ankiety na temat globalnego ocieplenia oraz szczytu klimatycznego COP26 w Glasgow wśród osób studiujących, [w:] Teorie i praktyki komunikacji 2, red. A. Barańska-Szmitko, A. Filipczak-Białkowska, WUŁ, Łódź 2023, https://doi.org/10.18778/8331-181-4.30 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8331-181-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/47653 | |
dc.description.abstract | W artykule przedstawiam wyniki badania przeprowadzonego wśród osób studiujących z okazji szczytu klimatycznego COP26 w Glasgow w listopadzie 2021 roku. W ankiecie chodziło nie tylko o znajomość wydarzenia oraz źródła podane w tym kontekście, lecz także o istotność samej problematyki zmiany klimatu z perspektywy osób młodych oraz o to, kto według ankietowanych powinien coś zmienić, aby ograniczyć globalne ocieplenie. Celem badania była (obok gromadzenia informacji) analiza kwestii, w jaki sposób w ogóle możemy mówić o tak złożonym temacie oraz jak charakter źródeł wykorzystywanych obecnie przez osoby młode warunkuje proces generowania świadomości w zakresie egzystencjalnej problematyki wyjściowej. Dzięki użytej technice badawczej oraz zastosowaniu przeważnie pytań otwartych materiał uzyskany w ramach badania pozwala na obserwację tego, jak charakter procesu komunikacyjnego oraz jego obecne warunki wpływają na możliwość podejmowania problemu na poziomie społeczno-komunikacyjnym. Na tej podstawie mogą być wysnute wnioski dotyczące współgry między sferą komunikacji społecznej oraz możliwością wspieranego projektowaniem komunikacji (communication design) wprowadzania zmian w kontekst społeczny. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Teorie i praktyki komunikacji 2; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | zmiana klimatu | pl_PL |
dc.subject | globalne ocieplenie | pl_PL |
dc.subject | komunikacja społeczna | pl_PL |
dc.subject | projektowanie komunikacji | pl_PL |
dc.title | Kto ma naprawić świat? Ciąg dalszy. Wyniki ankiety na temat globalnego ocieplenia oraz szczytu klimatycznego COP26 w Glasgow wśród osób studiujących | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 475-502 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Wrocławski, Wydział Filologiczny | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8331-182-1 | |
dc.references | Fleischer M. (2007), Ogólna teoria komunikacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | IPCC (2018), Intergovernmental Panel on Climate Change – Global Warming of 1.5°C. Summary for Policymakers, https://www.ipcc.ch/sr15/chapter/summary-for-policy-makers, https://www.ipcc.ch/sr15/chapter/spm (dostęp: 20.09.2022). | pl_PL |
dc.references | Popkiewicz M. (2021a), Szczyt klimatyczny COP26 – co jest grane?, https://naukaoklimacie.pl/aktualnosci/szczyt-klimatyczny-cop26-co-jest-grane (dostęp: 20.07.2022). | pl_PL |
dc.references | Popkiewicz M. (2021b), 1,5°C… 2°C… 3°C… 4°C – porównanie następstw zmiany klimatu, https://naukaoklimacie.pl/aktualnosci/porownanie-nastepstw-zmiany-klimatu (dostęp: 20.09.2022). | pl_PL |
dc.references | Siemes A. (2020a), Kto ma naprawić świat? Badanie na temat globalnego ocieplenia oraz szczytu klimatycznego COP24 w Katowicach, w: Badanie komunikacji/projektowanie komunikacji, vol. 3, red. M. Grech, K. Lachowska, K. Olender, A. Siemes, Wydawnictwo Libron, Kraków, s. 117–149. | pl_PL |
dc.references | Siemes A. (2020b), Transformation design w kontekście projektowania komunikacji i badań normalności, Wydawnictwo Libron, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Sierpińska A. (2018), Dlaczego akurat 2 stopnie? Korzenie klimatycznego „progu bezpieczeństwa”, https://naukaoklimacie.pl/aktualnosci/dlaczego-akurat-2-stopnie-korzenie-klimatycznego-progu-bezpieczenstwa-267 (dostęp: 20.09.2022). | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8331-181-4.30 | |